Την αγάπη δεν τη ζητάς, έρχεται μόνη της!
Αυτοί που ζητούν την αγάπη από τους άλλους, δεν θα τη συναντήσουν ποτέ!
Οι ζητιάνοι της αγάπης ζητούν επιβεβαίωση, δεν ζητούν την αλήθεια! Η αγάπη είναι αλήθεια!
Όσο πηγαίο ως συναίσθημα και να είναι η αγάπη, δεν παύει να κρύβει μια λογική! Αν ρωτήσεις πολλούς γιατί αγαπούν, δεν θα ξέρουν να απαντήσουν!
Γιατί δεν φτάνει να την ονοματίζεις την αγάπη, να λες απλά σ’ αγαπώ, αλλά ελεύθερα και ανιδιοτελώς να την εκφράζεις με πράξεις! Να δείχνεις ότι αφιέρωσες χρόνο, ότι επιθυμείς να αλληλεπιδράσεις, ότι θέλεις να διευκολύνεις, ότι θέλεις να μοιραστείς, ότι θέλεις να ακούσεις (ίσως το πιο σημαντικό), χωρίς ανταπόδοση!
Για να φτάσεις στην λογική αυτή όμως, πρέπει να θαυμάζεις τον άλλον, να γνωρίζεις την αξία του, να σου μιλάει!
Για να δώσεις φροντίδα, για να έχεις αφοσίωση, για να στηρίξεις, χρειάζεται λογική! Ποια λογική? Να αναγνωρίσεις την αξία του άλλου, να τον δεχτείς όπως είναι και να συνειδητοποιήσεις αν θα δεχτείς την επιρροή του πάνω σου!
Αυτή η λογική διαδικασία επιδρά στην έκκριση της οξυτοκίνης της ορμόνης της αγάπης, μιας ορμόνης που εκκρίνεται
όχι μόνο στον τοκετό, μεταξύ άλλων για να ενισχύσει τους δεσμούς μητέρας και βρέφους, αλλά εκκρίνεται και ως επακόλουθο της αλληλεπίδρασης δυο ατόμων. Επομένως η αγάπη είναι μια χημεία! Η οξυτοκίνη θα κάνει την επικοινωνία πιο ουσιώδη, παρά αμυντική! Στην συνέχεια η παραγωγή οξυτοκίνης θα συντηρήσει την λογική που εξηγεί γιατί κάποιος είναι σημαντικός στη ζωή σου! Έτσι αναπτύσσεται σεβασμός και εμπιστοσύνη και τότε η αγάπη ριζώνει σιγά – σιγά!
Είναι αλήθεια ότι τα παιδιά μας μαθαίνουν την αγάπη! Τα παιδιά δεν πάσχουν από το σύνδρομο της ιδιοτέλειας!
Η εικόνα που απεικονίζει την αγάπη είναι ζωγραφισμένη από μια μαθήτρια Δ’ Δημοτικού και κρύβει ένα ξεχωριστό μήνυμα, όσον αφορά τα συστατικά που συνθέτουν την αγάπη! Πάνω από το γράμμα “L” έχει ζωγραφιστεί ένα παγωτό και ένα γλειφιτζούρι που υποδηλώνουν την φροντίδα. Το δεύτερο γράμμα “Ο” η μαθήτρια το προσομοιάζει με στόμα, θέλοντας να τονίσει ότι για να υπάρχει αγάπη θα πρέπει πρώτα να υπάρχει επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων! Στο τρίτο γράμμα”V”, πάνω – πάνω έχει ζωγραφίσει δυο πελώρια αυτιά, δηλώνοντας πόσο σημαντικό είναι να ακούμε τον άλλον! Στο τελευταίο γράμμα “E” κάτω – κάτω έχει ζωγραφίσει μια γλώσσα που σημαίνει ότι για να αγαπήσουμε κάποιον θα πρέπει να μας αφήνει μια καλή γεύση και αφού η γλώσσα είναι στο γράμμα “E”, θα λέγαμε ότι κάποιος θα πρέπει να είναι “Εύγευστος” προκειμένου να αγαπηθεί, δηλαδή θα πρέπει να τον θαυμάζουμε!
Ως πράξη αγάπης σκέφτηκα να το μοιραστώ μαζί σας!
Γεώργιος Μουζόπουλος, Ορθοπαιδικός Χειρουργός ΓΝ Λακωνίας – ΝΜ Σπάρτης.