Τα δύο μεγάλα ζητήματα των οδικών υποδομών που αφορούν στη Λακωνία, εκείνο της ολοκλήρωσης της Μελέτης για τον οδικό άξονα Σπάρτης – Γυθείου και της Παράκαμψης της Σκάλας και του Βλαχιώτη, έφερε σήμερα στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτησή του ο βουλευτής Λακωνίας Θανάσης Δαβάκης.
Εκ μέρους της κυβέρνησης απάντησε στον Λάκωνα βουλευτή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Ο Θανάσης Δαβάκης ζήτησε από τον Υπουργό να επισπευσθεί η ολοκλήρωση της Μελέτης ενός έργου που εκκρεμεί δέκα και πλέον χρόνια και θα αποτελέσει την έξοδο προς το λιμάνι του Γυθείου, με ό,τι αυτό σημαίνει για την ανάπτυξη της περιοχής. Επίσης, επανέφερε στην πολιτική ηγεσία το καυτό πρόβλημα της Παράκαμψης της Σκάλας και του Βλαχιώτη.
Ο Κώστας Καραμανλής απαντώντας στον Λάκωνα βουλευτή, αφού τον ευχαρίστησε για τη μέχρι τώρα συνεργασία τους, ανέφερε αναλυτικά:
· Όσον αφορά στην εκπόνηση των Μελετών για τη βελτίωση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Σπάρτης – Γυθείου, στο τμήμα από το τέλος της παράκαμψης της Σπάρτης μέχρι την αρχή της παράκαμψης του Γυθείου, μήκους 24,3 χιλιομέτρων (εκ των οποίων τα 10,4 χιλιόμετρα είναι νέα χάραξη), σε μεγάλο βαθμό είχαν ολοκληρωθεί το 2014. Δηλαδή η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η Οριστική Γεωλογική Μελέτη, σειρά γεωτεχνικών μελετών και είχε υποβληθεί η Οριστική Μελέτη Οδικών Έργων. Δυστυχώς, στο χρονικό διάστημα από το 2014 έως το 2019 δεν έγινε σχεδόν τίποτε για να συμπληρωθεί όλο το φάσμα των αναγκαίων Μελετών.
· Έτσι, στις 25 Οκτωβρίου 2021 εγκρίθηκε από το Υπουργείο Υποδομών ο πρώτος Συγκριτικός Πίνακας και ολοκληρώνεται η εκπόνηση της Μελέτης του Κτηματολογίου, η Μελέτη Σήμανσης και Ασφάλισης και άλλες Προμελέτες που χρειάζονται, όπως και η Οριστική Μελέτη Τεχνικών Έργων.
· Εξάλλου από τον Σεπτέμβριο του 2020, και για να τρέξουν οι διαδικασίες δόθηκε εντολή από το Υπουργείο στον παραχωρησιούχο Μορέας Α.Ε, να εκτελέσει αδαπάνως, ως αντισταθμιστικό έργο, την εκπόνηση των υπολοίπων μελετών που χρειάζονται για την Ε.Ο Σπάρτης – Γυθείου. Ο Υπουργός δήλωσε ότι θα χρειαστεί περίπου ένα έτος για να ολοκληρωθούν, ώστε να παραδοθούν στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, που είναι και η αναθέτουσα αρχή για τη δημοπράτηση του πολύπαθου αυτού έργου.
· Όσον αφορά στην Παράκαμψη της Σκάλας-Βλαχιώτη, ο Υπουργός ανέφερε ότι το 2019 ναυάγησε η προσπάθεια της τότε κυβέρνησης να εκπονηθεί η Μελέτη αυτού του έργου από την εταιρεία Μορέας Α.Ε. Αυτό που δεν κατάφερε να κάνει η τότε κυβέρνηση, θα γίνει τώρα, καθώς το Υπουργείο Υποδομών ζήτησε από τον παραχωρησιούχο, όπως είναι υποχρεωμένος, στο πλαίσιο των αντιπλημμυρικών έργων, να εκπονήσει ως αντισταθμιστικό έργο, όλες τις απαραίτητες Μελέτες, έτσι ώστε να κερδηθεί χρόνος, διότι και στις δύο παρακάμψεις είμαστε σε πολύ πρώιμο στάδιο.
Μετά τη συζήτηση στη Βουλή ο Θανάσης Δαβάκης δήλωσε:
Σήμερα το πρωί στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής απαντώντας κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησής μου, δεσμεύθηκε για την ολοκλήρωση της μελέτης του οδικού άξονα Σπάρτης-Γυθείου, που εκκρεμεί από το 2014, ενώ είχε ήδη ολοκληρωθεί σειρά μελετών και έκτοτε δεν έγινε τίποτε από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Για την Παράκαμψη Σκάλας-Βλαχιώτη, ο Κώστας Καραμανλής μου ανέφερε ότι μετά το ναυάγιο της προσπάθειας στις αρχές του 2019, να εκπονηθούν από την κοινοπραξία Μορέας οι προκαταρκτικές της μελέτες, στο πλαίσιο των αντιπλημμυρικών έργων στην ευρύτερη περιοχή, ζητούμε από τον παραχωρησιούχο να εκπονήσει όλες τις απαραίτητες μελέτες για να κερδηθεί χρόνος γιατί στην περίπτωση αυτή βρισκόμαστε σε πρώιμο στάδιο.
Θα παρακολουθώ την εξέλιξη της πορείας των Μελετών και θα είμαι σε συνεχή επαφή τόσο με τον Κώστα Καραμανλή όσο και με τον Αντιπεριφερειάρχη Θόδωρο Βερούτη και τους συνεργάτες του, τόσο για την ολοκλήρωσή τους, όσο και για την κατάλληλη οικονομική στήριξη της Περιφέρειας σύμφωνα και με τη δέσμευση του Υπουργού.