Λακωνία: Όπως οι ενήλικες, έτσι και τα παιδιά έχουν δικαιώματα που προστατεύονται από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του παιδιού (Unicef). Η Σύμβαση περιλαμβάνει 54 άρθρα, τέθηκε σε ισχύ από το έτος 1990 και την έχουν υπογράψει σχεδόν όλες οι χώρες του κόσμου.
Στο πλαίσιο της άψογης και μακροχρόνιας συνεργασίας του Κέντρου Πρόληψης «Δίαυλος» και του 8ου Νηπιαγωγείου Σπάρτης, πραγματοποιήθηκαν δύο βιωματικές παρεμβάσεις για τα δικαιώματα του παιδιού στους μαθητές, στις 18 Μαρτίου 2022.
Τα κυριότερα δικαιώματα στα οποία δόθηκε έμφαση ήταν:
α. Το δικαίωμα για ζωή, δηλαδή για στέγη, φαγητό και γιατρό αν αρρωστήσουν.
β. Το δικαίωμα για εκπαίδευση και παιχνίδι.
γ. Το δικαίωμα στην φιλία, να σκέφτονται και να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους
Συντονίστρια της δράσης ήταν η κα Καργάκου Κατερίνα – Κοινωνική Λειτουργός MSc.
Career Coaching και στόχοι ζωής σε μαθητές της Β΄ Λυκείου στους Μολάους!
Μέσω της Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού γίνεται προσπάθεια υποστήριξης και ενίσχυσης της προσωπικής ανάπτυξης, με απώτερο σκοπό την αναγνώριση των ικανοτήτων, δεξιοτήτων, ενδιαφερόντων και αξιών.
Στις μέρες μας, οι μαθητές δεν στερούνται πληροφόρηση, καθώς αυτή τους την παρέχει το διαδίκτυο. Στερούνται όμως καθοδήγηση, έμπνευση και όραμα.
Το Κέντρο Πρόληψης «Δίαυλος» σε συνεργασία με το Λύκειο Μολάων πραγματοποίησε ομιλία – παρέμβαση όπου συζητήθηκαν τα Στάδια Επαγγελματικού Προσανατολισμού, πώς να δημιουργηθεί πλάνο δράσης και στρατηγική επίτευξης στόχων εκ μέρους των μαθητών, η αποδοχή της ενδεχόμενης αποτυχίας ως μέρος της επιτυχίας, επαγγελματικές προοπτικές εξέλιξης στην Ελλάδα, πώς να ανακαλύψουν τη πυξίδα της ζωής και πολλά άλλα. Η δράση πραγματοποιήθηκε στις 28 και 29 Μαρτίου 2022 στο χώρο του σχολείου.
Εφηβεία: Μια «άγρια» περίοδος για παιδιά και γονείς
Η εφηβεία του παιδιού είναι μια περίοδος κρίσης για το ίδιο και ταυτόχρονα για όλη την οικογένεια. Έφηβοι και γονείς φαίνεται ξαφνικά να μιλούν άλλη γλώσσα. Οι γονείς παρακολουθούν το παιδί τους να μπαίνει στο «τούνελ» της εφηβείας και αναρωτιούνται με αγωνία τι μπορεί να κρύβεται στην άλλη άκρη, στο τέλος του. Δικαιολογημένα αγωνιούν και πολλές φορές βρίσκονται σε αδιέξοδο χωρίς να ξέρουν τι να κάνουν.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας που έχει το Κέντρο Πρόληψης «Δίαυλος» με το 1ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Νεαπόλεως, την Δ/ντρια κα Κολυβοδιάκου Π. και την ομάδα εκπαιδευτικών της δράσης «Ευ συνοδοιπορείν», συγκεκριμένα τους εκπαιδευτικούς κ. Στιβακτά Π., Φούκα Χ. και Χατζημόσχου Α., πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή ομιλία με θέμα «Εφηβεία» στις 30 Μαρτίου 2022 σε γονείς παιδιών του εν λόγω Γυμνασίου. Ομιλήτρια ήταν η κα Καργάκου Κατερίνα – Κοινωνική Λειτουργός MSc.
