Η διάνοιξη της οδού Κρήτης είναι η πιο σημαντική υπόθεση για την Καλαμάτα και την προοπτική ανάπτυξης της παραλιακής της ζώνης.
Είναι από τα ζητήματα που προτάσσουν όλες οι δημοτικές παρατάξεις, και για τη δημοτική αρχή αποτελεί προτεραιότητα, όπως μας επεσήμανε ο δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος.
Σύμφωνα με την ενημέρωσή μας από τον ίδιο και από αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες, ετοιμάζονται τα τεύχη και το επόμενο διάστημα αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη σύνταξη της πολεοδομικής μελέτης και της μελέτης πράξης εφαρμογής, για το τμήμα της Ανατολικής Παραλίας από την οδό Καρακούση έως και το “Φιλοξένια”, από τη διάνοιξη της Κρήτης και νότια. Πρόκειται για μια έκταση 440 στρεμμάτων, η οποία προορίζεται για τουριστική ανάπτυξη, για την ανέγερση ξενοδοχείων και τη δημιουργία των κλινών που λείπουν από την πόλη.
Ο δήμαρχος παρατήρησε ότι θα προκηρυχθούν μαζί η πολεοδομική μελέτη και η πράξη εφαρμογής, για να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος, με στόχο να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και να ολοκληρωθούν σε 2 χρόνια. Χρονοδιάγραμμα υπεραισιόδοξο και μάλλον ανέφικτο, αν λάβει κανείς υπόψη του τα πολλά χρόνια που απαιτήθηκαν για την πολεοδόμηση του Ασπροχώματος, της Βέργας, ακόμα και της Κηπούπολης που αφορούσε μια μικρή περιοχή της Καλαμάτας.
Στο ερώτημά μας μήπως η διάνοιξη της οδού Κρήτης πρέπει να προταχθεί με τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων, για να μην έχουμε καθυστερήσεις χρόνων, ο κ. Βασιλόπουλος δήλωσε αρνητικός, αναφέροντας πως “θα πληρώσουμε εκατομμύρια και δεν θα έχουμε τον ζωτικό χώρο για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης”. Μάλιστα, όπως μας είπε, προγραμματίζει την οργάνωση ημερίδας για το πώς θα είναι η επόμενη μέρα της Καλαμάτας και της παραλιακής ζώνης μετά τη διάνοιξη της οδού Κρήτης και την εφαρμογή της πολεοδόμησης, έτσι ώστε να ενημερωθούν και να δελεαστούν ενδιαφερόμενοι επενδυτές.
Για την πολεοδόμηση του βόρειου τμήματος της διάνοιξης της οδού Κρήτης μέχρι και τη Λακωνικής, ο δήμαρχος είπε πως προγραμματίζεται να υλοποιηθεί την επόμενη δημοτική θητεία, με την προοπτική να είναι αστική και περιαστική περιοχή.
Υπηρεσιακοί παράγοντες παραδέχτηκαν ότι είναι χρονοβόρες οι διαδικασίες της πολεοδόμησης, όμως παρατήρησαν πως είναι δυνατόν να συντομευθούν οι χρόνοι, αν δεν υπάρξουν αντιδράσεις και προσφυγές από ιδιοκτήτες, όπως έγινε με τα σχέδια του Ασπροχώματος και της Βέργας. Επιβεβαίωσαν ότι μ’ αυτές τις διαδικασίες ο δήμος δεν θα πληρώσει χρήματα για τις απαλλοτριώσεις, τα οποία δεν είναι και λίγα.
Πέρα από την ανέγερση ξενοδοχείων και την τουριστική ανάπτυξη στην Ανατολική Παραλία, η διάνοιξη της οδού Κρήτης θα ξεκαθαρίσει την εικόνα και τη λειτουργία της Ναυαρίνου, για τη μορφή που θα έχει και τη στήριξη που θα προσφέρει στην Καλαμάτα του μέλλοντος και της ανάπτυξης.
Τέλος, να αναφέρουμε ότι στα τεύχη που ετοιμάζονται για το διαγωνισμό πολεοδόμησης προβλέπεται μελέτη γεωλογικής καταλληλότητας και οριοθέτηση υδατορεμάτων, ώστε να μην υπάρχει καμία εκκρεμότητα για την υλοποίηση της πολεοδόμησης.
Γιάννης Σινάπης | Ελευθερία