“Μορέας” και υπουργείο Υποδομών όπως έχουν υποχρέωση θα εξετάσουν όλα τα στοιχεία που προκάλεσαν το πρόβλημα στον αυτοκινητόδρομο κοντά στη σήραγγα Ραψομμάτη, το περασμένο Σάββατο, με την πρωτόγνωρη σε ένταση βροχή και αν κριθεί αναγκαίο θα υπάρξουν παρεμβάσεις.
Τις απαντήσεις αυτές μας έδωσαν στο ερώτημα που κάναμε στην Υπηρεσία Λειτουργίας του “Μορέα” και στην αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου, για το αν θα εξεταστεί κάποια λύση, ώστε να μην παρουσιαστεί παρόμοιο πρόβλημα από ένα ίδιο ακραίο φαινόμενο στο μέλλον.
Ο Γιώργος Σακκάς, προϊστάμενος Επικοινωνίας κι Εξυπηρέτησης Πελατών του “Μορέα” μας απάντησε: «Με την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης, θα γίνει αποτίμηση του συμβάντος και θα εξεταστούν αναλυτικά οι παράμετροι οι οποίες συνέβαλαν στη δημιουργία του. Αναλόγως του αποτελέσματος που θα προκύψει, θα δρομολογηθούν και πιθανές ενέργειες που εμπίπτουν στη σφαίρα ευθύνης του παραχωρησιούχου».
Ο αρμόδιος διευθυντής του υπουργείου Υποδομών Γιάννης Καρνέσης επεσήμανε ότι «η σύμβαση δεν έχει τελειώσει. Θα κινήσουμε διαδικασία μήπως πρέπει να γίνει κάτι, για να εμποδιστεί στο μέλλον αυτή η κατάσταση». Σημείωσε, ωστόσο, πως «τα έργα δε σχεδιάζονται για τέτοια πρωτοφανή βροχή. Θα ήταν πανάκριβα. Πρόκειται για βροχόπτωση που υπερβαίνει τα 50 χρόνια, για τα οποία μελετώνται και υλοποιούνται τα έργα». Παρατήρησε ότι «ταλαιπωρήθηκε ο κόσμος για 1,5 ώρα. Αξίζει να δαπανήσουμε πολλά παραπάνω χρήματα για να μην ξαναταλαιπωρηθεί; Θέμα ασφάλειας και κινδύνου για ανθρώπινη ζωή δεν ετέθη. Σε κάθε περίπτωση θα δούμε και τα ακριβή στοιχεία για τη βροχή που έπεσε».
Ο κ. Καρνέσης μας ξεκαθάρισε ότι δεν υπήρξε ενεργοποίηση της κατολίσθησης, του γεωλογικού προβλήματος που υπήρχε στην περιοχή κατά την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου (μεταξύ των δύο ημιστεγάστρων) και για το οποίο χρειάστηκαν αγκύρια 25 και 35 μέτρων μέσα στο βράχο. Μίλησε για έντονη λασποροή λόγω της έντονης βροχόπτωσης και υπενθύμισε, μάλιστα, ότι το βουνό πάνω από το δρόμο είχε αποψιλωθεί από μεγάλη πυρκαγιά το 2007.
Γιάννης Σινάπης