Μετά την διαβεβαίωση του Δημάρχου Ευρώτα και της Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου σε ερώτησή μου ,στο Δ.Σ. της 22-06-2020, για το ποιος έδωσε την εντολή στον πληρεξούσιο δικηγόρο, για να προχωρήσει στην καταγγελία προς την Ε.Ε σχετικά με την χωροθέτηση της ΜΕΑ/ΧΥΤΥ στα ‘’ΞΗΡΟΚΑΜΠΙΑ’’ της Τ.Κ Σκάλας προκύπτει μείζον θέμα από ποιόν πήρε εντολή ή έδρασε αυτοβούλως ο πληρεξούσιος δικηγόρος του δήμου Ευρώτα;
Αποσαφηνίζω ότι ,συμφωνήσαμε ως δημοτικό συμβούλιο να προβούμε σε καταγγελία προς την Ε.Ε για τις περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις που θα προκύψουν από την συγκεκριμένη χωροθέτηση της 3ης υποενότητας στην θέση ‘’ΞΗΡΟΚΑΜΠΙΑ’’ της Τ.Κ Σκάλας, ζητώντας ταυτόχρονα ενημέρωση για τον αν το συγκεκριμένο έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο και αν η τεχνολογία της ολοκληρωμένης διαχείρισης των Α.Σ.Α που υπάρχει στην μελέτη συμβαδίζει με την νομοθεσία της Ε.Ε.
Διαφωνήσαμε όμως με το περιεχόμενο της καταγγελίας στην Ε.Ε γιατί δεν ήταν σε γνώση των μελών στην συζήτηση του θέματος στο δημοτικό συμβούλιο και έτσι η απόφαση 12/2020 δεν υφίσταται . Μετά την πρωτοβουλία του επικεφαλής της παράταξής μας, της «Συμμαχίας Πολιτών Ευρώτα», του κ. Μαρουδά Γεωργίου, και την αποδοχή των μελών του Δ.Σ ότι δεν ψηφίστηκε το συγκεκριμένο κείμενο, το θέμα επανήλθε από την Παράταξη του κ. Δημάρχου.
-Ένα από τα βασικά στοιχεία που εμπεριέχεται στην καταγγελία είναι, ότι ναι μεν διαφωνούμε με την χωροθέτηση της 3ης υποενότητας ΜΕΑ/ΧΥΤΥ στην θέση ‘’ΞΗΡΟΚΑΜΠΙΑ’’ Τ.Κ Σκάλας ,δεν έχουμε όμως το ηθικό και θεσμικό – νομιμοποητικό δικαίωμα ,ως δημοτικό συμβούλιο να προτείνουμε και να προκρίνουμε άλλη τοποθεσία σε άλλο Δήμο. Συγκεκριμένα στην καταγγελία στην Ε.Ε. προσδιορίζεται και το γεωγραφικό στίγμα (8 χλμ ΒΔ της Σπάρτης, δηλαδή σε περιοχή του Δήμου Σπάρτης).
-Επίσης η εν λόγω καταγγελία στην Ε.Ε – όπως εμφανίζεται – δεν έχει συγκεκριμένη στόχευση ,αλλά απευθύνεται γενικά κα αόριστα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΚΟΜΙΣΙΟΝ) των 27 Επιτρόπων της Κομισιόν.
Το δημοτικό συμβούλιο ως το αποφασιστικό θεσμικό όργανο είναι αρμόδιο να προτείνει τα βήματα για την ορθολογική ιεράρχηση για την προετοιμασία και την οργάνωση αυτής της διαδικασίας και όχι αυτοβούλως ο πληρεξούσιος δικηγόρος . Αυτή η συζήτηση δεν έγινε και έτσι το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι, γιατί ενώ ΔΕΝ δόθηκε εντολή όπως μας διαβεβαιώνει ο Δήμαρχος και η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ευρώτα ,ο πληρεξούσιος δικηγόρος προχώρησε στην
καταγγελία προς τη Ε.Ε στις 17/6/2020 , ενώ στις 5/3/2020 ήδη είχε τεθεί το θέμα ακύρωσης της απόφασης 15/2020 που αφορά το περιεχόμενο της καταγγελίας.
Είναι δυνατόν μια απλή καταγγελία να έχει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, χωρίς την ενημέρωση όλων των Ελλήνων Ευρωβουλευτών, του Γραφείου της Ε.Ε στην Ελλάδα και γενικά κάθε θεσμικού εκπροσώπου, που γνωρίζει τις διαδικασίες αυτού του τύπου στους αρμόδιους Επιτρόπους (Περιβάλλοντος, Γεωργίας κλπ);
Συμπερασματικά λοιπόν για την ενημέρωση του δημοτικού συμβουλίου και των δημοτών του δήμου Ευρώτα καλείται ο πληρεξούσιος δικηγόρος να δώσει σαφείς απαντήσεις πως ενήργησε και:
1. Από ποιόν πήρε την εντολή να προχωρήσει στην καταγγελία στην Ε.Ε όταν η απόφαση που επικαλείται είναι υπό ανάκληση και Δήμαρχος και Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Ευρώτα δεσμεύτηκαν ότι δεν γνωρίζουν για την πράξη του;
2. Πως ενσωματώθηκε στην καταγγελία προς την Ε.Ε η πρόταση για χωροθέτηση της ΜΕΑ/ΧΥΤΥ με γεωγραφικό προσδιορισμό 8 χλμ ΒΔ της Σπάρτης, δηλαδή σε περιοχή του Δήμου Σπάρτης;
3. Ποιές οι πιθανότητες θετικού αποτελέσματος της καταγγελίας στην Ε.Ε, όταν αντί της συγκεκριμένης στόχευσης σε συγκεκριμένο Επίτροπο/ους (Περιβάλλοντος, Γεωργίας κλπ) γίνεται αναφορά στο σύνολο της ΚΟΜΙΣΙΟΝ;
Εμμένουμε στην θέση μας για την καταγγελία στην Ε.Ε., με πιο συγκεκριμένο και συγκροτημένο τρόπο που θα αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Ευρώτα αναμένοντας φυσικά για ενημέρωσή μας την δημόσια τοποθέτηση του πληρεξουσίου δικηγόρου της συγκεκριμένης υπόθεσης.
25/06/2020
Παναγιώτα Χρ. Παπαγιαννοπούλου