Ο Χρήστος Καμπούρης, ένας 25χρονος αγρότης από τη Νεμέα Κορινθίας, μπήκε στον αγροτικό τομέα με στόχο να συνεχίσει την παράδοση της οικογενειακής επιχείρησης στην καλλιέργεια ελιάς, που μετρά 40 χρόνια. Η συνέχιση, όμως της πορείας αυτής ήθελε να γίνει με τον δικό του τρόπο, με νέες ιδέες, γνώση και σύγχρονα εργαλεία που θα τον βοηθούσαν να αναπτύξει ακόμα περισσότερο την επιχείρηση και να δώσει υπεραξία στο προϊόν του. Ο Χρήστος δεν επαναπαύθηκε στη δουλειά του πατέρα του. Στην ενός έτους ενασχόλησή του με την καλλιέργεια ελιάς, ξεκίνησε την τυποποίηση των βρώσιμων ελιών με το λογότυπο «Ηδύκαρπος», διεύρυνε τον κύκλο επαφών για την πώληση των προϊόντων του και δημιούργησε το δικό του e-shop, με αφορμή την ακαδημαϊκή γνώση που είχε λάβει σχετικά με την ανάπτυξη επιχειρηματικών δράσεων μέσω διαδικτύου και social media. «Καλλιεργώ 1.200 δέντρα ελιάς, με κύρια ποικιλία την Καλαμών, ενώ αυτήν τη στιγμή είμαστε στη διαδικασία φύτευσης νέων ελαιοδέντρων ώστε να αυξήσουμε το μερίδιο ιδίας παραγωγής. Συνεργαζόμαστε, επίσης, με συγκεκριμένους παραγωγούς που γνωρίζουμε, έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε την καλή ποιότητα του προϊόντος αλλά και να διαθέσουμε στην αγορά διαφορετικές ποικιλίες ελιών», αναφέρει στην «ΥΧ» ο Χρήστος.
Ο 25χρονος κινήθηκε γρήγορα, χωρίς να αφήσει τον χρόνο να περάσει, καθώς γνώριζε πως η τυποποίηση των προϊόντων του είναι ένας τρόπος να συνδέσει την ποιότητα με το προϊόν, δίνοντάς του υπεραξία.
Ο ίδιος αναφέρει ότι «με το που μπήκα στην επιχείρηση, πριν από έναν χρόνο, κίνησα τη διαδικασία στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου για να κατοχυρώσω το όνομα “Ηδύκαρπος”, με το οποίο τυποποιούμε τα προϊόντα μας.
Ο πατέρας μου μέχρι τότε προωθούσε τις ελιές στο χονδρεμπόριο σε μεγαλύτερες συσκευασίες, δηλαδή από 13 κιλά και πάνω.
Επειδή, όμως, οι απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού αλλάζουν, έχω πλέον στραφεί στις μικρότερες συσκευασίες vacuum των 250 και 500 γραμμαρίων και στην αυστηρή τυποποίηση».
Ο Χρήστος διαθέτει τις ελιές του –είτε κλασικές, είτε με μπαχαρικά και αρωματικά– στην τοπική αγορά, σε τουριστικά και ντελικατέσεν καταστήματα, ενώ στην Αθήνα μπορεί κάποιος να τις βρει στη Βαρβάκειο. «Εκτός από την εσωτερική αγορά, οι ελιές προωθούνται σε περιορισμένη και ελεγχόμενη κλίμακα στη Γερμανία και στον Καναδά», συμπληρώνει.
Η τυποποίηση ήρθε από τη γνώση
Έχοντας ως οδηγό τις νέες απαιτήσεις των αγορών και των καταναλωτών, ο Χρήστος αποφάσισε πρώτα να επενδύσει στη γνώση και έπειτα να πάρει τα ηνία της αγροτικής επιχείρησης της οικογένειας του.
«Έχω τελειώσει το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης στο ΕΚΠΑ και αυτήν τη στιγμή συνεχίζω στο δεύτερο πτυχίο με κατατακτήριες εξετάσεις στη Νομική στην Κομοτηνή, στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Επειδή, όμως, θέλω μελλοντικά ο αγροτικός τομέας να είναι η κύρια ασχολία μου, αποφάσισα να παρακολουθήσω δύο προγράμματα εξ’ αποστάσεως στο ΕΚΠΑ.
Tο πρώτο σχετικά με τον «ποιοτικό έλεγχο παραγωγής τροφίμων, τυποποίηση και οργάνωση εξαγωγών στα πλαίσια της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων» και το δεύτερο για το «μάρκετινγκ και τα brands» και αυτό με βοήθησε να κινήσω τις διαδικασίες για τον λογότυπο, ήταν δηλαδή το ανάλογο ερέθισμα. Επιπλέον, τώρα τελειώνω ένα τρίτο πρόγραμμα, το οποίο είναι για την ανάπτυξη επιχειρηματικών δράσεων μέσω διαδικτύου και social media.
Το τρίτο αυτό πρόγραμμα μου έδωσε την ιδέα να δημιουργήσω το δικό μου e-shop, για την προώθηση των ελιών».
E–shopΈνα από τα σύγχρονα εργαλεία που αποφάσισε να χρησιμοποιήσει ο Χρήστος για να αναπτύξει την επιχείρησή του είναι οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου. «Ξεκίνησα την πώληση των προϊόντων μέσω διαδικτύου πριν από περίπου έναν χρόνο. Η ανταπόκριση δεν είναι ακόμα μεγάλη, καθώς δεν είναι όλοι τόσο εξοικειωμένοι με αυτήν τη διαδικασία. Πιστεύω, όμως, πως το επόμενο διάστημα θα αρχίσει να ανεβαίνει». |
Προβλήματα
Ο Χρήστος αντιλαμβάνεται ότι το ρίσκο για την είσοδό του στην αγροτική παραγωγή ήταν μετριασμένο, καθώς υπήρχε η δυνατότητα διαδοχής της οικογενειακής εκμετάλλευσης. «Από εκεί και πέρα, στο πλαίσιο της παραγωγής, δυστυχώς η υψηλή φορολογία δεν αφήνει πολλά περιθώρια για νέες επενδύσεις», αναφέρει. Το επόμενο διάστημα, ο 25χρονος στοχεύει στη διατήρηση της ποιότητας των προϊόντων του, κάνοντας σταθερά και ελεγχόμενα βήματα.