Την απόφαση ένταξης του έργου «ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΝΕΑΣ ΠΤΕΡΥΓΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Πελοπόννησος 2014 -2020» συνολικού προϋπολογισμού δημόσιας δαπάνης 2.600.000,00 € και δικαιούχο τον Δήμο Μονεμβασιάς, υπέγραψε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2017.
Με τη συγκεκριμένη πράξη προβλέπεται η προσθήκη νέου κτιρίου στο υφιστάμενο σχολικό συγκρότημα Λυκείου στη Δ.Κ. Νεάπολης Δ.Ε. Βοιών Δήμου Μονεμβασίας για τη δημιουργία σχολικού συγκροτήματος Γυμνασίου – Λυκείου – Επαγγελματικού Λυκείου.
Με το παρόν έργο επιχειρείται η κατασκευή χώρων υπογείου-πρώτου ισογείου συνολικής δόμησης 492,29μ2 το οποίο θα αποτελείται από (λεβητοστάσιο, αντλιοστάσιο, αίθουσες εργαστηρίων, αίθουσες διδασκαλίας wc, wc για Αμεα και αποθηκευτικούς χώρους), η
κατασκευή χώρων δεύτερου ισογείου συνολικής δόμησης 528,77μ2 το οποίο θα αποτελείται από (wc αγοριών, κοριτσιών, Αμεα και προσωπικού, αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσες εργαστηρίων και παρασκευαστήριο) και η κατασκευή χώρων ορόφου συνολικής δόμησης
253,14μ2 το οποίο θα αποτελείται από (γραφεία καθηγητών, διευθυντών, υποδιευθυντών, γραμματείας, αναρρωτήριο, wc προσωπικού, Αμεα και χώρους αναμονής).
Ταυτόχρονα ανακαινίζεται ο περιβάλλον χώρος και οι υπαίθριοι -ημιυπαίθριοι χώροι
Τα αναμενόμενα οφέλη:
• Αναβάθμιση υποδομών τnς Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Δ.Κ Νεάπολης του Δήμου, δεδομένου ότι η στέγαση των μαθητών του Γυμνασίου (210 περίπου μαθητές) της Δ.Κ Νεάπολης εξυπηρετείται από υπάρχουσα υποδομή, ιδιοκτησίας του Δήμου η οποία όμως έχει κατασκευαστεί πριν τη δεκαετία του 1970. Η μεγάλη ηλικία του κτιρίου και το έντονο διαβρωτικό περιβάλλον (βρίσκεται σε απόσταση 20 μ. από τη θάλασσα) δημιουργούν συνεχώς προβλήματα με αποτέλεσμα να χρειάζεται συνεχώς συντηρήσεις – επισκευές.
• Βελτίωση των συνθηκών εκπαίδευσης των μαθητών του Γυμνασίου. Με την ανέγερση πτέρυγας Γυμνασίου στο χώρο Λυκείου επιδιώκεται το περιβάλλον του Γυμνασίου αλλά και των Λυκείων (Γενικό- ΕΠΑΛ) στο σύνολο τους, εσωτερικά και εξωτερικά να προκαλούν θετικά συναισθήματα στους μαθητές, να είναι καλαίσθητα, οικεία, φιλικά, και να προδιαθέτουν θετικά μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς αντίστοιχα.
• Προσβασιμότητα ΑΜΕΑ. Η ενσωμάτωση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο χώρο του σχολείου έχει πολλαπλά οφέλη όχι μόνο για τα ίδια τα παιδιά αλλά και για όλους όσους συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, εκπαιδευτικούς, «υγιή» παιδιά, γονείς. Με την ανέγερση πτέρυγας Γυμνασίου στο χώρο Λυκείου όλοι οι χώροι του συγκροτήματος (αίθουσες, εργαστήρια, χώροι υγιεινής κ.λ.π) θα είναι λειτουργικά προσβάσιμοι σε όλους τους μαθητές που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα, ώστε να τους δοθεί το δικαίωμα ισότιμης συμμετοχής στους βασικούς χώρους του σχολείου.