Το γεγονός πως οι πολυδιαφημισμένες επενδύσεις στην Ελλάδα μπάζουν από παντού το διαπιστώνουμε καθημερινά πλέον. Στη σειρά των επιδοτήσεων που… πριμοδοτούνται και πανηγυρίζονται δεόντως απ’ ορισμένα ΜΜΕ
είναι και η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστουςRyanair η οποία «επιδοτείται» από δήμους της χώρας προκειμένου να κάνει marketing και να συνεχίσει να πετάει προς ελληνικούς προορισμούς. Τι συμβαίνει όμως όταν οι δήμοι δεν πληρώνουν;
Σύμφωνα με πληροφορίες του isthmos, αυτό ήταν το ερώτημα που κυριάρχησε σε συνάντηση στο επιμελητήριο Μεσσηνίας όταν διαπιστώθηκε πως η σύμβαση που είχαν κάνει οι δήμοι του νομού με την εταιρεία – μέσω της θυγατρικής εταιρείας του Επιμελητηρίου, μη κερδοσκοπικής – παραμένει ακόμα απλήρωτη για το 2013 ενώ ούτε λόγος να γίνεται για το 2014.
Στη συγκεκριμένη συνάντηση, όπως αναφέρει ο isthmos, παραβρέθηκε μόνο ο δήμαρχος Καλαμάτας κ. Παναγιώτης Νίκαςέγινε μια αναδρομή στη σύμβαση που υπεγράφη με την εν λόγω εταιρεία έναντι του ποσού των60.000 ευρώ το οποίο υποτίθεται πως καλυπτόταν απ’ τους δήμους του νομού. Το θέμα είναι πως παρά τις επαναλαμβανόμενες οχλήσεις του επιμελητηρίου προς τους δήμους, αφενός κανείς δεν δείχνει διάθεση να πληρώσει αφετέρου κάποιοι δεν αναγνωρίζουν το χρέος, γεγονός που ανάγκασε το επιμελητήριο να στείλει και εξώδικα σε ορισμένους δήμους.
Απ’ την πλευρά της η εταιρεία αποφάσισε να μειώσει τις πτήσεις της προς το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, γεγονός που έχει δυσαρεστήσει το επιμελητήριο το οποίο θεωρεί πως μια τέτοια μονομερής κίνηση από πλευράς της δεν έπρεπε να γίνει. Σχολιάζοντας το θέμα ο δήμαρχος Καλαμάτας κ. Νίκας είπε πως για να δοθούν αυτά τα χρήματα – τουλάχιστον απ’ τον δήμο του – θα πρέπει να λάβει έναν προϋπολογισμό, ποιοι τα επιμερίζονται ενώ χαρακτήρισε αδιανόητο το γεγονός να μην συμβάλλουν στο ποσό αυτό οι άμεσα ενδιαφερόμενοι όπως είναι οι ξενοδόχοι, οι καταστηματάρχες, τα τουριστικά γραφεία κ.λπ.
Εδώ βέβαια τίθεται το ερώτημα ποιος υπέγραφε τις συμβάσεις εξ αρχής και με ποιους όρους. Γιατί δηλαδή δεν τέθηκαν τα ζητήματα του προϋπολογισμού και της συμμετοχής των ιδιωτών από την αρχή.
Πάγια τακτική οι επιδοτήσεις
Εδώ να σημειωθεί πως οι επιδοτήσεις φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και των επιμελητηρίων είναι συχνές προς τις low cost αεροπορικές εταιρείες όπως η Ryanair ή η Easyjetπροκειμένου να εντάξουν στους προορισμούς τους τις περιοχές αυτές. Όπως φαίνεται μάλιστα απ’ τα στοιχεία δεν είναι οι πρώτη φορά όπου οι τοπικοί φορείς ή οι ιδιώτες πράκτορες και καταστηματάρχες αθετούν τις συμφωνίες τους και δεν πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους. Απ’ την άλλη πλευρά δεν είναι λίγες οι φωνές διαμαρτυρίας για την πολιτική ορισμένων εταιρειών οι οποίες ζητούν «εδώ και τώρα» τα χρήματα, τα οποία πολλές φορές δεν είναι και λίγα. Το ερώτημα βέβαια παραμένει: «Αν είναι να τους πληρώνουμε για να έρθουν, ποιο είναι το κέρδος»;