Του Γιάννη Σπυρούνη
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το κρουαζιερόπλοιο Costa Luninosa έκανε «ποδαρικό» στο λιμάνι Κατακόλου. Την τρίτη ημέρα του νέου έτους ξεκίνησε η νέα σεζόν για την κρουαζιέρα σε μια χρονιά που είναι γνωστό πως η κίνηση θα παρουσιάσει πτώση, λόγω της αλλαγής ρότας των εταιριών σε άλλες αγορές και προορισμούς. Μια αλλαγή που θα διαρκέσει λίγο καθώς από το 2019, αναμένονται νέες αλλαγές στον προγραμματισμό με επιστροφή στην ανοδική πορεία.
Χθες το πρωί ο ναυτιλιακός πράκτορας της Costa στο Κατάκολο Παναγιώτης Φάκλαρης, ο αντιπροέδρος του ΔΛΤ Πύργου, Σάκης Αντωνόπουλος, ο υπεύθυνος ασφαλείας Άγγελος Παναγιωτακόπουλος και ο σύμβουλος Ζώης Υφαντής επισκέφθηκαν το πλοίο και είχαν εθιμοτυπική συνάντηση με τον καπετάνιο του πλοίου με τον οποίο αντάλλαξαν ευχές για τη νέα χρονιά και αναμνηστικά δώρα.
Ο αντιπρόεδρος του ΔΛΤ κ. Αντωνόπουλος σε δηλώσεις του τόνισε πως « …είναι η τρίτη χρονιά που το Costa Luminosa μας κάνει «ποδαρικό» και Δόξα τω Θεό τις δύο προηγούμενες πήγαμε πάρα πολύ καλά. Πιστεύω και για φέτος παρόλο που η κίνηση είναι μειωμένη λόγω αλλαγής κάποιων προγραμμάτων, θα είναι καλή η χρονιά».
Όπως ανέφερε ο κ. Αντωνόπουλος το 2017 έκλεισε με 271 αφίξεις, ενώ είχαν προγραμματιστεί περισσότερες και ακυρώθηκαν λόγω καιρικών συνθηκών στις αρχές του φθινοπώρου. Ο αριθμός των επισκεπτών έφτασε τις 560.000 και μαζί με τα μέλη πληρωμάτων ο αριθμός αυτός άγγιξε τις 800.000. Σύμφωνα με πληροφορίες ο αριθμός των αφίξεων για το 2018 θα κυμανθεί στις 215.
«Σταθερά βρισκόμαστε στην 5η θέση αφίξεων στην κρουαζιέρα, ενώ είμαστε το πρώτο ηπειρωτικό λιμάνι μετά τον Πειραιά, στην χώρα. Σε γενικές γραμμές πήγαμε καλά και το 2018 παρά την κάμψη ελπίζουμε πως σύντομα θα έχουμε αλλαγές με δρομολόγηση νέων πλοίων στην ανατολική Μεσόγειο, το 2019. Τα πλοία που «έφυγαν» φέτος, έφυγαν λόγω προγραμματισμού των εταιριών και όχι λόγω του λιμανιού μας. Μας κόστισε και η κατάσταση στην Τουρκία. Οι εταιρίες από τη στιγμή που απέκλεισαν τα τούρκικα λιμάνια να μπορούν να καταπλέουν και εδώ. Προτίμησαν τις Δαλματικές ακτές και άλλες περιοχές στη δυτική Μεσόγειο με έξοδο στον Ατλαντικό. Είναι κάτι που συμβαίνει κάθε εφτά – οκτώ χρόνια. Αλλά και τα γεγονότα στη Βαρκελώνη έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά. Και ίσως το κεντρικό home port της Μεσογείου να μην είναι η Βαρκελώνη. Κίνηση θα έχουμε και στη Γένοβα και στη Μάλτα. Ίσως αυτή η κατάσταση να μας ωφελήσει, αν και όσα συμβαίνουν στην Ισπανία δεν είναι καλό για κανέναν. Ελπίζω ότι θα πάνε όλα καλά» ανέφερε μεταξύ άλλων.
Τέλος στάθηκε και στην ευχάριστη εξέλιξη που αφορά τη διαμόρφωση του χώρου των καταστημάτων στην προκυμαία, όπου προχωρά η προκήρυξη του έργου.