Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για έναν σημαντικό οδικό άξονα που θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί εδώ και χρόνια. Όλη η κουβέντα το προηγούμενο διάστημα, η διαφωνία μεταξύ των παρατάξεων του Πε.Συ., μεταξύ δημοτικών αρχών και βουλευτών, για τη παραλιακή ή όχι χάραξη, για το δρόμο σύνδεσης με την Καλαμάτα ή για τους ανισόπεδους κόμβους στη Μεσσήνη, τώρα με την παράκαμψη ή όχι της Πύλου, που να διευκρινίσουμε ότι είναι δίκαιο αίτημα και πρέπει να γίνει, όμως όλα αυτά πέρα από τοπικιστικά-ψηφοθηρικά ζητήματα, ουσιαστικά κρύβουν αντικρουόμενα τοπικά συμφέροντα, ενώ χάνεται το κύριο που έχετε όλοι σας συμφωνήσει:
Ότι και αυτός ο μεγάλος οδικός άξονας όπως και οι υπόλοιποι, έχει ήδη παραδοθεί στο μεγάλο κεφάλαιο. Ότι για ένα έργο 200 εκατομμυρίων ευρώ θα πληρώσει ο λαός και για την κατασκευή και για την χρήση του. Λέτε ψέματα όσοι ισχυρίζεστε ότι θα γίνει με ΣΔΙΤ ο δρόμος και δεν θα επιβαρυνθεί ο λαός αφού δεν θα μπουν διόδια. Οι καπιταλιστές (ο Άκτωρας, ο Μπόμπολας, ο Μωρέας κλπ) δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα. Και εδώ πρέπει μας απαντήσετε, γιατί δεν βλέπουμε να απασχολεί και τον εισηγητή, που θα βρεθούν τα χρήματα για να πληρωθεί το ΣΔΙΤ για την κατασκευή του έργου και την λειτουργία του, χωρίς να επιβαρυνθούν τα λαϊκά στρώματα; Έχετε αναρωτηθεί; Μήπως άραγε με επέκταση χρονικά της αρχικής σύμβασης παραχώρησης; Με αυξήσεις στα ήδη υπάρχοντα διόδια; Με 25 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για συντήρηση και λειτουργία του δρόμου για 30 χρόνια; με αύξηση της φορολογίας; κ.α.;
Δεν διαφωνείτε λοιπόν στο να παραδοθεί και αυτός ο δρόμος στο μεγάλο κεφάλαιο αφού συμφωνείτε με το ΣΔΙΤ και αυτό είναι το κύριο. Βέβαια διαφωνείτε και «σκοτώνεστε» στα επιμέρους κάθε φορά και εδώ και στα Δημοτικά Συμβούλια και οι βουλευτές ακόμα και του ίδιου κόμματος.
Δεν είναι στο σκεπτικό σας ένας σύγχρονος και ασφαλής δρόμος, για τους εργαζόμενους τους αγρότες και μικροεπαγγελματίες των πόλεων και των χωριών του Νομού Μεσσηνίας, που χρησιμοποιούν καθημερινά το οδικό δίκτυο και πρέπει να πηγαίνουν γρήγορα και με ασφάλεια στη δουλειά τους, αλλά το πώς θα εξυπηρετηθούν οι ξενοδοχειακές μονάδες και τα κέρδη της κατασκευάστριας εταιρείας.
Από αυτή την άποψη ήταν ψεύτικος ο «καυγάς» για παραλιακή ή όχι χάραξη, γιατί το κριτήριο δεν ήταν τα τοπικά χαρακτηριστικά, οι λαϊκές ανάγκες και παρατηρήσεις κατοίκων αλλά τα «θέλω» και οι προτεραιότητες του μερίδων του τουριστικού και ενεργειακού κεφαλαίου και ότι όλα αυτά υποτάσσονται τελικά στους κανόνες του εργολάβου και του κέρδους.
Με τον δικό σας δρόμο, που τα πάντα όλα τα αναθέτετε στο κεφάλαιο, πληρώνει μια φορά ο λαός για την μελέτη και κατασκευή των έργων, πληρώνει για τις αστοχίες όπως αποκαλείτε τις βυθίσεις των δρόμων κ.λπ. και ξαναπληρώνει για την χρήση τους μέσα από τα υπέρογκα διόδια, τα τέλη κυκλοφορίας, την υπέρογκη φορολογία στα καύσιμα αλλά και τα πανωπροίκια της εγγυημένης κερδοφορίας των καπιταλιστών μέσα από την Επιδότηση Λειτουργίας και την Πρόσθετη Επιδότηση λειτουργίας των δρόμων.
Εμείς βάζουμε την εξής πρόταση:
– Ο οδικός άξονας να κατασκευαστεί με πλήρη κρατική ή ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, χωρίς πρόσθετη φορολογία, διόδια και παραχωρήσεις σε ιδιώτες (ΣΔΙΤ), να είναι σύγχρονος και ασφαλής, με όλα τα συνωδά έργα (παρακάμψεις, αντιπλημμυρικά έργα κλπ), που να εντάσσεται σε έναν συνολικό ολοκληρωμένο -όχι αποσπασματικό- σχεδιασμό, έξω από τη λογική κόστους – οφέλους, για ένα ασφαλές, ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν οδικό δίκτυο σε όλη την Περιφέρεια Πελοποννήσου
Και ξαναδιατυπώνουμε τις πάγιες θέσεις μας:
– Τα μεγάλα έργα, τα έργα υποδομών (όπως και το συγκεκριμένο), να κατασκευάζονται από ενιαίο Δημόσιο Κρατικό Φορέα Κατασκευών, που θα κατέχει τα υλικά (αδρανή, σίδηρο, μπετόν) τα μηχανήματα, θα κατανέμει σχεδιασμένα το πλούσιο και έμπειρο εργατοτεχνικό και επιστημονικό προσωπικό, που διαθέτει η χώρα μας, σε όλα τα στάδια από την μελέτη και κατασκευή του έργου, ως την συντήρηση και λειτουργία. Μόνο τότε θα έχουμε φθηνά και ποιοτικά έργα, για την ασφαλή και δωρεάν μετακίνηση των λαϊκών στρωμάτων.
– Κατάργηση όλων των ΣΔΙΤ.
– Κατάργηση όλων των διοδίων.