Μετά την ολοκλήρωση της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel, στο προσκήνιο έρχεται η αξιοποίηση των εναπομεινάντων 23 αερολιμένων της περιφέρειας.
Τρία αεροδρόμια της Δυτικής Ελλάδας, της Καλαμάτας, του Αράξου και των Ιωαννίνων εμφανίζουν προοπτικές που θα μπορούσαν να επιτρέψουν την παραχώρησή τους, κάτι που δεν ισχύει για τα υπόλοιπα 20 που έχουν παραχωρηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ. Η έλλειψη ενδιαφέροντος από επενδυτές για την αξιοποίηση πακέτο και των 23 αεροδρομίων έχει οδηγήσει σε δεύτερες σκέψεις το ΤΑΙΠΕΔ και δεν αποκλείεται να εφαρμοστούν διαφορετικά κριτήρια, που θα οδηγήσουν σε ξεχωριστή δημοπράτηση των αεροδρομίων, όπως αυτό της Καλαμάτας.
Στο ΤΑΙΠΕΔ εξετάζουν τους πιθανούς τρόπους επενδυτικής αξιοποίησης, με το εγχείρημα, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Capital.gr, να παρουσιάζει υψηλό βαθμό δυσκολίας. Και αυτό επειδή, αξιοσημείωτος αριθμός των 23 αεροδρομίων, δεν παρουσιάζει υψηλά έσοδα ή τουριστική κίνηση, είναι ζημιογόνα, γεγονός που αποθαρρύνει την προσέλκυση επενδυτών. Οπως εξάλλου έχει αποκαλύψει το Capital.gr, το γεγονός ότι έπρεπε να υπάρξουν προβλέψεις, σχετικά με την κίνηση και τα έσοδα, για καθένα από τα 14 αεροδρόμια, ενίσχυσε σημαντικά τη δυσκολία του εγχειρήματος της παραχώρησής τους.
Στα 23 όμως, αεροδρόμια η κατάσταση είναι πολυπλοκότερη, καθώς, τα μεγέθη σε πολλά από αυτά δεν είναι ικανά για να προσελκύσουν το επενδυτικό ενδιαφέρον.
ΤΑ ΤΡΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, τα αεροδρόμια της Καλαμάτας, του Αράξου και των Ιωαννίνων εμφανίζουν προοπτικές που θα μπορούσαν να επιτρέψουν την αξιοποίησή τους. Το αεροδρόμιο, εξάλλου, “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος”, κατά το δίμηνο Ιανουάριος – Φεβρουάριος, εμφάνισε την τρίτη μεγαλύτερη αύξηση (+75,4%) επιβατικής κίνησης.
Αυτό του Αράξου είναι οριακά κερδοφόρο, ενώ θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο όσον αφορά τις εμπορευματικές μεταφορές. Σημαντικές προοπτικές παρουσιάζει και το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, όπου ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών ανήλθε τον Απρίλιο σε 8.464 άτομα. Ωστόσο, τα έργα ανακατασκευής που υλοποιούνται στο αεροδρόμιο αποτελούν τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου.
ΝΕΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Πάντως, σύμφωνα με παλαιότερη αξιολόγηση του ΤΑΙΠΕΔ:
Ομάδα οκτώ μικρών αεροδρομίων σε Αλεξανδρούπολη, Αραξο, Ιωάννινα, Καλαμάτα, Νέα Αγχίαλο, Λήμνο, Χίο και Κάρπαθο έχουν ανάγκη από επενδύσεις ύψους 26 εκατ. ευρώ.
15 ακόμη εγκαταστάσεις που χαρακτηρίζονται ως “αεροπορικοί σταθμοί” θα έπρεπε να απορροφήσουν επενδύσεις 14 εκατ. ευρώ. Αυτές βρίσκονται στη Σητεία, τα Κύθηρα, το Καστελόριζο, την Ικαρία, τη Νάξο, την Κάσο, την Πάρο, την Κάλυμνο, τη Σκύρο, την Λέρο, την Αστυπάλαια, την Καστοριά, την Μήλο, τη Σύρο και την Κοζάνη.
Οι δύο αυτές ομάδες αεροπορικών εγκαταστάσεων, που θα μπορούσαν συνολικά να απορροφήσουν επενδύσεις της τάξης των 40 εκατ. ευρώ, υπολογίζεται ότι αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% του συνόλου της επιβατικής κίνησης, με το υπόλοιπο 90% να εντοπίζεται στα 14 περιφερειακά (Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου) που θα αναλάβει να αναβαθμίσει η Fraport-Slentel.