Ρομποτική στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Σπάρτης

Οι ορίζοντες για μαθήματα εκπαιδευτικής ρομποτικής ανοίγονται πλέον στο 5ο 12/θ Δημοτικό Σχολείο Σπάρτης, ενόψει της παραλαβής ψηφιακού υλικού και λογισμικού από τριμελή επιτροπή εκπαιδευτικών που ήδη έχει συγκροτηθεί. Έτσι, στη σχολική μονάδα θα παραδοθούν 8 συσκευές ρομποτικής, 12 υπολογιστικές μονάδες χαμηλού όγκου, τρισδιάστατος εκτυπωτής, τρισδιάστατος σαρωτής, server, βιντεο-προβολέας και άλλος εξοπλισμός που σχετίζεται με τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση.

Όπως μας δήλωσε ο Διευθυντής του Σχολείου, κ. Φώτης Πολίτης, «οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, σύντομα θα αρχίσουν να κατασκευάζουν τα δικά τους ρομπότ, δηλαδή μικρές συσκευές με μυαλό (επεξεργαστής), αισθήσεις (αισθητήρες εισόδου), κίνηση (κινητήρες) που μέσω απλών εντολών προγραμματισμού θα είναι ικανές να εκτελούν διάφορες εργασίες. Έτσι, μαθητές και μαθήτριες, με τη χρήση της αλγοριθμικής τους σκέψης θα έχουν την δυνατότητα να προγραμματίζουν ένα ρομπότ το οποίο, για παράδειγμα, θα μπορεί να προσομοιώνει με έναν επισκέπτη στην πόλη μας και με τον τρόπο αυτό να προσεγγίζει τα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος, αποφεύγοντας τα εμπόδια ή τις άσκοπες διαδρομές. Φαίνεται σαν παιχνίδι, αλλά στην ουσία οι μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να εμπλακούν σε μια απλή εισαγωγή στον προγραμματισμό, στο μέτρο που θα δημιουργούν ακριβείς εντολές και θα παρατηρούν αν η ρομποτική συσκευή τις εκτελεί, τι λειτουργεί σωστά και τι λάθος.

Πρόκειται για μία νέα διδακτική προσέγγιση που σχετίζεται με την πληροφορική, την ανάπτυξη λογισμικού, την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά και με τη μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς και αποτελεί πραγματική καινοτομία που συμβάλλει στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών και των μαθητριών, της υπολογιστικής τους σκέψης, της επίλυσης προβλημάτων, αλλά και άλλων δεξιοτήτων χρήσιμων για τον ψηφιακό κόσμο του 21ου αιώνα στον οποίο έχουμε εισέλθει πλέον εδώ και περίπου 2 δεκαετίες. Άλλωστε δεν είναι μακριά η εποχή που τα μισά επαγγέλματα θα απαιτούν γνώσεις ρομποτικής. Δίνω έμφαση και στην εμπλοκή των μαθητριών, καθώς στερεοτυπικά τα κορίτσια θεωρούνται τεχνοφοβικά, αλλά με αυτές τις δράσεις θα εξοικειωθούν περισσότερο με την τεχνολογία και τη μηχανική και ευρύτερα με τις θετικές επιστήμες».