ΚΚΕ Λακωνίας για τις κατασχέσεις λογαριασμών σε πολίτες της Σπάρτης

Θίχτηκε η Διοίκηση του Δήμου Σπάρτης από την καταγγελία της Λαϊκής Συσπείρωσης για το μπαράζ των κατασχέσεων του Δήμου, στους τραπεζικούς λογαριασμούς δημοτών αδιακρίτως, ακόμη και σε πολίτες που δεν έχουν καμία σχέση με τις υπηρεσίες του Δήμου, απλά είχαν την ατυχία να είναι συνδικαιούχοι λογαριασμών. Δεν ξέρουν ότι η λαϊκή οικογένεια δεν μπορεί να καλύψει τις βασικές της ανάγκες; Δεν γνωρίζουν ότι οι κυβερνήσεις τις σφίγγουν ολοένα και περισσότερο τη θηλιά με την φοροκαταιγίδα, τους μισθούς πείνας, την κατακρεούργηση των συντάξεων, τον ΕΝΦΙΑ, τα χαράτσια και τόσα άλλα;
Τι απάντησε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος; «Εμείς», λέει, «δεν είμαστε αρμόδιοι. Αυτό είναι θέμα του ταμία και της οικονομικής υπηρεσίας». Αλήθεια; Ο ταμίας και οι υπηρεσίες προχωρούν σε κατασχέσεις αυτοβούλως;
Αλήθεια, δεν γνωρίζετε τι ακολουθεί μετά την κατάσχεση από την εφορία; Απλώς δεν θέλετε να εκτίθεστε στη λαϊκή οργή. Η εφορία να κάνει την βρώμικη δουλειά και σεις στο ρόλο του Πόντιου Πιλάτου.
Γιατί οι πέντε δήμαρχοι του ΚΚΕ, όπως ο Πελετίδης στην Πάτρα δεν έχουν προχωρήσει σε καμία κατάσχεση ή πλειστηριασμό σε λαϊκές οικογένειες, επαγγελματίες και έμπορους που τα βγάζουν δύσκολά πέρα; Γιατί απλά έχουμε και έχετε διαλέξει μετερίζι. Γιατί τα κόμματα που υποστηρίζετε και σας υποστηρίζουν, απέρριψαν την τροπολογία του ΚΚΕ να δίνεται δυνατότητα στα δημοτικά συμβούλια που γνωρίζουν από κοντά και μέσω των κοινωνικών υπηρεσιών τους την κατάσταση του νοικοκυριού, να αποφασίζουν για τα κριτήρια ολικής ή μερικής διαγραφής (ολόκληρη η τροπολογία του ΚΚΕ εδώ). Ανερυθρίαστα μας είπατε ότι οι κατασχέσεις είναι το προτελευταίο μέτρο γιατί μετά έρχονται πλειστηριασμοί ακινήτων, που προς το παρόν δεν κάνετε αλλά θα το δείτε αργότερα. Δεν μας προκάλεσε καμία έκπληξη η παραίνεση της παράταξης του κ. Αργειτάκου, να προχωρήσετε και σε αυτό το μέτρο, γιατί όπως έχει δηλώσει στο πρόσφατο παρελθόν ο κ. Δήμαρχος, οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου λαμβάνονται με πλειοψηφία 90 – 95%.
Σας καλούμε να αφήσετε τις φτηνές δικαιολογίες και να πάρετε καθαρή θέση για την προστασία της λαϊκής οικογένειας από τα χρωστούμενα στο Δήμο. Την δυνατότητα να το κάνετε την έχετε. Τη θέληση να πάτε κόντρα στην κυβέρνηση την έχετε;
Σας κάνουμε καθαρό πως η Λαϊκή Συσπείρωση στηρίζει αυτούς που αποδεδειγμένα ούτε μπορούν, ούτε έχουν να πληρώσουν.
Σας καλούμε να στείλετε στην εφορία τις οφειλές των κυβερνήσεών σας προς τους Δήμους που είναι πάνω από το 60% της υποχρεωτικής κρατικής χρηματοδότησης.
Να απαιτήστε από τη ΔΕΗ να πληρώνει η ΔΕΥΑΣ για τις εγκαταστάσεις της (βιολογικός καθαρισμός κ.α.) βιομηχανικό τιμολόγιο και όχι οικιακό.
Καλούμε κάθε δημοτικό σύμβουλο που στέκεται με τις αγωνίες του λαού μας να πει ως εδώ με την κοροϊδία και το φοροκυνηγητό των λαϊκών νοικοκυριών, των ανέργων από τράπεζες, κράτος και δήμους.
Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να μην αποστέλλονται μικροοφειλές νοικοκυριών στον γκισέ της εφορίας. Να περιφρουρήσουμε θεσμικά και πολιτικά τους υπαλλήλους του Δήμου μας από τις απειλές καταλογισμού της κρατικής διοίκησης.
