“Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών” του Β.Μητράκου

Η αξιολόγηση είναι ένα πολύ μεγάλο κι ευαίσθητο για τους εκπ/κούς θέμα.Στο παρελθόν χρησιμοποιήθηκε για να διώκει τους μη κομματικά αρεστούς , να μειώνει την αξιοπρέπεια των εκπ/κών , να διαχέει το φόβο και την εξάρτηση μέσα στο σχολείο

και να μετατρέπει του εκπ/κούς σε πειθήνια όργανα των κρατούντων,χωρίς να προσφέρει τίποτε την αναβάθμιση του εκπ/κού και του έργου του.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΝΑΙ αλλά από ΠΟΙΟΥΣ και με ΠΟΙΟΝ τρόπο; Όταν το πλαίσιο επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης είναι αναξιοκρατικό ΠΟΙΟΥΣ αξιολογητές θα αναδείξει και ποια αποτελέσματα θα έχει ;

Ακόμα : ΠΟΙΟΙ θα αξιολογούν τους αξιολογητές ;

Κι επιπλέον : Γιατί θα αξιολογείται ΜΟΝΟ ο εκπ/κός κι όχι τα προγράμματα , τα βιβλία , οι σχολικές δομές και υποδομές , οι επιχορηγήσεις των σχολείων , το ποσοτό του κρατικο΄τα προϋπολογισμού για την Παιδεία , κλπ , κλπ ;

Η αξιολόγηση των εκπ/κών είναι ένα δόλωμα που ρίχνουν εδώ και χρόνια οι κυβερνώντες για να αποφεύγουν τις ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ευθύνες τους για την κατάντια της δημόσιας εκπ/σης και να τις φορτώνουν στις πλάτες των εκπ/κών .

Οι εκπαιδευτικοί , σήμερα , προέρχονται από αριστούχους μαθητές των Λυκείων (μην ξεχνάμε πού είχαν πάει οι βάσεις στα παιδαγωγικά τμήματα πριν από λίγα χρόνια) , έχουν κάνει 4ετείς σπουδές στο πανεπιστήμιο , πολλοί έχουν μεταπτυχιακά , άλλοι διδακτορικά , έχουν παρακολουθήσει σχολές επιμόρφωσης και σεμινάρια , γνωρίζουν ξένες γλώσσες , έχουν κάνει παιδαγωγική έρευνα , έχουν συγγράψει βιβλία και … ΠΑΝΩ απ’ όλα , με το περίσσευμα της ψυχής και της καρδιάς  τους κρατάνε όρθια τη δημόσια παιδεία , από τις εσχατιές της Πατρίδας μας έως τις μεγαλουπόλεις , την ώρα που οι κυβερνώντες θέλουν να τη βουλιάξουν , διότι , πραγματικά ,  οι Δάσκαλοι αγαπάνε το λειτούργημά τους και τα παιδιά που τους εμπιστεύεται ο ελληνικός λαός .

Οι συνδικαλιστικοί αγώνες των εκπ/κών έβαζαν πάντα μπροστά τα συμφέροντα της παιδείας και μετά τα συμφέροντα του κλάδου τους . Γι’ αυτό δεν είναι τυχαίο που ακόμα και σήμερα οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο στόχαστρο των κρατούντων σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση μα τους άλλους Δ.Υ. Δεν είναι , επίσης ,  καθόλου τυχαίο που σε όλες τις δημοσκοπήσεις, διαχρονικά , οι δάσκαλοι βρίσκονται στην κορυφαία θέση μεταξύ ΟΛΩΝ των επαγγελμάτων όσον αφορά την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη του κόσμου .

Καλό , λοιπόν , είναι να μη γενικεύουμε παίρνοντας αφορμή από μεμονωμένα περιστατικά και ΚΥΡΙΩΣ να κατανοήσουμε πως όταν “πυροβολούμε” τους δασκάλους “πυροβολούμε” τα ίδια μας τα παιδιά .

ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ , ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ κι ΑΓΑΠΗ , λοιπόν , στον ΕΛΛΗΝΑ ΔΑΣΚΑΛΟ !
ΤΟ ΑΞΙΖΕΙ !
Βαγγέλης Μητράκος