Ο αποκλεισμός των συναδέλφων αναπληρωτών από τη δυνατότητα να συμπληρώσουν το ωράριό τους με ενισχυτική διδασκαλία είναι απαράδεκτος, αντιπαιδαγωγικός και αντισυναδελφικός!
Σε απαντητικό έγγραφό του το Υπ. Παιδείας διευκρινίζει ότι, όσοι αναπληρωτές προσλαμβάνονται μέσω ΕΣΠΑ (δηλαδή όλη η Πρωτοβάθμια!!) για το πρόγραμμα του λεγόμενου «Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Σχολείου» (δηλαδή για όλη τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού), δεν μπορούν να συμπληρώσουν ωράριο με ενισχυτική αλλά ούτε με παράλληλη στήριξη ή διοικητικό έργο!
Άλλος ένας διαχωρισμός ή μάλλον άλλη μια «τιμωρία» των συναδέλφων «μόνιμων αναπληρωτών. Άλλος ένας αντιπαιδαγωγικός, αντιεκπαιδευτικός διαχωρισμός συναδέλφων που έχουν το ίδιο αντικείμενο εργασίας αλλά αποκλείονται από συγκεκριμένες εκπαιδευτικές διαδικασίες εξαιτίας της διαφορετικής πηγής από την οποία χρηματοδοτείται η μισθοδοσία τους (βλ. ΕΣΠΑ).
Αυτό είναι το «νέο» τοπίο των «ευέλικτων» και «σύγχρονων» εργασιακών σχέσεων, που προωθεί η κυβέρνηση, η αξιωματική αντιπολίτευση, η Ε.Ε.
Εδώ προκύπτουν δύο σοβαρά ζητήματα που πρέπει να προβληματίσουν:
1. Φαίνεται για πολλοστή φορά και με δραματικό τρόπο, για το πιο ευάλωτο τμήμα των εκπαιδευτικών, τι σημαίνει χρηματοδότηση μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ. Σημαίνει συγκεκριμένοι περιορισμοί, εργαζόμενοι λάστιχο, κατηγοριοποιήσεις, δηλαδή χτύπημα εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων. Αυτά είναι τα περίφημα ΕΣΠΑ, που προσκυνάνε πολιτικές και συνδικαλιστικές δυνάμεις και πρέπει επιτέλους να απολογηθούν κάποτε γι’ αυτό!
2. Αποδεικνύεται και αυτή τη φορά ότι, όταν το σχολείο «μεταρρυθμίζεται» με προγράμματα ΕΣΠΑ, ο κάθε φορά προωθούμενος τύπος σχολείου έχει ημερομηνία λήξης, όταν τελειώνει η συγκεκριμένη χρηματοδότηση. Εκείνο όμως που μένει είναι οι αντιδραστικές αλλαγές που έφερε στη ζωή και τη μόρφωση εκπαιδευτικών και μαθητών! Π.χ. τα σχολεία ΕΑΕΠ τελείωσαν, αλλά οι σχέσεις λάστιχο για τις ειδικότητες που μπήκαν στην εκπαίδευση έμειναν!
Καταγγέλλουμε την ηγεσία του Υπ. Παιδείας και την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για την απαράδεχτη κατάσταση που βιώνουν οι αναπληρωτές αλλά και τους συνεχείς διαχωρισμούς που προωθεί και μέσα στο ίδιο το σχολείο.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
*ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ και να εξασφαλιστεί η ισότιμη συμμετοχή των αναπληρωτών συναδέλφων σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία του σχολείου, άρα και η δυνατότητα να συμπληρώνουν το ωράριο με όλους τους τρόπους που το κάνουν και οι μόνιμοι.
*Αποκλειστική χρηματοδότηση της εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό. Δραστική αύξηση των δαπανών για την Παιδεία. Τα χρήματα των προγραμμάτων ΕΣΠΑ να εντάσσονται στην Κρατικό Προϋπολογισμό και η χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης να γίνεται αποκλειστικά από αυτόν.
*Διεκδικούμε αταλάντευτα: ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΎΣ – ΜΟΝΙΜΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. Και ως τότε ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΜΕ ΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ σε μισθούς, άδειες, τοποθετήσεις, αποσπάσεις κ.λπ. και μέτρα στήριξής τους.