Από το 2017 θα ξεκινήσει η μεταμόρφωση της χώρας σε υπεραστικό επίπεδο, σε “συγκοινωνιακό παράδεισο”. Το όνειρο που υπάρχει από τη δεκαετία του 1980 η Ελλάδα να αποκτήσει ένα δίκτυο αυτοκινητόδρομων εφάμιλλο των χωρών της Δυτικής Ευρώπης αλλά και να ξαναζωντανέψει το Σιδηρόδρομο γίνεται επιτέλους πραγματικότητα.
Μία μικρή γεύση από το “νέο” πήραμε με την παράδοση των 20χλμ της Ολυμπίας Οδού από την Κόρθνθο μέχδι το Κιάτο αλλά τα σπουδαία είναι μπροστά μας. Μέχρι τον Μάρτιο θα δούμε να δίδονται αλλεπάλληλα τμήματα αυτοκινητόδρομων αλλά τελικά μέχρι τον ερχόμενο Αύγουστο η χώρα θα έχει αποκτήσει ένα μεγάλο δίκτυο αυτοκινητόδρομων που συνολικά θα ξεπερνά τα 2.500χλμ.
Στα 1.000χλμ της Εγνατίας και τα 500χλμ του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, και τα 100χλμ του Αθήνα-Κιάτο, τα 205χλμ του άξονα Κόρινθος-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη θα προστεθούν τα 196χλμ του άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα, τα 100χλμ του άξονα Κιάτο-Πάτρα και τα 80χλμ του Ξυνιάδα-Τρίκαλα και άλλα 300χλμ κάθετους άξονες της Εγνατίας.
Η δημιουργία του δικτύου αυτοκινητόδρομου θα αλλάξει τις μεταφορικές συνήθειες για μετακίνηση ανθρώπων και προϊόντων, τον τουρισμό και τις υπηρεσίες και θα συμβάλει στο να γίνει η Ελλάδα μία από τις πλέον πλήρης χώρες της Ευρώπης σε αυοκινητόδρομους.
Σε αυτό το νούμερο αναμένεται σταδιακά μέχρι το 2021-2022 να προστεθούν επιπλέον 225 χιλιόμετρα από την ολοκλήρωση αξόνων όπως Ε65 (80χλμ), της Αμβρακίας Οδού (50χλμ), του Πάτρα-Πύργος (75χλμ) και του κάθετου άξονα της Εγνατίας Ξάνθη-Σύνορα.
Στους Σιδηρόδρομους τα ατελείωτα έργα οδεύουν επιτέλους προς ολοκλήρωση και το 2018 θα έχουμε πλήρη με ηλεκτροκίνηση τον διάδρομο Κιάτο-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.
Σταδιακά μέχρι το 2022 θα έχουμε πλήρη με ηλεκτροκίνηση τον διάδρομο Κιάτο-Αίγιο-Πάτρα και τους διαδρόμους Παλαιοφάρσαλο-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος.
Η μεταμόρφωση στις συγκοινωνίες της χώρας θα πάρει ένα διάστημα μέχρι να προσαρμοστεί στο νέο αναβαθμισμένο σύστημα μεταφορών, όπως άλλωστε συμβαίνει με κάθε νέα υποδομή που εντάσσεται στην κυκλοφορία.
Μεγάλοι κερδισμένοι αναμένεται να είναι τα μεγάλα λιμάνια της χώρας που θα έχουν σύγχρονες συγκοινωνιακές υποδομές ενώ και ο χώρος των logistics δείχνει ότι θα είναι ένας από τους μεγάλους ευνοούμενους του νέου συγκοινωνιακού προσώπου της χώρας.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com