Με ΣΔΙΤ και συνολικά σε ένα cluster και με πρότυπο το Αεροδρόμιο στο Καστέλι θα προχωρήσει η αξιοποίηση των 23 περιφερειακών κρατικών αεροδρομίων. Αυτό είπε σε συνέντευξη του εχθες στον Alpha Radio ο Υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης. Όπως σημείωσε εξετάζεται αυτό το σενάριο “Ο στόχος μας λοιπόν είναι, να δούμε τα 23 αεροδρόμια, αυτά που έχουν απομείνει, ως μια ενότητα,. Τα έσοδα που θα υπάρχουν από αυτά που είναι κερδοφόρα , να καλύπτουν το κόστος των υπολοίπων και να μην επιβαρύνεται ο ελληνικός λαός . Θεωρούμε ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας μπορεί να γίνει ένα διεθνές αεροδρόμιο. Θεωρούμε ότι τα αεροδρόμια που είναι στις Κυκλάδες επίσης μπορούν να αναβαθμιστούν και να είναι κερδοφόρα”.
Οπως είπε θα μεγαλώσουν τα αεροδρόμια Σύρου, Νάξου και Μήλου και μαζί με το ήδη αναβαθμισμένο αεροδρόμιο της Πάρου θα παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαδικασία αξιοποίησης τους, ενώ υπογράμμισε πως σκοπός είναι η συνύπαρξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα “αυτό που θέλουμε εμείς να κάνουμε ως μοντέλο δεν είναι να παραχωρήσουμε τα 23 αεροδρόμια όπως παραχωρήθηκαν στους προηγούμενους διαγωνισμούς. Εμείς θέλουμε να έχουμε μία συνεργασία του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα στα μεγάλα αεροδρόμια, όπως έγινε με το Καστέλι και στα υπόλοιπα, να μπορέσουμε να συνεργαστούμε με ιδιώτες στο εμπορικό κομμάτι, δηλαδή στα καταστήματα, στα πάρκινγκ, στην προσέλκυση άλλων αερομεταφορέων”.
Ο κ.Σπίρτζης χαρακτήρισε λάθος την πρακτική ιδιωτικοποίησης 14 “κερδοφόρων” αεροδρομίων καθώς έτσι “θα μείνουν στον ελληνικό λαό, να τα πληρώνει, τα υπόλοιπα που είναι ελλειμματικά” όπως είπε χαρακτηριστικά.
Νίκος Καραγιάννης