Διαδικτυακή Ημερίδα για τους γονείς του ΓΕΛ Μολάων.
Παρόλο που στο μυαλό των περισσότερων ενηλίκων η παιδική ηλικία είναι συνδεδεμένη με την ανεμελιά και το παιχνίδι, το άγχος είναι ένα συναίσθημα που βιώνουν έντονα και τα παιδιά σε κάθε ηλικία. Τα στρεσογόνα ερεθίσματα καθώς και ο τρόπος αντίδρασης των παιδιών σε αυτά εξαρτώνται από την ηλικία τους, την ιδιοσυγκρασία τους αλλά και τα οικογενειακά τους πρότυπα.
Οι παράγοντες που προκαλούν άγχος μπορεί να προέρχονται τόσο από το εξωτερικό περιβάλλον (π.χ. οικογένεια, σχολείο) όσο και από το ίδιο το άτομο. Βασική πηγή του παιδικού άγχους είναι οι φυσιολογικές δυσκολίες που προκύπτουν από τις μεταβάσεις σε επόμενα αναπτυξιακά στάδια αλλά και οι αλλαγές στο περιβάλλον οι οποίες μπορεί να διαταράξουν την αίσθηση ασφάλειας του παιδιού.
Στην εφηβεία και ιδιαίτερα στο Λύκειο σημαντική πηγή άγχους αποτελεί η επιλογή της σωστής κατεύθυνσης σπουδών που θα ανταποκρίνεται τόσο στις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα του εφήβου όσο και στις προσδοκίες των γονέων για επαγγελματική αποκατάσταση του παιδιού τους.
Αναγνωρίζοντας την ανάγκη να υποστηριχτούν οι γονείς προκειμένου να βοηθήσουν τα παιδιά τους να διαχειριστούν το άγχος τους γενικότερα αλλά και σε σχέση με την επιλογή επαγγέλματος, το Κέντρο Πρόληψης Λακωνίας Δίαυλος, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του ΓΕΛ Μολάων και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Λυκείου, διοργάνωσε διαδικτυακή ημερίδα για τους γονείς του ΓΕΛ Μολάων την Πέμπτη 31 Μαρτίου και ώρα 18:00 – 20:30 μ.μ. με θέματα ομιλιών:
1) “Ο ρόλος των γονέων στη διαχείριση των αγχογόνων παραγόντων των παιδιών ανά ηλικιακή ομάδα.”
Εισηγήτρια: Ιωάννα Παπαδοπούλου, Ψυχολόγος MSc, Επιστημονικό Στέλεχος Κέντρου Πρόληψης Π.Ε. Λακωνίας “ΔΙΑΥΛΟΣ”
2) “Γονείς και Επαγγελματικός Προσανατολισμός”
Εισηγήτρια: Σταυρούλα Μπορέτου, Φιλόλογος MSc, Σύμβουλος Σχολικής Ζωής, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Η διαδικτυακή ημερίδα πραγματοποιήθηκε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας zoom.
«Εποπτικές Συναντήσεις στην Εφαρμογή Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
Στα πλαίσια της μακροχρόνιας συνεργασίας του Κέντρου πρόληψης «ΔΙΑΥΛΟΣ» με το ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ του Νομού μας, πραγματοποιούνται εποπτικές συναντήσεις με τα Επιστημονικά Στελέχη του ΚΕΔΑΣΥ και των ΕΔΥ στην εφαρμογή προγραμμάτων Πρόληψης και Αγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας στα Σχολεία του Νομού μας. Οι εποπτικές αυτές συναντήσεις έχουν ως στόχο να ενισχυθούν τα στελέχη του ΚΕΔΑΣΥ και των ΕΔΥ στην υλοποίηση παρεμβάσεων βασισμένων σε προγράμματα και υλικά πρόληψης και σχεδιασμένων με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε τμήματος. Στις 15 Μαρτίου ολοκληρώθηκε ένας κύκλος επτά εποπτικών συναντήσεων πάνω στην υλοποίηση μιας παρέμβασης βασισμένης στην Καταξιωτική Συστημική Διερεύνηση με τίτλο «Προάγοντας τη συνεργασία και δημιουργώντας δεσμούς», η οποία απευθυνόταν στους μαθητές ενός τμήματος του 1ου Γυμνασίου Σπάρτης. Στις συναντήσεις συμμετείχαν τα Στελέχη του ΚΕΔΑΣΥ και της ΕΔΥ που υλοποίησαν την παρέμβαση και ο Εκπαιδευτικός, Υπεύθυνος Σχολικής Ζωής του Γυμνασίου, ενώ επόπτρια ήταν η Ιωάννα Παπαδοπούλου, Ψυχολόγος MSc, Επιστημονικό Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης «ΔΙΑΥΛΟΣ».