Αλέκος Βουνάσης
Υποψήφιος Δήμαρχος για το Δήμο Σπάρτης με την Λαϊκή Συσπείρωση

Η τροπολογία (του ΚΚΕ) για τη διαγραφή χρεών προς δήμους
Θέμα: «Αμεσα μέτρα για τη Διαγραφή Χρεών προς Δήμους»

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Η παρούσα τροπολογία αφορά τη δυνατότητα των Δημοτικών Συμβουλίων, με βάση τους όρους και τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στο παρόν, να προβαίνουν στη διαγραφή χρεών, βεβαιωθέντων ή μη, με βάση εισοδηματικά κριτήρια και με γνώμονα την προστασία των λαϊκών οικογενειών.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) εξέδωσε την εγκύκλιο 1017/1-02-2018 που περιλαμβάνει και τους δήμους, που πρέπει υποχρεωτικά από 1η Μάη 2018 να διενεργούν ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς για κατάσχεση κινητών και ακινήτων, για χρέη προς τους δήμους που θα ξεκινούν από τα 500 ευρώ. Γίνεται πλέον φανερό ότι το επόμενο διάστημα θα έχουμε φαινόμενα μαζικών πλειστηριασμών από το σύνολο των κρατικών φορέων (εφορίες, ασφαλιστικά ταμεία κ.λπ.).
Η επίθεση αφορά όλα όσα με κόπους μιας ολόκληρης ζωής έχει κατακτήσει η λαϊκή οικογένεια, όπως το σπίτι, το μαγαζί, το αυτοκίνητο, το ταξί, το χωράφι του μικρού αγρότη. Στόχος είναι η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και η επέλαση του μεγάλου κεφαλαίου. Σε μια περίοδο που η φορολεηλασία συνεχίζεται, τα εισοδήματα έχουν μειωθεί δραματικά για κάθε λαϊκή οικογένεια, το βίαιο ξεκλήρισμα των αγροτών στην ύπαιθρο, των επαγγελματιών και βιοτεχνών στην πόλη, συνθέτουν τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνει ο λαός μας και είναι το διαβατήριο της νέας φάσης της καπιταλιστικής ανάπτυξης.
Στο στόχαστρο του νέου πλαισίου βρίσκονται τα λαϊκά νοικοκυριά που χρωστούν μικρά ποσά, την ίδια ώρα που τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα καταφέρνουν – όπως και στο παρελθόν – τα τεράστια χρέη τους να θεωρούνται νόμιμα «ξεγραμμένα». Θυμίζουμε ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις, μαζί και η σημερινή, με νόμο έχουν δώσει 60 απαλλαγές στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, αποσυνδέοντας τα έσοδα από τη φορολογία που πρέπει να πληρώσουν. Γνωστές και οι απαλλαγές που απολαμβάνουν «επενδυτές» σε αεροδρόμια και λιμάνια για τέλη και φόρους στους δήμους, οι νομοθετημένες απαλλαγές από χρέη στις ΔΕΥΑ για να καρποφορήσουν πρόσφατοι επενδυτικοί σχεδιασμοί κ.ά.
Με τον «Κλεισθένη 1» η κυβέρνηση, με σειρά από διατάξεις, ανοίγει νέα πεδία για την άνθηση της επιχειρηματικότητας, θέτοντας σε προτεραιότητα τη μακρόχρονη παραχώρηση σε επιχειρηματικούς ομίλους της δημοτικής ακίνητης περιουσίας και άλλων υποδομών τους, με συνοδεία και εδώ προκλητικών φοροαπαλλαγών και διευκολύνσεων.
Αντίθετα, τα κλιμακούμενα φοροεισπρακτικά μέτρα και το φόβητρο των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών για τα λαϊκά νοικοκυριά επιβεβαιώνουν ότι όπως στην κρίση, έτσι και στη φάση ανάπτυξης, ο λαός θα συνεχίσει να βιώνει τη φτώχεια, το φοροκυνηγητό, την ανασφάλεια, να αγκομαχά να τα βγάλει πέρα.
Οι οφειλές των νοικοκυριών προς τους δήμους αφορούν: Ανταποδοτικά τέλη, τέλη νεκροταφείου, οφειλές νερού, τροφεία παιδικών σταθμών, κατάληψης πεζοδρομίων, το τέλος επιτηδεύματος, κλήσεις από τη στάθμευση αυτοκινήτων ΤΑΠ κ.λπ. Σε κάποιες περιπτώσεις, μεγάλα ποσά οφειλών αφορούν απαλλοτριώσεις ελεύθερων χώρων και πλατειών που επιβαρύνουν τα παρακείμενα σπίτια κ.λπ. Αυτές οι οφειλές αποτυπώνονται στους προϋπολογισμούς των δήμων ως έσοδα παρελθόντων ετών (ΠΟΕ). Για την είσπραξή τους έχουν προωθηθεί σειρά από νομοθετικές ρυθμίσεις, από τη σημερινή και τις προηγούμενες κυβερνήσεις, ως προς την αυστηρή πιστοποίηση των οφειλών στους δήμους, την ευθυγράμμιση του χρόνου και των διαδικασιών παραγραφής τους με αυτές του Δημοσίου, τον έλεγχο των δημοτικών υπηρεσιών, δημοτικών αρχών από ελεγκτικό συνέδριο, τον καταλογισμό τυχόν παραλείψεων είσπραξης οφειλών σε υπηρεσιακούς παράγοντες και δημοτικές αρχές. Πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις έδωσαν τη δυνατότητα στους δήμους να διασταυρώνουν στοιχεία οφειλετών με άλλους κρατικούς εισπρακτικούς μηχανισμούς (εφορία, Ε9, ΔΕΗ).
