Πίσω στα θρανία επιστρέφουν τη Δευτέρα, 1η Ιουνίου οι μαθητές των δημοτικών, των νηπιαγωγείων και των σχολείων ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων.
Η επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών, θα γίνει με πολύ αυστηρούς κανόνες με βάση και την εμπειρία από το άνοιγμα των γυμνασίων και των Λυκείων, τους οποίους ανακοίνωσε αναλυτικά η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Μεταξύ άλλων, τα τμήματα των σχολείων και των νηπιαγωγείων θα έχουν έως 15 μαθητές και εάν τους υπερβαίνουν τότε θα χωρίζονται σε 2 υποτμήματα που θα λειτουργούν εκ περιτροπής.
Τα θρανία θα τοποθετηθούν με 1,5 απόσταση και στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά και θα καθαρίζεται δυο φορές την ημέρα. Οι μάσκες θα είναι προαιρετικές για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τα διαλείμματα θα γίνονται σε διαφορετικές ώρες για να μην συνωστίζονται μαθητές στο προαύλιο ενώ δεν θα λειτουργούν τα κυλικεία.
Οι μαθητές θα μπορούν να απουσιάζουν με μια απλή δήλωση του γονέα ή του κηδεμόνα, ότι υπάρχει στο σπίτι άτομο στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί, ενώ υπάρχει η δυνατότητα για εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα.
Νίκη Κεραμέως
Για «ένα ακόμα βήμα» προς την νέα κανονικότητα έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ανακοινώνοντας το άνοιγμα και των υπόλοιπων δομών της Εκπαίδευσης.
«Σχεδόν 3 μήνες τώρα εργαζόμαστε συλλογικά, Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα, για να προσαρμόσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία στα νέα δεδομένα της υγειονομικής κρίσης», σημείωσε.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η υπουργός στην εφαρμογή της εκ αποστάσεως εκπαίδευσης, τη δημιουργία νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου και στην «ταχύτατη προσαρμογή όλων» στα νέα δεδομένα της ψηφιακής εποχής.
«Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», επεσήμανε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ανακοινώνοντας το άνοιγμα και των υπόλοιπων δομών της Εκπαίδευσης.
Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε αναλυτικά στους παράγοντες που έπαιξαν ρόλο στο να παρθεί η τελική απόφαση για το άνοιγμα των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των σχολείων Ειδικής Αγωγής.
Κυριότερος παράγοντας ήταν -όπως τόνισε- η ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών.
«Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία, σημείωσε η υπουργός.
Δεν παρέλειψε, δε, να ευχαριστήσει τους ειδικούς αναφέροντας ότι «από την αρχή αυτής της υγειονομικής κρίσης, έχουμε το προνόμιο να μας καθοδηγεί μία εξαίρετη ομάδα ειδικών, τις συστάσεις της οποίας ακολουθούμε με πολύ καλά, διεθνώς αναγνωρισμένα, αποτελέσματα».
Επιπλέον παράγοντας που συνετέλεσε στο άνοιγμα των σχολείων, ήταν ότι η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά.
«Η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική», τόνισε η υπουργός και πρόσθεσε ότι τα μέτρα προστασίας και πρόληψης «τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας» και ότι «όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά».
Τρίτος παράγοντας, ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί η επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, ο οποίος είναι το σχολείο.
«Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν τρεις μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά έξι μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», τόνισε.
Τέταρτον, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. «Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους», ανέφερε.
Πέμπτον, τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. «Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.
Τέλος, αναφορικά με τα ειδικά σχολεία, η κ. Κεραμέως ανέφερε: «Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχο-συναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη».
Τάκης Θεοδωρικάκος
Μέτρα για λειτουργία παιδικών και βρεφικών σταθμών: Από 1η Ιουνίου ανοίγουν κανονικά.
Οι κανόνες είναι ακριβώς οι ίδιοι για δημόσια και νηπιαγωγεία, δλδ εκ περιτροπής σε αίθουσες μέχρι 15 παιδιά. Καθημερινά αν είναι συνολικά λιγότερα.
Αν δεν επαρκεί το προσωπικό καθαριότητας, έχει επιτραπεί η πρόσληψη από τους δήμους έκτακτου προσωπικού για 4 μήνες, που θα μπορεί να απασχοληθεί και σε άλλους χώρους αν προκύψει ανάγκη και δεν είναι πλέον αναγκαίο για τους παιδικούς σταθμούς.