Ενημερωτική Ομιλία στο Εσπερινό Λύκειο Σπάρτης για τις «Εξαρτησιογόνες Ουσίες».
Το Κέντρο Πρόληψης «Δίαυλος» κατόπιν αιτήματος του Εσπερινού Λυκείου Σπάρτης και σε συνεργασία με τη Δ/ντρια κα Βασάλα, πραγματοποίησε μέσω zoom ενημερωτική ομιλία με κεντρικό θέμα τις «Εξαρτησιογόνες Ουσίες». Αρχικά, αποσαφηνίστηκαν όροι όπως χρήση, κατάχρηση, εξάρτηση κ.α. Στη συνέχεια περιεγράφηκαν και αναλύθηκαν οι κυριότερες εξαρτησιογόνες ουσίες και ο τρόπος επίδρασής τους στον οργανισμό. Η ομιλία υλοποιήθηκε στις 21 Μαρτίου 2022 στις 18:00, από το Επιστημονικό Στέλεχος Καργάκου Κατερίνα – Κοινωνική Λειτουργός MSc, PhD©.
Ομιλία σε γονείς μαθητών του 7ου Νηπιαγωγείου Σπάρτης.
Είναι κοινώς παραδεκτό, ότι η θέσπιση ορίων στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας είναι εργαλεία που χρησιμοποιούμε για να «χτίσουμε» υγιείς σχέσεις συνεργασίας, να νιώσουν τα παιδιά ασφαλή και να κατανοήσουν ότι βρίσκονται υπό την προστασία και την καθοδήγηση των γονέων τους. Άπειρες μελέτες έχουν δείξει ότι η θέσπιση ορίων με τον σωστό τρόπο, στη σωστή στιγμή και η συνέπεια σε αυτά, ουδεμία σχέση έχουν με την τιμωρία, δεν περιορίζουν τις ευκαιρίες για πειραματισμό, αντιθέτως επιτρέπουν την αυθόρμητη έκφραση και συμβάλλουν ώστε τα παιδιά να έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, να είναι ανεξάρτητα και υπεύθυνα.
Αναγνωρίζοντας τη σημαντικότητα των ορίων στο μεγάλωμα το παιδιών, σε συνεργασία με το 7ο Νηπιαγωγείο Σπάρτης και την Δ/ντρια κα Νοταρά Ελένη, πραγματοποιήθηκε ομιλία – συζήτηση σε γονείς των μαθητών του Νηπιαγωγείου, με θέμα τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών στις 7 Απριλίου 2022. Εισηγήτρια της εν λόγω ομιλίας ήταν το επιστημονικό στέλεχος Κατερίνα Καργάκου – Κοινωνική Λειτουργός MSc, PhD©.
Ομιλία σε γονείς του Δημοτικού Σχολείου Βλαχιώτη με θέμα τη συνεργασία σχολείου – οικογένειας
Το παιδί, όταν εισέρχεται στο σχολικό πλαίσιο, αρχίζει να κινείται ανάμεσα σε δύο συστήματα που αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους: την οικογένεια και το σχολείο.
Όπως συχνά υποστηρίζεται, το σχολείο είναι – μετά την οικογένεια – το πιο σημαντικό πλαίσιο με το οποίο το παιδί έρχεται σε επαφή και το οποίο επιδρά στην κοινωνικο-συναισθηματική του ανάπτυξη.
