«Η άνοδος της καταναλωτικής εμπιστοσύνης για επτά συνεχόμενους μήνες, δημιούργησε σε όλους την εντύπωση ότι θα ευνοήσει τις εξελίξεις στο λιανικό και χονδρικό εμπόριο, που σε ετήσια βάση το 2018 σημείωσε αύξηση +2,1% σε τζίρο και 1,5% σε όγκο πωλήσεων.
Όμως το πρώτο δίμηνο του 2019 δεν είχε την ίδια δυναμική, δείχνοντας σημάδια καταναλωτικής κόπωσης, χωρίς μάλιστα να αποτυπώνει τις συνθήκες αύξησης του κατώτατου μισθού από την 1η Φεβρουαρίου 2019.
Απόδειξη είναι ότι οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις, τουλάχιστον από τα στοιχεία των αγορών της Αττικής, ήρθαν και έφυγαν απαρατήρητες.
Το αρνητικό πρόσημο των φετινών χειμερινών εκπτώσεων επιβεβαιώνει ότι οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν εθιστεί στις διαρκείς εκπτώσεις και προσφορές όλο τον χρόνο και δεν έλκονται πλέον από τις τακτικές εκπτώσεις.
Εκτός από τη μείωση του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο κατά τουλάχιστον -10%, παρατηρείται και μία έντονη μετατόπιση 8% του τζίρου από τους μικρότερους στους μεγαλύτερους του λιανικού εμπορίου της Αττικής».