Ο απολογισμός της λεγόμενης τηλε-«εκπαίδευσης» έχει γίνει στις συνειδήσεις των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών τους. Και είναι εκκωφαντικός! Οι οδυνηρές συνέπειες στους μαθητές –ειδικά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων-, τα γνωστικά κενά και η συνολική διαλυτική κατάσταση που δημιουργήθηκε είναι πράγματα που, πια, ούτε οι πιο φανατικοί οπαδοί της διαδικασίας αυτής δεν τολμούν να αρνηθούν.
Η αποδοχή της τηλε-«εκπαίδευσης» από τα συνδικαλιστικά όργανα ως κανονικής εκπαιδευτικής διαδικασίας (μέσω της αποδοχής του προχωρήματος της ύλης και της καταγραφής απουσιών) αποθράσυνε την κυβερνητική επίθεση. Μια αποθράσυνση που φάνηκε με τη χρησιμοποίησή της ως τον πρώτο (πριν τα ΜΑΤ και τους εισαγγελείς) μηχανισμό καταστολής των μαθητικών κινητοποιήσεων. Οι υποτιθέμενες (κουτσές) κριτικές συνδικαλιστικών οργάνων σε δευτερεύοντα ζητήματα θωράκισαν παραπέρα την κυβερνητική επίθεση. Όλοι καταλαβαίνουμε πως, ό,τι και «τεχνική συμμόρφωση» του υπουργείου γίνει για τα προσωπικά δεδομένα, η διαδικασία είναι υπό τον απόλυτο κεντρικό κρατικό έλεγχο. Και πως τα voucher φτηνής εξαγοράς των εκπαιδευτικών δεν είναι παρά ο ελιγμός του υπουργείου για να πει «τώρα έχετε εξοπλισμό – συνεργήστε στο έγκλημα».
Άλλωστε, η τηλε-«εκπαίδευση» είναι μια ταξική διαδικασία που αποκλείει φτωχούς μαθητές όχι μόνο (και όχι βασικά) γιατί «δεν έχουν τον εξοπλισμό». Αλλά γιατί οι συνολικά δύσκολες συνθήκες ζωής στα σπίτια τους (το στρίμωγμα σε λίγα τετραγωνικά, η έλλειψη θέρμανσης, η έλλειψη ηρεμίας και ησυχίας λόγω σοβαρών βιοποριστικών προβλημάτων) οξύνει την απόρριψή τους και την ανισότητα.
Τώρα, τι κι αν ο χιονιάς κλείνει τα σχολεία; Η κυβέρνηση «συνεχίζει κανονικά» μέσω του τσίρκου της τηλε-«εκπαίδευσης» – τηλε-διάλυσης. Η «ύλη θα προχωράει κανονικά», οι «απουσίες θα μπαίνουν κανονικά» και οι μαθητές θα πλησιάζουν όλο και περισσότερο προς το τέλος της σχολικής χρονιάς για να σφαγιαστούν με… κανονικότητα από την Τράπεζα Θεμάτων της υπέρογκης ύλης και τον κόφτη της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
· Τα σωματεία ΤΩΡΑ πρέπει να καλέσουν τον κλάδο να μην συμμετέχει στο έγκλημα. Να μην γίνει webex σε κλειστά σχολεία. Να μη συνεργήσουμε στη σφαγή των μαθητών.
· Όχι στην επίθεση της τηλε-«εκπαίδευσης» – τηλε-διάλυσης – τηλε-απόρριψης είτε σε σχολεία υπό κατάληψη είτε σε κλειστά για άλλους λόγους σχολεία. Ούτε η ύλη προχωράει – ούτε «απόντες» καταγράφονται σε μια… απούσα διαδικασία.
· Να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
· Αμεση δραστική μείωση της ύλης σε ΟΛΕΣ τις τάξεις.
· Μέτρα προστασίας από την πανδημία στα σχολεία.
· Κοινοί αγώνες εκπαιδευτικών – μαθητών – γονιών.