Τα δύο αυτά συστήματα δεν είναι απομονωμένα το ένα από το άλλο, αλλά βρίσκονται σε μια δυναμική αλληλεπίδραση και αλληλεξάρτηση, δηλαδή, οι αλλαγές και τα γεγονότα που συμβαίνουν στα μέλη του ενός επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα τα μέλη του άλλου.
Βεβαίως, το σχολείο και η οικογένεια έχουν ως σημείο τομής και ως κοινό ενδιαφέρον τους το παιδί. Η πολύπλευρη ανάπτυξη του και εξέλιξή του απασχολεί και ενδιαφέρει και τα δύο αυτά συστήματα. Είναι γενικά αποδεκτό ότι οι παραπάνω στόχοι επιτυγχάνονται με μεγαλύτερη ασφάλεια όταν υπάρχει μια καλή σχέση συνεργασίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας.
Η συνεργασία σχολείου-οικογένειας βοηθά το παιδί να μαθαίνει καλύτερα, να προσαρμόζεται ευκολότερα και να αναπτύσσει θετική στάση για το σχολείο και τη μάθηση-σημαντικοί δείκτες για την υγιή ψυχοσυναισθηματική του ανάπτυξη.
Κινούμενοι λοιπόν σε αυτό το πλαίσιο και σε συνεργασία με τον κ. Μυλωνάκο Νικόλαο εκπαιδευτικό στο Δημοτικού σχολείο Βλαχιώτη, το Κέντρο πρόληψης «Δίαυλος», πραγματοποίησε στις 06 Απριλίου 2022, μια διαδικτυακή ομιλία- ενημέρωση στους γονείς των μαθητών του σχολείου, με εισηγήτρια την κ. Ασπασία Γκουντούνα, Κοινωνική Λειτουργό και Επιστημονικό Στέλεχος του «Διαύλου».
Σεμινάριο Νηπιαγωγών στον «Ρούλη Κουβαρούλη και τη Ρίτσα Κουβαρίτσα».
Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Δίαυλος», σε συνεργασία με την Δ/ντρια του 7ου Νηπιαγωγείου Σπάρτης , κα Νοταρά Ελένη, υλοποίησε στις 9 & 10 Απριλίου 2022, διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο σε νηπιαγωγούς στο πρόγραμμα ψυχοσεξουαλικής διαπαιδαγώγησης: «Ο Ρούλης Κουβαρούλης και η Ρίτσα Κουβαρίτσα».
Στο διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο, διάρκειας 12 ωρών, παρουσιάστηκε στους νηπιαγωγούς με βιωματικό τρόπο το εγχειρίδιο «Ο Ρούλης Κουβαρούλης και η Ρίτσα Κουβαρίτσα», μέσω της επεξεργασίας θεματικών ενοτήτων. Πρόκειται για ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που δημιουργήθηκε από το Κ.Π. «Όραμα» Ν. Πέλλας σε συνεργασία με νηπιαγωγούς του Νομού και είναι εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) του Υπουργείου Παιδείας.
Στόχος της εφαρμογής του προγράμματος στους νηπιαγωγούς, είναι η ενημέρωση τους για τα επιστημονικά δεδομένα και τις κατευθυντήριες γραμμές στον τομέα της ψυχοσεξουαλικής εκπαίδευσης, αλλά και η κατανόηση της σημασίας της εκπαίδευσης των νηπίων σε θέματα σεξουαλικής αγωγής και συμπεριφοράς. Παράλληλα, το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση των νηπιαγωγών αναφορικά με τον ρόλο τους αλλά και τον ρόλο των γονέων στην διαμόρφωση μιας κατάλληλης αναπτυξιακά, σεξουαλικής συμπεριφοράς, με τελικό στόχο την εξοικείωση των νηπιαγωγών με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ώστε να είναι σε θέση να το εφαρμόσουν στα νήπια που φοιτούν στα σχολεία τους.
