Στις 18 ή 19 Απριλίου όπως όλα δείχνουν θα ξεκινήσει και επίσημα η λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Λεύκτρου-Σπάρτου, οδικού κλάδου του Αυτοκινητόδρομου Μορέα.
Τα ευχάριστα νέα ήταν αναμενόμενα καθώς ο δρόμος απολαμβάνει από τα συνεργεία τις τελευταίες πινελιές (σήμανση κυρίως) πριν παραδοθεί και επίσημα στους οδηγούς με την παρουσία του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.
Το έργο περιλαμβάνει 46χλμ σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινά με ανισόπεδο κόμβο από τον Αυτοκινητόδρομο του Μορέα (τμήμα Τρίπολη-Καλαμάτα) στην περιοχή του Λεύκτρου και θα καταλήγει κυριολεκτικά στην …πόρτα της Σπάρτης.
Διαθετει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (χωρίς ΛΕΑ) και 2 ανισόπεδους κόμβους σε Λογκάνικο και Πελλάνα, 3 γέφυρες, 2 στον ποταμό Ευρώτα (από 315 μέτρα έκαστη) και μία στον ποταμό Βουτικιώτη (275 μέτρα). Ο νέος άξονας θα καταλήγει σε ημικόμβο στην περιοχή της Σπάρτης.
Με τη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου η χρονοαπόσταση μεταξύ Αθήνας και Σπάρτης θα μειωθεί δραστικά στις 2 ώρες ασφαλούς και γρήγορης οδήγησης, περίπου 20 λεπτά γρηγορότερα από το υπάρχον οδικό δίκτυο.
Τα 46χλμ. του δρόμου θα απαιτούν περίπου 20 λεπτά ενώ όλοι οι χρόνοι από τη Σπάρτη με τα κοντινά αστικά κέντρα θα μειωθούν κατά πολύ.
Συγκεκριμένα, το Σπάρτη-Μεγαλόπολη θα γίνεται σε 25 λεπτά, το Σπάρτη-Τρίπολη σε μόλις 30 λεπτά και το Σπάρτη-Καλαμάτα σε περίπου 45 λεπτά.
Στον αυτοκινητόδρομο θα λειτουργήσει ένας σταθμός διοδίων στην περιοχή της Πετρίνας.
Η λειτουργία του Λεύκτρου-Σπάρτη έχει εξαιρετική σημασία για όλη την Νότιο-Ανατολική Πελοπόννησο η οποία δεν διαθέτει καλές οδικές υποδομές. Έτσι από τη λειτουργία του νέου οδικού άξονα θα ευεργετηθεί η περιοχή της Λακωνίας, της Ανατολικής Αρκαδίας και φυσικά η Μάνη η οποία θα εξυπηρετείται πλεόν διπλά έχοντας την ευκαιρία να διαλέξει διαδρομή από Καλαμάτα ή Σπάρτη.
Νίκος Καραγιάννης