Τις λεπτομέρειες του νέου προγράμματος βιώσιμης ανάπτυξης «Αγκαλιά στην Κοινωνία», που έρχεται να ενδυναμώσει οργανώσεις οι οποίες υποστηρίζουν τη γυναίκα, αναλύει στην συνέντευξη που παραχώρησε [στο/στη …] η Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων της Vodafone Ελλάδας, κυρία Νικόλ Ιωαννίδη.
Όπως επισημαίνει, το νέο αυτό πρόγραμμα φιλοδοξεί να ενδυναμώσει το ρόλο των γυναικών στις τοπικές κοινωνίες ενισχύοντας οργανισμούς που προσπαθούν να αμβλύνουν τα εμπόδια και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες σήμερα.
Παράλληλα, η κυρία Ιωαννίδη περιγράφει τις πολιτικές που εφαρμόζει η Vodafone για την ενδυνάμωση των γυναικών εσωτερικά, στο πλαίσιο της στρατηγικής της εταιρείας για την ισότιμη ένταξη των γυναικών στην οικονομική και κοινωνική ζωή.
– Τι είναι το πρόγραμμα «Αγκαλιά στην Κοινωνία»;
Το πρόγραμμα «Αγκαλιά στην Κοινωνία» απευθύνεται σε τοπικές οργανώσεις που στοχεύουν στην υποστήριξη της γυναίκας στην οικογένεια, στην εκπαίδευση, στην εργασία, στην υγεία, αλλά και την ανάδειξη της τοπικής κληρονομιάς και των τοπικών προϊόντων.
– Ποιός είναι ο στόχος του προγράμματος;
Στόχος μας να συνεισφέρουμε στην ανάπτυξη, αλλά και να βοηθήσουμε να αναδειχθούν τα θέματα που αφορούν στην ενδυνάμωση των γυναικών. Θέλουμε να αγκαλιάσουμε την τοπική κοινωνία, θέτοντας στο επίκεντρο την γυναίκα και να υποστηρίξουμε τέτοιες πρωτοβουλίες σε όλη την Ελλάδα.
– Πώς λειτουργεί;
Το πρόγραμμα διανύει τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του και θα πραγματοποιείται τρεις φορές τον χρόνο, σε έξι διαφορετικές πόλεις της χώρας. Ξεκινήσαμε από την Κέρκυρα, τη Λάρισα, τη Μυτιλήνη, τον Πύργο, την Σπάρτη και τον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου. Στόχος μας είναι να υλοποιούμε το πρόγραμμα σε 18 πόλεις κάθε χρόνο.
– Ποιοι μπορούν να συμμετέχουν;
Οργανώσεις, Σωματεία, Ιδρύματα, Συνεταιρισμοί, Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις Κοινωνικής Φροντίδας ή Συλλογικού και Παραγωγικού Σκοπού, Αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες, εν γένει Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και μη κυβερνητικές οργανώσεις που έχουν ως στόχο την υποστήριξη της γυναίκας στην οικογένεια, στην εκπαίδευση, στην εργασία, στην υγεία, στη συμμετοχή της στην κοινωνία.
– Πώς θα αναδεικνύονται οι νικητές;
Οι νικητές θα αναδεικνύονται από τους ίδιους τους πολίτες που θα μπορούν να ψηφίσουν στα τοπικά καταστήματα Vodafone την οργάνωση που θέλουν να κερδίσει. Σε κάθε κύκλο θα αναδεικνύονται συνολικά έξι νικητές, ένας ανά μία πόλη, μέσα από μία αδιάβλητη διαδικασία που θα εκτελείται ψηφιακά.
– Θα υπάρχει έπαθλο;
Οι νικητές θα λάβουν χρηματική υποστήριξη €1.000 για να καλύψουν άμεσες ανάγκες τους, πάντα στο πλαίσιο ενός έργου για την ενδυνάμωση των γυναικών, καθώς και προϊόντα ή υπηρεσίες Vodafone Ready Business αξίας έως και €300 προκειμένου να ενισχύσουν τη δραστηριότητά τους.
– Γιατί προχωρήσατε στην δημιουργία αυτού του προγράμματος;
Η ενδυνάμωση των γυναικών αποτελεί έναν στρατηγικό πυλώνα του προγράμματος Βιώσιμης Ανάπτυξης της Vodafone. Στην Vodafone πιστεύουμε σε μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς με τις γυναίκες να συμμετέχουν ισότιμα και ουσιαστικά στην εκπαίδευση, στην απασχόληση, στην επιχειρηματικότητα, στην οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική ζωή.
Άλλωστε, το χάσμα σε επίπεδο διείσδυσης και χρήσης των τεχνολογιών μεταξύ των ανδρών και γυναικών είναι σημαντικό. Σήμερα παγκοσμίως 300 εκατ. λιγότερες γυναίκες διαθέτουν κινητό σε σχέση με τους άντρες. Αυτό σημαίνει λιγότερες ευκαιρίες εργασίας και περιορισμένες δυνατότητες για πολλές γυναίκες. Η πρόσβαση των γυναικών στις τεχνολογίες τηλεπικοινωνιών πρέπει να ενισχυθεί, προκειμένου να τονωθούν τόσο οι δεξιότητές τους όσο και η συμβολή τους στην επιχειρηματικότητα.
– Πώς αντιμετωπίζει η Vodafone την γυναίκα ως εργοδότης;
Η Vodafone έχει υιοθετήσει πολιτικές προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς προσφέρει ίσες ευκαιρίες στις προσλήψεις και στη σύνθεση των τμημάτων της και παρέχει ίσες αμοιβές ανεξαρτήτως φύλου, ενώ ενθαρρύνει την ανάληψη διοικητικών θέσεων από γυναίκες, οι οποίες αυτή τη στιγμή στη Vodafone Ελλάδας κατέχουν διοικητικές θέσεις σε ποσοστό 34%.
Επίσης, προσφέρει μία σειρά αναπτυξιακών ενεργειών, όπως εκπαίδευση και mentoring για την ενδυνάμωση των γυναικών εργαζομένων της, αλλά και γυναικών που θέλουν να επιστρέψουν στην αγορά εργασίας, ενώ παρέχει – μέσα από την πολιτική μητρότητας – 16 εβδομάδες πλήρους αμειβόμενης άδειας, για όλες τις γυναίκες που εργάζονται στην εταιρεία, επιπλέον της νόμιμης άδειας λοχείας που προσφέρει η ελληνική νομοθεσία.