Στο επιμορφωτικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, συμμετείχαν 27 νηπιαγωγοί που υπηρετούν στην περιφερειακή ενότητα Λακωνίας. Οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν το σεμινάριο, ως προς το περιεχόμενο, ιδιαίτερα στοχευμένο, δομημένο και συστηματικό, συμπεριλαμβάνοντας την απαραίτητη θεωρητική βάση αλλά και μία πληθώρα πρακτικών εφαρμογών. Ως προς τον τρόπο παρουσίασης, δήλωσαν πως ήταν ευχάριστος και παράλληλα μεταδοτικός και επιμορφωτικός. Τέλος, συμφώνησαν πως ένιωθαν περισσότερο επαρκείς αναφορικά με την ψυχοσεξουαλική τους κατάρτιση, αλλά και περισσότερο προετοιμασμένοι να εισάγουν την ψυχοσεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα νηπιαγωγεία και να διαχειριστούν σχετικά ζητήματα που ανακύπτουν στα νήπια και τους γονείς τους. Συντονίστριες του σεμιναρίου ήταν οι κ. Παπαδοπούλου Ιωάννα, Ψυχολόγος MSc, & Γκουντούνα Ασπασία, Κοινωνική Λειτουργός, Επιστημονικά Στελέχη του Κέντρου Πρόληψης.
Το διοικητικό και επιστημονικό προσωπικό του Κ.Π. «Δίαυλος», θεωρεί πολύ σημαντικό να ευχαριστήσει όλους τους συμμετέχοντες νηπιαγωγούς, για την εμπιστοσύνη που επέδειξαν στο φορέα σχετικά με την επιμόρφωσή τους στο πρόγραμμα «Ρούλης Κουβαρούλης» και τη περαιτέρω διάχυση και εφαρμογή του στα νηπιαγωγεία.
Oμιλία στους γονείς Γυμνασίου Μολάων για το διαδίκτυο.
Αναμφισβήτητα η χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση αλλά και την καθημερινή κοινωνική μας ζωή έχει κάνει την τεχνολογία μέρος της ζωής μας. Νύχτα-μέρα «αγκαλιά» με τον υπολογιστή είναι όλο και περισσότερα παιδιά στη χώρα μας. Αυτό έχει συνέπειες στην κοινωνική τους ζωή και την ατομική τους κατάσταση. Σε σχετικές έρευνες, ένα παιδί 12 ετών απάντησε πως “αν μου πάρεις το κινητό, μου παίρνεις ένα κομμάτι του εαυτού μου”. Το Διαδίκτυο όμως δεν κρύβει μόνο γοητεία, αλλά και κινδύνους. Πρόκειται για μια εξίσου επιβλαβή και επικίνδυνη κατάσταση όπως ο εθισμός σε ουσίες και ο ιδεο-ψυχαναγκασμός.
Ο εθισμός στο διαδίκτυο είναι μια σχετικά νέα μορφή εξάρτησης. Αναφέρεται στη περίπτωση όπου το διαδίκτυο αποκτά μεγαλύτερη σημασία και προτεραιότητα στη ζωή σου από τους φίλους, την οικογένεια και την εργασία σου, κυριαρχεί στη καθημερινότητα σου και είναι ένα στοιχείο της που δεν θέλουμε να αποχωριστείς. Αν και ο όρος «εθισμός» στο Διαδίκτυο παραμένει αμφιλεγόμενος από την επιστημονική κοινότητα, εν τούτοις έχουν αναφερθεί αρκετές περιπτώσεις παιδιών και εφήβων που δαπανούν υπερβολικά πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή παίζοντας ηλεκτρονικά-διαδικτυακά παιχνίδια, μιλώντας διαδικτυακά σε δωμάτια συνομιλιών ή σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης , ενώ ξεχνούν ή παραμελούν άλλες σημαντικές δραστηριότητες.
Κινούμενοι λοιπόν σε αυτό το πλαίσιο και σε συνεργασία με την Δ/ντρια του Γυμνασίου Μολάων κ. Ολυμπία Λαμπούση και την εκπαιδευτικό κ. Χρυσούλα Κόϊκα, το Κέντρο πρόληψης «Δίαυλος», πραγματοποίησε στις 13 Απριλίου 2022, μια διαδικτυακή ομιλία- ενημέρωση με τίτλο: «Εθισμός στο Διαδίκτυο» στους γονείς των μαθητών του σχολείου, με εισηγήτρια την κ. Ασπασία Γκουντούνα, Κοινωνική Λειτουργό και Επιστημονικό Στέλεχος του «Διαύλου».
