Σύμφωνα με την κυβερνητική ερμηνεία της φωτογραφίας , εδώ , βλέπουμε 100 πολίτες να επιτίθενται σε αστυνομικούς !!!
Αφήνοντας στην άκρη τις τοποθετήσεις μιας κυβέρνησης , η οποία εμφανώς βρίσκεται σε σύγχυση , οφείλουμε – ως πολίτες – να δούμε ότι ανέκαθεν η Εξουσία ήταν κλεισμένη σε κάστρα-παλάτια , μακριά και απομονωμένη από τον Λαό και τα προβλήματά του , και είχε σιδερόφραχτους ιππότες για την ασφάλειά της .
Να θυμηθούμε , ακόμα , ότι , όπως μαρτυρά η Ιστορία , η Εξουσία επέβαλλε πάντοτε τις αποφάσεις της στο Λαό με όργανα τη βία και τον φόβο , που στην ουσία ήταν τα βάθρα τα οποία στήριζαν και διαιώνιζαν την ύπαρξή της .
Δεν είναι καθόλου τυχαίο που οι πρόγονοί μας , των οποίων η Σκέψη είχε φτάσει σε ύψη δυσθεώρητα για τα ανθρώπινα μέτρα , είχαν κατασταλάξει με σιγουριά στον ρόλο και τη φύση της Εξουσίας . Ο μέγας Αισχύλος , λόγου χάρη , στο έργο του «Προμηθέας Δεσμώτης» , επιλέγει το Κράτος και την αδερφή του τη Βία , να συλλαμβάνουν τον θείο Προμηθέα (κατ’ εντολήν του αφέντη Δία) και να τον σέρνουν αιχμάλωτο στον Καύκασο , προκειμένου να τον αλυσοδέσουν στους βράχους , για το «μεγάλο παράπτωμα» που είχε κάνει , να «κλέψει» τη φωτιά από τους Θεούς και να τη δώσει στους Ανθρώπους .
Και λέει το Κράτος :
« (…) Μια τέτοια ανομία
πρέπει στους θεούς να την πληρώσει
κι έτσι καλά να διδαχτεί στου Δία
την «τυραννίδα» (εξουσία) να σκύβει το κεφάλι
και τους φιλάνθρωπους να πάψει τρόπους .
(… ) Όλα έχουν καθοριστεί …
Γιατί ελεύθερος κανείς , μονάχα ο Δίας .»
«Σώματα Ασφαλείας» τα ονόμασε το Σύστημα Εξουσίας . Μόνο που κράτησε για τον εαυτό του το δικαίωμα να δίνει το πλαίσιο και τον ορισμό στον όρο «Ασφάλεια» .
Για το Σύστημα Εξουσίας «ασφάλεια» ήταν , είναι και θα είναι να μην απειλείται η ύπαρξή του . Γι’ αυτό βάζει πάντοτε τα «Σώματα Ασφαλείας» ανάμεσα στα «ανάκτορά» του και στον Λαό που διαμαρτύρεται ή εξεγείρεται εναντίον πολιτικών που κάνουν τη ζωή του ακόμα πιο δύσκολη (εργάτες , αγρότες , φοιτητές , συνταξιούχοι κλπ) .
Και είναι κι αυτά , τα «Σώματα Ασφαλείας» , θύματα του ίδιου Συστήματος , αφού στην ίδια κοινωνία ζουν και τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουν με το Λαό , του οποίου , άλλωστε είναι παιδιά . Είναι όμως τέτοια η πλύση εγκεφάλου που κάνει το Σύστημα Εξουσίας , ώστε (χωρίς –βέβαια- να παραγράφεται η ατομική – φυσική ευθύνη) είναι πεπεισμένοι πως αποτελούν μέρος του Κράτους Εξουσίας και πως απειλούνται μαζί του . Γι’ αυτό και παρουσιάζονται τέτοια φαινόμενα αστυνομικής βίας που μερικές φορές οδηγούν ΚΑΙ σε νεκρούς ( (Γρηγορόπουλος , Καλτεζάς , Κουμής , Κανελλοπούλου , Μαυροειδής , Κεραμιδάς , νεκροί Πολυτεχνείου ’74 …)
Η κυβέρνηση (δυστυχώς) αγνόησε τελείως πως αυτός ο Λαός ταλαιπωρείται σκληρά από το 2009 με τα μνημόνια που ο ίδιος πολιτικός φορέας επέβαλε στη χώρα . Έτσι , διαχειρίστηκε τον κορωνοϊό με μοναδικά όπλα τον Φόβο , την Αλαζονεία , τον Αυταρχισμό και την επιβολή αλλοπρόσαλλων και αντιφατικών μέτρων που εξόντωσαν οικονομικά κι επαγγελματικά ό,τι είχε απομείνει όρθιο στη χώρα ,
διέρρηξαν τον κοινωνικό ιστό και ισοπέδωσαν δικαιώματα εργασιακά , κοινωνικά και άλλα , κατακτημένα με αγώνες 10ετιών . Και πάλι , αντί η κυβέρνηση να εκτιμήσει το γεγονός ότι αυτός ο ταλαιπωρημένος Λαός υπέμεινε στωικά τις επιλογές της κι ότι βρίσκεται , πλέον , στα πρόθυρα νευρικής , ψυχικής και ηθικής κατάρρευσης , εντείνει την πίεση στα άκρα και οδηγεί σε φαινόμενα βίας και αυταρχισμού .
Σύμφωνα με τη Μυθολογία των Αρχαίων το Κράτος είχε τρία αδέρφια : Τη Βία, τον Φόβο και τη Νίκη . Μέχρι τώρα η Βία και ο Φόβος έχουν πάρει το μέρος του Κράτους . Ας ελπίσουμε ότι η Νίκη όχι .
Βαγγέλης Μητράκος