Σε συνέχεια της συνάντησης με τον Περιφερειάρχη κ. Π. Νίκα και της ατζέντας που συζήτησα μαζί του αλλά και όσον αφορά προτάσεις τις οποίες έχω υποβάλει προς την κυβέρνηση (ΤΕΦΦΑ, Κέντρο Αιμοκάθαρσης στους Μολάους για ανάπτυξη Ιατρικού Τουρισμού, Κέντρα Ημέρας Αλτσχάιμερ, Άγιος Δημήτριος Μαρτυρικό χωριό, κλπ) επεδίωξα συνάντηση με τους αντιπεριφερειάρχες Λακωνίας κ.κ. Θεόδωρο Βερούτη και Νίκωνα Τζινιέρη.
Στοχευμένη συζήτηση-ενημέρωσή μου, σχετικά με τα σε εξέλιξη έργα αλλά και το τι προγραμματίζεται για το Οδικό Δίκτυο του νομού, το οποίο οφείλουμε να θέσουμε σε προτεραιότητα, γιατί αποτελεί το βασικό εργαλείο δημιουργίας προϋποθέσεων ανάπτυξης, για όλο το νομό.
Δεν πρέπει να μας διαφεύγει, πως οποιοσδήποτε πυλώνας ανάπτυξης, Πολιτισμού, Υγείας, Παιδείας, Τουριστικής, Οικονομικής, Επιχειρηματικής, Βιομηχανικής, κλπ. συνδέεται συγχρόνως και με την ποιότητα ζωής μας, με τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Ακόμα και οι κλάδοι παραγωγής και διάθεσης των προϊόντων μας, χρειάζονται κατά προτεραιότητα σύγχρονους δρόμους επικοινωνίας, με τον έξω κόσμο, προκειμένου να διακινηθούν τα προϊόντα μας. Αποτελεί μια από τις βασικές προϋποθέσεις για να οδηγηθούμε σε πραγματική αύξηση της παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών και σε μια καλύτερη οικονομία.
Το θέμα είναι τεράστιο, χρειάζονται σωστός προγραμματισμός και σχεδίαση, αλλά και γρήγορα, ουσιαστικά και στοχευμένα βήματα.
Δράσεις που δρομολογούνται ή υλοποιούνται αυτή τη στιγμή στην Π.Ε. Λακωνίας.
• Έχουν υπογραφεί συμβάσεις έργων συντηρήσεως οδοποιίας Εθνικού και Επαρχιακού Οδικού δικτύου προϋπολογισμού περίπου 10.000.000 €
• Έχουν υπογραφεί συμβάσεις Αντιπλημμυρικών έργων ποταμών και χειμάρρων Προϋπολογισμού περίπου 1.000.000 €
• Υλοποιούνται τα ενταγμένα οδικά έργα του ΕΣΠΑ, Επέκταση της Λυκούργου – Νέα Γέφυρα του Ευρώτα και η βελτίωση του δρόμου Σκούρα – Γεράκι (Γέφυρα του Πόρου – Παράκαμψη Γερακίου).
• Έχει υπογραφεί η σύμβαση της βελτίωσης της μαρίνας Μονεμβασίας.
Υλοποιούνται οι μελέτες:
• Παράκαμψη του οικισμού Βλαχιώτη
• Παράκαμψη του οικισμού Σκάλας και αντιπλημμυρική προστασία κάτω ρου του Ευρώτα.
Δρομολογούνται οι μελέτες :
• Νέα Γέφυρα της Σκάλας.
• Ανάδειξη ποταμού Ευρώτα
• Δρόμος Μονεμβασιά – Άγιος Φωκάς.
• Δρόμος Οίτυλο – Όρια Ν. Λακωνίας με Ν. Μεσσηνίας.
Υπάρχει συνεργασία με το ΥΠΟΜΕΔΙ προκειμένου να ολοκληρωθεί η υπό εκπόνηση μελέτη Σπάρτη – Γύθειο και η κατασκευή της οδού να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
Έργα Πολιτισμού :
• Υλοποιείται η μελέτη του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Σπάρτης. Η Προμελέτη έχει παραληφθεί και σταλθεί στο Υπουργείο Πολιτισμού για έγκριση.
• Έχουν υποβληθεί από την Τοπική Εφορεία Αρχαιοτήτων, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τεχνικά δελτία για την χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Πελοποννήσου των Πράξεων Λειτουργικής Ολοκλήρωσης των Παλατιών Μυστρά, της ανάδειξης του Αρχαίου Θεάτρου Σπάρτης και της ανάδειξης του Αμυκλαίου.
• Υπογράφηκε η Προγραμματική Σύμβαση με το ΥΠΠΟ και το ΥΠΕΘΑ για την αποκατάσταση του κτηρίου της Λέσχης Αξιωματικών Σπάρτης.
• Χρηματοδοτείται η αποκατάσταση μνημείων όπως ο Ι. Ν. της Κρισσάς στο Φοινίκι και η Μονή της Ζωοδόχου Πηγής Ροΐτσας στην Μέλισσα της Αν. Μάνης.
Δρομολογείται η ΟΧΕ Ταϋγέτου, προϋπολογισμού 25.000.000 σε συνεργασία με τον Δήμο Σπάρτης και τον Δήμο Καλαμάτας.
Σχεδιάζονται έργα συγκράτησης των υδάτων (μικροφράγματα, Λιμνοδεξαμενές, κλπ)
Το θέμα δεν εξαντλείται βέβαια σε μια συνάντηση, η προσπάθεια για βελτιώσεις αλλά και για νέες χαράξεις οδικών αξόνων συνεχίζεται.
Αποτελεί βαθύ πιστεύω μου και στόχο, πιστεύω όχι μόνο δικό μου, πως η Λακωνία πρέπει να αποκτήσει δικό της αυτοκινητόδρομο, που να τη φέρνει πιο κοντά στην Αθήνα.
Να φέρνει πιο γρήγορα και με ασφάλεια κατοίκους επισκέπτες τουρίστες στη Σπάρτη, στο Γύθειο, στη Μάνη, στη Μονεμβάσια, στη Νεάπολη, στην Ελαφόνησο, αλλά και στα Κύθηρα.
Χρειάζεται να επαναπροσδιοριστούν οι ανάγκες για το οδικό δίκτυο.
Απαιτείται νέα χάραξη , πιο σύντομη. Μόνο έτσι θα οδηγήσουμε τη Λακωνία μας στο μέλλον, θα βάλουμε τη Λακωνία μας, σε νέα σύγχρονη τροχιά ανάπτυξης.
Για το θέμα αυτό όμως θα επανέλθω με συγκεκριμένες προτάσεις.
Γιατί το μέλλον της Λακωνίας περνά μέσα (και) από το οδικό της δίκτυο.
Σε πρώτη φάση ευχαριστώ τους κ. Θ. Βερούτη και Ν. Τζινιέρη, αλλά και τον αν. Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Άγγελο Πλειώτα, για την πληρότητα της ενημέρωσης, η οποία με την ευκαιρία, όπως ήταν φυσικό, συμπεριέλαβε και άλλα θέματα.