Βραχεία παρέμβαση στους μαθητές του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) για τη βία και της μορφές της.
Τη Δευτέρα 11 Απριλίου πραγματοποιήθηκε δια ζώσης Βραχεία Παρέμβαση στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) στην Σπάρτη. Η παρέμβαση είχε ως θέμα τη Βία καθώς και τις μορφές αυτής. Σημαντική υπήρξε η συμβολή των ίδιων των μαθητών στη συγκεκριμένη δράση, καθώς οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά μέσω της δραστηριοποίησής τους σε ομαδικές εργασίες με σκοπό την ενημέρωση τους πάνω σε θέματα που άπτονται της βίας.
Συντονίστρια της παρέμβασης ήταν η Κοινωνιολόγος κα Φανού Νίκη – επιστημονικό στέλεχος ΕΣΠΑ στο Κέντρο Πρόληψης “Δίαυλος”.
Ομιλία σε γονείς του Νηπιαγωγείου Παπαδιανίκων για τους κινδύνους του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών.
Η παθολογική χρήση του Διαδικτύου αποτελεί ένα κοινωνικό φαινόμενο με ανησυχητικές διαστάσεις και στη χώρα μας. Από το 2018 η παθολογική χρήση του διαδικτύου περιλαμβάνεται ως διαταραχή στη λίστα της Παγκόσμιας Ταξινόμησης των Νοσημάτων (ICD-11, 2017) και περιγράφεται ως «επίμονη ή υποτροπιάζουσα συμπεριφορά τόσο σοβαρή, ώστε να λαμβάνει προτεραιότητα έναντι των λοιπών ενδιαφερόντων της ζωής».
Προβληματισμός αλλά και ανάγκη ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των παιδιών σε θέματα που άπτονται της χρήσης του διαδικτύου προκύπτει και από τα αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας που πραγματοποίησε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου ΙΤΕ σε 400 σχολεία στην οποία συμμετείχαν 14.000 μαθητές ηλικίας από 10-17 ετών . Όσον αφορά στην υπερβολική χρήση του διαδικτύου το 34% των παιδιών δήλωσε ότι νιώθει ότι παραμελεί τις δραστηριότητές του για χάρη του ψηφιακού κόσμου και το 20% απάντησε ότι δεν ξέρει αν αντιμετωπίζει πρόβλημα υπερβολικής ενασχόλησης στο διαδίκτυο. Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί η παραδοχή από τα παιδιά ότι σχεδόν οι μισοί γονείς δε θέτουν όρια στα παιδιά τους όσον αφορά στη χρήση του διαδικτύου. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η πλειοψηφία των παιδιών (41%) ξεκίνησε να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο στην ηλικία των 7-8 ετών, ενώ το 20% δήλωσε ότι ξεκίνησε σε ηλικία των 4-6 ετών. Τα αποτελέσματα αυτά προέκυψαν πριν την εμφάνιση της πανδημίας, γεγονός που μας οδηγεί στη σκέψη ότι τα ποσοστά αυτά πιθανότατα να είναι ακόμη πιο ανησυχητικά σήμερα.
Αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα ενημέρωσης για τους κινδύνους του διαδικτύου και της υπερβολικής χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών, tablets και κινητών, σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Παπαδιανίκων, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή ενημερωτική ομιλία σε γονείς στις 13 Απριλίου 2022. Συζητήθηκαν θέματα που αφορούν και προκύπτουν από την υπερβολική χρήση του διαδικτύου, της οθόνης και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, ιδιαίτερα των βίαιων, καθώς και των ορίων που πρέπει να θέσουν οι γονείς, ανάλογα με την ηλικία των παιδιών τους. Ομιλήτρια ήταν το επιστημονικό στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης «Δίαυλος» κα Καργάκου Κατερίνα – Κοινωνική Λειτουργός MSc.