Σημαντικές εξελίξεις προέκυψαν από τη συνάντηση που είχε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στην Αθήνα, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας με στελέχη του εν λόγω υπουργείου και της διοίκησης του ΟΣΕ, τόσο σχετικά με την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου στην Περιφέρεια, όσο και για άλλα ζητήματα.
Ειδικότερα, τη σημερινή συνάντηση του περιφερειάρχη με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Σπύρο Πατέρα -με τη συμμετοχή και των αντιπεριφερειαρχών Υποδομών και Μεταφορών Θεόδωρου Βερούτη και Διοίκησης και Οικονομίας Χρήστου Λαμπρόπουλου, καθώς και του προϊστάμενου της ΕΥΔΕ ΕΠ Πελοποννήσου Αντώνη Ψαράκη-, απασχόλησαν εκτός από το θέμα του σιδηροδρόμου και η προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων για περιαστικά δρομολόγια, όπως και η εξέλιξη στην υπόθεση της λειτουργίας υδατοδρομίων.
Συγκεκριμένα, όπως γνωστοποίησε ο περιφερειάρχης Π. Νίκας:
ΓΡΑΜΜΗ ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΑΡΓΟΣ – ΝΑΥΠΛΙΟ
Σε καλό δρόμο διαπιστώθηκε ότι βρίσκεται η επαναλειτουργία της γραμμής αρχαιολογικών χώρων, Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο, καθώς μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα ολοκληρώνονται οι συσκέψεις με την ομάδα
Jaspers.
Η εκτίμηση είναι, σημείωσε ο Π. Νίκας, ότι δεν υφίσταται κάποιο ζήτημα ως προς την υλοποίηση του εν λόγω έργου, η οποία θα γίνει με δύο εργολαβίες. Η μία θα αφορά στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, οι οποίοι θα λειτουργούν παράλληλα και ως χώροι πολιτισμού και προβολής της περιοχής και η δεύτερη αποκλειστικά στο έργο της γραμμής.
Οσον αφορά στο τροχαίο υλικό (βαγόνια κ.α.) το υπουργείο θα αναλάβει τις εργασίες συντήρησης και επισκευής τους.
ΓΡΑΜΜΗ ΩΣ ΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Οσον αφορά στην επαναλειτουργία της μετρικής γραμμής ώς την Καλαμάτα, κατά την διάρκεια της σημερινής σύσκεψης γνωστοποιήθηκε ότι το υπουργείο προβαίνει στη συγκρότηση τριμελούς επιτροπής, η οποία θα ασχοληθεί με το εν λόγω αντικείμενο. Στην επιτροπή θα μετέχουν εκπρόσωποι από το υπουργείο -που θα έχει και την προεδρία-, τον ΟΣΕ και την Περιφέρεια.
Η επιτροπή αναμένεται να έχει ολοκληρώσει το έργο της μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο, ενώ θα υποστηρίζεται από τεχνικό σύμβουλο ο οποίος αναλαμβάνει να προβεί και στην εκπόνηση των σχετικών μελετών προς την κατεύθυνση της επανενεργοποίησης της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα.
Η κατεύθυνση αναφορικά με την επανενεργοποίηση της γραμμής αυτής είναι θετική, δήλωσε ο Π. Νίκας, προθέτοντας ότι στο πλαίσιο της σύσκεψης αναφέρθηκαν και πιστώσεις που υπάρχουν για τις άγονες γραμμές
γενικά.
Ο περιφερειάρχης πρόσθεσε ότι προβλέπονται τουλάχιστον πέντε συνεδριάσεις της εν λόγω επιτροπής, ενώ τόνισε πως η Περιφέρεια Πελοποννήσου θα μπορούσε να αναλάβει τη δέσμευση για συμμετοχή με 50.000.000 ευρώ κατ’ έτος -για μια δεκαετία-, όσον αφορά στην υποστήριξη άγονων γραμμών.
Σε κάθε περίπτωση, συνέχισε ο Π. Νίκας, αναλυτικότερες ανακοινώσεις θα γίνουν από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, όταν παρουσιάσει τα μέλη της εν λόγω επιτροπής, αλλά και την γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης όσον αφορά στην λειτουργία του σιδηροδρομικού V της Πελοποννήσου (δηλαδή του σιδηροδρομικού δικτύου στους δύο άξονες του V, αφ’ ενός Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και αφ’ ετέρου Πάτρα – Πύργος – Κυπαρισσία- Καλαμάτα).
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Στη σημερινή σύσκεψη, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συζητήθηκε επίσης η δυνατότητα προμήθειας ηλεκτροκίνητων λεωφορείων σε τρεις περιοχές της Περιφέρειας οι οποίες προσφέρονται για την λειτουργία γραμμών που θα εξυπηρετούνται από τα εν λόγω οχήματα.
Οπως είπε ο περιφερειάρχης, η σχετική συζήτηση αφορούσε, α) στην Αργολίδα για την ενιαία εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής Ναυπλίου, Αργους, Νέας Κίου, β) στην Κορινθία για την περιοχή Κορίνθου, Λουτρακίου, Ισθμού, Αγίου Θεοδώρων και γ) στη Μεσσηνία, για την ευρύτερη περιοχή Καλαμάτας (ΤΕΙ, Νοσοκομείο, Θουρία κ.α.), Μεσσήνης και των παραθαλάσσιων κοινοτήτων ανατολικά της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.
Η πρόταση της Περιφέρειας -που έγινε αποδεκτή, όπως είπε ο Π. Νίκας- είναι τον φορέα υλοποίησης να αποτελέσουν τα κατά τόπους ΚΤΕΛ -ενώ όπου υπάρχουν αστικό και υπεραστικό, όπως στη Μεσσηνία, η υλοποίηση να γίνει από κοινού με συνεννόηση μεταξύ τους. Κύριος του έργου θα είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενδεχομένως δε και η Περιφέρεια μέσω των Διευθύνσεων Μεταφορών.
Οπως διευκρίνισε ο περιφερειάρχης, η κατεύθυνση είναι να ενισχυθούν τα ΚΤΕΛ και όχι να υποκατασταθούν, οι λεπτομέρειες ωστόσο θα ρυθμιστούν μετά από συζητήσεις που θα ακολουθήσουν στο άμεσο μέλλον.
ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟ
Θετικές εξελίξεις διαφαίνονται, τέλος, στο θέμα των υδατοδρομίων -“δεν μπορούμε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο να έχουμε υδροπλάνα μέσα στους επόμενους τρεις μήνες” εκτίμησε ο περιφερειάρχης Π. Νίκας με βάση την ενημέρωση που είχε στη σημερινή σύσκεψη.
Ο περιφερειάρχης πρόσθεσε, καταλήγοντας, ότι “από πλευράς Περιφέρειας Πελοποννήσου καταβάλλεται προσπάθεια για την συγκρότηση των σχετικών φακέλων, ιδιαίτερα όσον αφορά σε περιοχές της Ανατολικής Πελοποννήσου”.