Επειδή η πλειοψηφία του λαού αδυνατεί να ανταποκριθεί σε όλα αυτά τα βάρη που συνολικά έχουν φορτωθεί στις πλάτες της, κρίνεται σκόπιμο να δίνεται η δυνατότητα με βάση συγκεκριμένα εισοδηματικά και οικογενειακά κριτήρια να διαγράφονται χρέη, πρόστιμα και προσαυξήσεις προς τους δήμους, βεβαιωθέντα ή μη.
Από την υπάρχουσα εμπειρία των έως τώρα «δυνατοτήτων» διακανονισμών, όπως αυτός των 100 δόσεων, έχει αποδειχθεί ότι υπάρχει αδυναμία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, των μισθωτών, των συνταξιούχων, των ανέργων, που αποτελούσαν την πλειοψηφία όσων μπήκαν σε ρύθμιση, να ανταποκριθούν στην εκτεταμένη φοροληστεία, και είναι επείγουσα ανάγκη να θεσπιστεί σαφές και καθορισμένο νομοθετικό πλαίσιο με το οποίο θα δίνεται η δυνατότητα περαιτέρω διευκολύνσεων, με απόφαση και ευθύνη των Δημοτικών Συμβουλίων.
Οι πάσης φύσεως οφειλές προς τους δήμους είναι ζήτημα για το οποίο πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στα Δημοτικά Συμβούλια να αποφασίζουν επ’ αυτού, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες σε κάθε διοικητική Περιφέρεια, τον αριθμό των ανέργων, των ενταγμένων στο ΚΕΑ και άλλες ιδιαιτερότητες κοινωνικοοικονομικές που θα μπορούσαν να αποτελέσουν κριτήριο διευκόλυνσης, μερικής ή ολικής απαλλαγής, ώστε κατά το δυνατόν να προστατευτούν το όποιο εισόδημα και η περιουσία των λαϊκών οικογενειών.
Επειδή δε δίνεται ήδη η δυνατότητα διαγραφής των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής σε περιπτώσεις οικονομικής αδυναμίας που προήλθε από γεγονότα ανωτέρας βίας με βάση την παρ. 3 του άρθρου 174 Ν. 3463/2006, ως εκ τούτου τελολογικά συνάγεται ότι η οικονομική αδυναμία συνιστά επαρκή αιτιολογικό λόγο της αδυναμίας ανταπόκρισης σε χρέη προς τους δήμους.
Με δεδομένο το υφιστάμενο ασφυκτικό πλαίσιο, εφόσον νομοθετηθεί η δυνατότητα των Δημοτικών Συμβουλίων να διαγράφουν σε περιπτώσεις οικονομικής αδυναμίας με συγκεκριμένα κριτήρια πάσης φύσεως χρέη προς τους δήμους, επιτυγχάνεται η στάθμιση ωφέλειας και βλάβης η οποία θα προκαλούνταν από την εφαρμογή αναγκαστικών μέτρων για χρέη οικονομικά αδύναμων οικογενειών, επιλέγεται το ηπιότερο μέτρο, καθώς η απειλή με κατασχέσεις στα ήδη ρημαγμένα νοικοκυριά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή ούτε να θεωρηθεί «πρόσφορη» ή « αναγκαία».
Με την προσθήκη παραγράφων στο άρθρο 174 του ν. 3463/2006, δίνεται η δυνατότητα στα Δημοτικά Συμβούλια, που γνωρίζουν από κοντά και μέσω των κοινωνικών υπηρεσιών τους την κατάσταση του νοικοκυριού, αφενός να αποφασίζουν για τα κριτήρια ολικής ή μερικής διαγραφής πάσης φύσεως χρεών, τη δοσοποίηση κ.λπ., αφετέρου να λαμβάνουν ειδικά αιτιολογημένες αποφάσεις κατά περίπτωση και εφόσον πληρούνται τα κριτήρια για τη διαγραφή των χρεών. Με αυτή τη νομοθετική πρόβλεψη μπαίνουν κοινωνικοοικονομικά κριτήρια και θα μπορούν περιπτωσιολογικά να απαλλάσσονται από χρέη οι μακροχρόνια άνεργοι, οι ενταγμένοι στο ΚΕΑ, τα άτομα με αναπηρία, οι πολύτεκνοι, οι τρίτεκνοι, οι μονογονεϊκές οικογένειες κ.λπ., και να προστατεύονται οι εργαζόμενοι στις αντίστοιχες υπηρεσίες των δήμων από τυχόν καταλογισμό – υπόνοια σε δόλο ή αμέλεια στην είσπραξη των εσόδων.