“Πρέπει όλοι μας να πιέσουμε στην κατεύθυνση κατασκευής του δυτικού άξονα της Πελοποννήσου, που θα δώσει μια διαφορετική δυναμική στο λιμάνι της Καλαμάτας” επισήμανε μεταξύ άλλων, μιλώντας στην “Ε”, ο Σταύρος Μπακολιάς, εμπορικός αντιπρόσωπος της ΑΝΕΚ Lines και της ΛΑΝΕ Lines.
Η πιο πάνω δήλωση του Στ. Μπακολιά έγινε λίγο μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου προς την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου, δίπλα στον καταπέλτη του “Βιτσέντζος Κορνάρος”, το οποίο λίγο νωρίτερα είχε καταπλεύσει -για προτελευταία φορά φέτος- στην Καλαμάτα, επιστρέφοντας από την Κρήτη, κατάφορτο με επιβάτες και οχήματα, ενώ ανάλογα μεγάλος ήταν και ο αριθμός όσων περίμεναν στο λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας για να επιβιβαστούν με προορισμό τα Κύθηρα ή το Καστέλι.
“Η ολοκλήρωση του δυτικού οδικού άξονα της Πελοποννήσου θα ενισχύσει πραγματικά το δρομολόγιο” συνέχισε ο Στ. Μπακολιάς επισημαίνοντας ότι η επιβατική κίνηση κατά τη φετινή περίοδο -τόσο από την Καλαμάτα, όσο και από το Γύθειο- ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, τουλάχιστον 30% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή, κάτι που το απέδωσε, αφ’ ενός στην χαμηλή τιμή στην οποία διατηρήθηκαν τα ναύλα και αφ’ ετέρου στη λειτουργία του νέου δρόμου Καλαμάτα – Σπάρτη.
Μάλιστα, τόνισε ότι με μια συντονισμένη προσπάθεια όλων των τοπικών φορέων, από του χρόνου θα μπορούσε να υπάρξει και δεύτερο εβδομαδιαίο δρομολόγιο από την Καλαμάτα προς την Κρήτη.
Αναλυτικά, ο Στ. Μπακολιάς δήλωσε στην “Ε”:
– Ποιος είναι ο απολογισμός από τη φετινή λειτουργία της ακτοπλοϊκής γραμμής Καλαμάτα – Κύθηρα – Κρήτη;
“Η φετινή χρονιά πήγε πάρα πολύ καλά κι αυτό μας κάνει πολύ αισιόδοξους για το 2017. Είχαμε μια αύξηση κοντά στο 30% στην επιβατική κίνηση, σε σχέση με πέρυσι.
Θεωρούμε ότι πραγματικά πρέπει όλοι μας να πιέσουμε στην κατεύθυνση κατασκευής του δυτικού άξονα της Πελοποννήσου, που θα δώσει μια διαφορετική δυναμική στο λιμάνι της Καλαμάτας”.
– Πού αποδίδετε αυτή την αύξηση, δεδομένου ότι δεν έχει σημειωθεί κάποια σημαντική βελτίωση στα οικονομικά της μέσης ελληνικής οικογένειας;
“Η Μεσσηνία ως τουριστικό προϊόν έχει μια τεράστια άνοδο, γίνεται μια τεράστια προσπάθεια, μια ευρύτατη διαφήμιση για το σύνολο του νομού. Ομως και τα Κύθηρα και η Κρήτη, αυτή τη στιγμή, με τις προσφορές των ξενοδοχείων, δημιούργησαν αυτή την αυξητική τάση -και λόγω προσφορών και λόγω τιμών. Φυσικά, βοήθησε και η τιμή του ναύλου στο πλοίο, η οποία ήταν σε πάρα πολύ χαμηλά επίπεδα. Οπως είχαμε υποσχεθεί, κρατήσαμε τις τιμές χαμηλά, απορροφώντας ακόμα και την αύξηση του ΦΠΑ.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο ταξιδιώτης είχε την επιλογή ενός φθηνού εισιτηρίου, συνδυασμένου με καλή παροχή υπηρεσιών και φθηνό ξενοδοχείο”.
– Υπάρχει, την επόμενη περίοδο, να υλοποιηθούν τα δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως που είχατε αναφέρει στην αρχή της φετινής;
“Πρέπει όλοι οι φορείς της πόλης -και το εννοώ, όλοι μαζί- να σκύψουμε σοβαρά σε αυτό το ζήτημα και να το δούμε, και διαφημιστικά. Εννοώ το Επιμελητήριο, ο Δήμος Καλαμάτας, η Περιφέρεια Πελοποννήσου, να δουν πραγματικά την προοπτική του λιμανιού της Καλαμάτας. Ολοι μαζί να κάνουμε μια κοινή προσπάθεια για να ενισχύσουμε την κίνηση του χρόνου και γιατί όχι να βάλουμε και δεύτερο δρομολόγιο.
Θα πρέπει να τονίσω εδώ ότι επαληθεύτηκε, αυτό που είχαμε πει στην αρχή της φετινής σεζόν, ότι η κίνηση και από το Γύθειο, κάθε Τετάρτη, ενισχύθηκε από τη λειτουργία του νέου δρόμου Καλαμάτας – Σπάρτης και είχε μια τεράστια αύξηση της επιβατικής κίνησης. Αυτό που λέγαμε, δηλαδή, ότι ο μέσος όρος διακοπών του Ελληνα είναι 3 με 3,5 ημέρες, πραγματικά ισχύει. Βοήθησε πάρα πολύ ο δρόμος, να φύγει κάποιος Τετάρτη από Γύθειο και να γυρίσει Σάββατο στην Καλαμάτα ή να φύγει Σάββατο από Καλαμάτα και να γυρίσει Τετάρτη από Κρήτη, Κύθηρα, στο Γύθειο.
Με αυτό θέλω να πω ότι η ολοκλήρωση του δυτικού οδικού άξονα της Πελοποννήσου θα ενισχύσει πραγματικά το δρομολόγιο”.
– Πότε είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσουν τα δρομολόγια το 2017;
“Πρώτα ο Θεός τον Ιούνιο, αλλά όλες οι προσπάθειές μας θα είναι να ξεκινήσουμε και νωρίτερα, αν μπορέσουμε”.
Βασίλης Μπακόπουλος