Συνάντηση γνωριμίας και εργασίας με τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης είχε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου με την παρουσία της Υφυπουργού κ. Μερόπης Τζούφη και του Γενικού Γραμματέα κ. Ηλία Γεωργαντά.
Στη συνάντηση, κατά την οποία τέθηκαν τα ζητήματα αιχμής και ιεραρχήθηκαν οι προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής, συμμετείχαν οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γιώργος Πολίτης, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σπύρος Κωνσταντάτος, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Παναγής Κασσιανός, η Διευθύντρια του Γραφείου του Υπουργού Νίκη Μουτζούρογλου και συνεργάτες του Υπουργού.
Κοινός τόπος στις εναρκτήριες τοποθετήσεις των νέων Περιφερειακών Διευθυντών ήταν το αίσθημα ευθύνης που -όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε- εκπορεύεται από την ιστορική διαδικασία επιλογής τους, για πρώτη φορά μέσω μοριοδότησης και όχι με διορισμό από τον Υπουργό.
«Προχωρήσαμε στην υλοποίηση της απόφασης της Κυβέρνησης για την επιλογή των στελεχών διοίκησης μέσα από διαδικασίες δημοσίων προκηρύξεων, μοριοδότησης προσόντων και συνέντευξης από επιτροπή με επικεφαλής το ΑΣΕΠ. Η διαδικασία αυτή εξασφαλίζει αντικειμενικές και αξιοκρατικές επιλογές. Πέραν της όποιας ιδεολογίας και πολιτικής τοποθέτησης -στοιχεία που δεν ενδιαφέρουν καθόλου τη σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου- υπάρχει η ορθολογικότητα και το ήθος που καλούμαστε να επιβάλουμε στις λειτουργίες των θεσμών της χώρας. Αυτά πρέπει να είναι κυρίαρχα στην επιτέλεση του έργου σας. Επιπλέον πρέπει να αξιοποιήσετε την πλούσια εμπειρία των προκατόχων σας οι οποίοι επιτέλεσαν ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο μέσα από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες», ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, υποδεχόμενος τους Περιφερειακούς Διευθυντές.
Ο κ. Γαβρόγλου εξήρε το υψηλό επίπεδο των νέων Διευθυντών, τόσο σε εμπειρία όσο και σε ακαδημαϊκά προσόντα, σημειώνοντας ότι καλούνται να κάνουν μια νέα αρχή: «Κατά τη θητεία σας καλείστε να καθιερώσετε πρακτικές που θα ακολουθηθούν από τους επόμενους με βάση τους νέους θεσμούς που έχουν θεσπιστεί, όπως είναι οι δομές της εκπαίδευσης και η ενίσχυση του έργου των εκπαιδευτικών, το νέο απολυτήριο, η νέα Γ’ Λυκείου και το νέο εξεταστικό σύστημα».
Συγκεκριμένα, ο Υπουργός ιεράρχησε τα ζητήματα αιχμής που είναι:
o Η δίχρονη προσχολική υποχρεωτική εκπαίδευση
o Το ολοήμερο σχολείο
o Οι πρωτοβουλίες για το Γυμνάσιο, τη Γ’ Λυκείου και τα ΕΠΑΛ και
o Το μεταρρυθμιστικό σχέδιο για τη νέα αρχιτεκτονική της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Υπογράμμισε, δε, με έμφαση τα ζητήματα πρώτης προτεραιότητας της Κυβέρνησης και του Υπουργείου όπως είναι η μόρφωση και η ενσωμάτωση των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση, η ενίσχυση των μειονοτικών σχολείων, οι νέες δομές στην εκπαίδευση -για τις οποίες ζήτησε από τους Διευθυντές να συμβάλλουν αποφασιστικά στην εφαρμογή τους- και το άνοιγμα του συστήματος μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών. Σημείωσε, επίσης, τον κρίσιμο ρόλο των Περιφερειακών Διευθυντών στην ομαλή διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων και στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τον Σεπτέμβριο.
«Δεν σας θεωρούμε μόνο στελέχη της διοίκησης της Εκπαίδευσης, αλλά πάνω απ’ όλα εκπαιδευτικούς. Άρα το ‘μάτι’ σας ως εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να ακυρωθεί από τα νέα καθήκοντά σας» είπε χαρακτηριστικά ο Υπουργός και ζήτησε τις προτάσεις τους για την καλύτερη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος και της σχολικής ζωής.
Η Υφυπουργός Παιδείας κ. Μερόπη Τζούφη υπογράμμισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και στην εκπαίδευση των προσφύγων, ενώ ο Γενικός Γραμματέας κ. Ηλίας Γεωργαντάς πρόσθεσε ότι ειδικά στο προσφυγικό ο πήχης της κυβέρνησης βρίσκεται ψηλά και στον τομέα της εκπαίδευσής τους βρίσκεται ακόμη ψηλότερα. Και σημείωσε: «Όπως επιλεγήκατε με αξιοκρατική διαδικασία έχετε ως Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης υπογράψει ένα ‘κοινωνικό συμβόλαιο’. Να υπηρετήσετε την εκπαίδευση με τον ίδιο ακριβώς τρόπο της αξιοκρατίας και της διαφάνειας, ανεξάρτητα από κομματικές ταυτότητες».