Άνοιξαν (επιτέλους) τα σχολεία , αλλά τα πολλά και μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης κατάφεραν να «κρυφτούν» πίσω από τις XXXXXL μάσκες του κορονοϊού που διανεμήθηκαν στα σχολεία.
Το «Σύστημα» με την καθοριστική βοήθεια της «αυτοκρατορίας» των ΜΜΕ αλλά και χάρη στην ανυπαρξία της αντιπολίτευσης και την απάθεια της κοινωνίας των πολιτών κατάφερε να επικεντρώσει , αποκλειστικά , τη συζήτηση για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στο θέμα της πανδημίας του «κορονοϊού» και δη της μάσκας!!! Έτσι, έμειναν στην αφάνεια οι χρόνιες δομικές αδυναμίες και ελλείψεις της δημόσιας εκπαίδευσης .
Το γεγονός πως υπήρξαν πολίτες σ’ ολόκληρη την Ελλάδα (λίγοι ή πολλοί δεν έχει σημασία) που διαδήλωσαν κατά της χρήσης της μάσκας ή μαθητές που έκαναν καταλήψεις για το θέμα της μάσκας , αδιαφορώντας για τα τεράστια προβλήματα της εκπαίδευσης , αποτελεί μιαν τρανή απόδειξη του εκτροχιασμού που έχει υποστεί η ελληνική κοινωνία και ιδιαίτερα το λεγόμενο «κίνημα Γονέων – Κηδεμόνων και Μαθητών» .
Το διεκδικητικό πλαίσιο για την εκπαίδευση όχι μόνο παραμένει επίκαιρο , επί 50 τουλάχιστον χρόνια (!!!) , αλλά συνεχώς διογκώνεται , πράγμα που αποδεικνύει ότι για ΟΛΕΣ τις κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης η εκπαίδευση υπήρξε ο φτωχός και παραμελημένος Λάζαρος του Ευαγγελίου , που προσπαθεί να επιβιώσει με τα ψίχουλα που πέφτουν απ’ το πλούσια στρωμένο για τα μεγάλα συμφέροντα τραπέζι .
Πίσω από τον κουρνιαχτό που σηκώνει η «πανδημία του κορονοϊού» και η διαχείρισή της από το «Σύστημα» υπάρχουν οι ανάγκες και τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης που περιμένουν την κοινωνία και το μαζικό κίνημα να τα αναδείξει και να παλέψει σθεναρά και ανυποχώρητα για την επίλυσή τους :
-Αύξηση της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης στο 5% του ΑΕΠ με ταυτόχρονη πλήρη απορρόφηση και αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων.
-Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπ/κών
-Κάλυψη των ελλείψεων σε διδακτήρια και αίθουσες . Άμεση απαλλοτρίωση οικοπέδων και ανέγερση σύγχρονων εκπαιδευτικών δομών με δαπάνες από τον Γενικό Κρατικό Προϋπολογισμό.
–Πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων.
–Στήριξη και γενίκευση της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης .
-Ουσιαστική στήριξη και αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και του Ολοήμερου .
-Εθνικό πρόγραμμα ανέγερσης Νηπιαγωγείων
– Άμεση επανέναρξη του προγράμματος των σχολικών γευμάτων .
-Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα .
-Μισθολογική , ασφαλιστική και συνταξιοδοτική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών . Κατάργηση των μνημονιακών νόμων .
-Αξιοκρατία στην επιλογή στελεχών .
-Νέα βιβλία και προγράμματα που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης .
-Πρόγραμμα εξοπλισμού των σχολείων με Η/Υ και με το αναγκαίο υποστηρικτικό υλικό διδασκαλίας ΟΛΩΝ των μαθημάτων .
-Σημαντική αύξηση των κρατικών επιχορηγήσεων για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων και τις μικροεπισκευές και συντηρήσεις των κτηρίων.
-Πλήρης οικονομική στήριξη όλων των δράσεων που συμβάλλουν στην υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
-Διαρκής και ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών .
– Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση του εκπαιδευτικού .
-Δωρεάν συγκοινωνίες για τους μαθητές , μέσα από ένα ενιαίο κρατικό σύστημα μεταφοράς .
-Ελευθερία και δημοκρατία στη διοίκηση και λειτουργία των σχολικών μονάδων. Ο σύλλογος διδασκόντων κυρίαρχο όργανο διοίκησης του σχολείου .
-Όχι στην απαξίωση-ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης .
Οι κρίσιμοι καιροί που περνάμε απαιτούν , αλλά και ανοίγουν δρόμους ρήξης και ανατροπής , δρόμους μαζικών αγώνων , για τη διεκδίκηση εκείνων που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση και η δωρεάν παιδεία .
Για να γίνει αυτό , δεν επαρκούν οι κλαδικοί αγώνες των εκπαιδευτικών . Χρειάζεται να δημιουργηθεί ένα ευρύ , κοινό μέτωπο των εργαζομένων απέναντι στις αντιλαϊκές πολιτικές του «Συστήματος» , ένα μέτωπο το οποίο θα διεκδικήσει τα συμφέροντα του Λαού και του Τόπου , μέσα στα οποία βρίσκονται και τα συμφέροντα της Εκπαίδευσης .
Βαγγέλης Μητράκος