Η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Πάτρα θα βρίσκεται στο επίκεντρο των έργων στη Δυτική Ελλάδα το επόμενο διάστημα. Πρόκειται για ένα τμήμα που δυστυχώς (και ατυχώς) η γραμμή διακόπηκε κόβοντας το τρένο από τη Βόρεια Πελοπόννησο και τα μεγάλα αστικά κέντρα και ειδικά την Πάτρα.
Σήμερα, σύμφωνα με το PatrasTimes, 10 χρόνια μετά από αυτή την απόφαση η γραμμή εξακολουθεί να μη λειτουργει το τμήμα αυτό των 100 χλμ. Αυτό βέβαια πρόκειται να αλλάξει μιας και φέτος ένα μεγάλο τμήμα 71 χλμ. θα δοθεί στην κυκλοφορία και το μοντέρνο τρένο θα φτάσει μέχρι το Αίγιο. Σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com το έργο έχει πάρει παράταση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2018 και γίνεται αγώνας δρόμου για να ολοκληρωθεί και παραδοθεί. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους να ξεκινήσουν τα εμπορικά δρομολόγια που επιτέλους θα συνδέσουν την Αχαϊα με την Αθήνα. Για τα πρώτα 2 χρόνια θα κυκλοφορούν ντιζελοκίνητα τρένα που θα φτάνουν μέχρι 150χλμ την ώρα και από το 2021 θα μπουν στη γραμμή τα ηλεκτροκίνητα τρένα που θα πιάνουν 200χλμ/ώρα.
Το επόμενο τμήμα από το Αίγιο μέχρι τον Ψαθόπυργο και έχει σχεδόν ολοκληρωμένη υποδομή και ετοιμάζεται εργολαβία-σκούπα για να λειτουργήσει με ηλεκτροκίνηση το 2021. Στο πιο δυτικό τμήμα από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο η υποδομή είναι σε στάδιο κατασκευής και απαιτείται ένας ακόμα διαγωνισμός για εργολαβία-σκούπα για να λειτουργήσει με ηλεκτροκίνηση το 2022.
Τέλος έχουμε το τμήμα Ρίο-Άγιος Διονύσιος-Λιμένας Πάτρας που έχει εξαγγελθεί διαγωνισμός για μελετοκατασκευή που θα πρέπει να έχει διεξαχθεί-κατασκευαστεί και περατωθεί μέχρι το τέλος του 2022 γιατί σε άλλη περίπτωση η χώρα μας κινδυνεύει (όπως και στην περίπτωση των αυτοκινητόδρομων) να καλεστεί να επιστρέψει όλα τα κονδύλια πίσω και μιλάμε για ποσά που ξεπερνούν συνολικά το 1δισ.ευρώ.