Πραγματοποιείται σήμερα στο υπουργείο Υποδομών η 8η και τελευταία δημοπρασία για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πυργος, στο τμήμα Μιντιλόγλι – ΒΙΠΕ Πάτρας.
Ο προϋπολογισμός του έργου, μήκους 7,56 χιλιομέτρων, είναι 74,4 εκ. ευρώ. Η προθεσμία για την υλοποίηση και αυτού του έργου είναι 42 μήνες, 3,5 χρόνια. Αν δηλαδή το έργο ξεκινήσει μέχρι το φθινόπωρο, θα ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Η χρηματοδότηση και αυτής της εργολαβίας, όπως και των υπόλοιπων 7 στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος προέρχεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020, από το τομεακό του υπουργείου Υποδομών.
Αυτή την περίοδο ο φάκελος του έργου βρίσκεται σε διαδικασία έγκρισης από τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μόλις δοθεί το “πράσινο φως” θα ξεκινήσει η αποστολή των συμβάσεων στο Ελεγκτικό Συνέδριο, με στόχο μέχρι ή μέσα στο καλοκαίρι να υπογραφούν και να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου. Το συνολικό μήκος του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος είναι 75 χλμ. με συνολικό ποσό 355,60 εκ. ευρώ.
Να αναφέρουμε ότι ο τεμαχισμός του έργου σε 8 εργολαβίες έχει προκαλέσει έντονο και προβληματισμό και ανησυχία, για το κατά πόσο θα υλοποιηθούν με λογικούς ρυθμούς τα έργα και δε θα μπλέξουν σε καθυστερήσεις και αναβολές.
Στις 4 πρώτες εργολαβίες από τον Πύργο μέχρι και τη Βάρδα, ανάδοχος είναι η κοινοπραξία “Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών” με εκπτώσεις 53,05%, 55,32%, 57,45% και 50,39%, αντίστοιχα.
Στην 5η εργολαβία Βάρδα -Σαγέικα ανάδοχος είναι η κοινοπραξία “Ξανθάκης – ΙΝΤΕΡΚΑΤ” με έκπτωση 49,90%.
Στην 6η εργολαβία Σαγέικα – Κάτω Αχαγιά η εταιρεία Infrastrutture με έκπτωση 53,40%.
Και στην 7η εργολαβία Κάτω Αχαγιά – ΒΙΠΕ Πάτρας η εταιρεία ΙΝΤΕΡΚΑΤ με έκπτωση 50,99%.