Να πραγματοποιηθούν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την επαναλειτουργία του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου Πατρών – Πύργου – Καλαμάτας – Τριπόλεως – Ναυπλίου – Κορίνθου αποφασίστηκε στην πρώτη σύσκεψη της επιτροπής για τη διερεύνηση εναλλακτικών λύσεων και λήψη αποφάσεων σχετικά με το νότιο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, η οποία έγινε σήμερα, Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στην Αθήνα, με τη συμμετοχή του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παναγιώτη Νίκα.
Στη σύσκεψη της εν λόγω επιτροπής -η οποία συγκροτήθηκε με απόφαση του υπουργού Κώστα Καραμανλή- προήδρευσε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς και μετείχαν επίσης ο πρόεδρος του Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Σπύρος Πατέρας, καθώς και ο αντιπεριφερειάρχης Διοικητικού – Οικονομικού Χρήστος Λαμπρόπουλος.
Μετά από αναλυτική συζήτηση επί όλων των θεμάτων που αφορούν στην επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού άξονα της Πελοποννήσου, αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την επαναλειτουργία του υπάρχοντος δικτύου Πατρών – Πύργου – Καλαμάτας – Τριπόλεως – Ναυπλίου – Κορίνθου και συγκεκριμένα:
– Να αντιμετωπιστεί το υπάρχον έργο ως ενιαίο, με σχεδιασμό ανάταξης της ως σιδηροδρομικής γραμμής, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις επιμέρους παραμέτρους ολιστικού στρατηγικού σχεδιασμού, όπως κατασκευή, συντήρηση, λειτουργία, σταθμούς μετεπιβίβασης, τροχαίο υλικό, διασύνδεση με άλλα μέσα μεταφορών, κλπ.
– Να ενταχθεί στον προγραμματισμό η αναβάθμιση του Μηχανοστασίου της Τρίπολης ως κεντρική μονάδα συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού του δικτύου.
– Να εκπονηθεί από τον ΟΣΕ μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του ενιαίου έργου, η οποία θα λάβει υπόψη τις τις επιμέρους μελέτες βιωσιμότητας των αξόνων Κορίνθου – Αργους – Ναυπλίου και Κάτω Αχαγιάς – Πύργου, έργων που βρίσκονται ήδη σε τροχιά δημοπράτησης.
Αποφασίστηκε, ακόμα, ότι σκοπός του συνολικού σιδηροδρομικού έργου της Πελοποννήσου θα είναι ο προαστιακός, τουριστικός και εμπορευματικός χαρακτήρας, με βασική μέριμνα την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στα μεγάλα αστικά έργα και στις ΒΙ.ΠΕ.
Τέλος, ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στη συντήρηση και προστασία του δικτύου, ώστε να διασφαλιστεί η μακροχρόνια βιωσιμότητά του προς όφελος των Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών.