Το Honda Civic και το Nissan Qashqai ακολουθούν διαφορετικούς δρόμους προς την πρακτικότητα, αλλά με κοινό παρανομαστή την οικονομία από τους εξαιρετικούς πετρελαιοκινητήρες τους…Το λανσάρισμα του Nissan Qashqai έφερε τα πάνω κάτω
στην καθεστηκυία τάξη της μικρομεσαίας κατηγορίας, μιας και άφησε πίσω το συμβατικό περιτύλιγμα ενός χάτσμπακ μικρομεσαίου λανσάροντας ουσιαστικά τη μόδα των crossover- υπερυψωμένων, αλά SUV, μοντέλων. Η επιτυχία που γνώρισε συνεχίζεται μέχρι και σήμερα κι η… μπογιά του περνάει ακόμα, παρότι συμπλήρωσε 5 χρόνια στην αγορά. ¶λλωστε, το Qashqai έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος και δυναμικό σχεδιασμό (ειδικά στην τρέχουσα ανανεωμένη εκδοχή του) καταφέρνοντας να κερδίζει τις εντυπώσεις. Το ίδιο κάνει όμως και το φουτουριστικής σχεδίασης Honda Civic που σαν φιλοσοφία δείχνει προσκολλημένο στη χάτσμπακ λογική, έχοντας όμως compact διαστάσεις και ιδιαίτερα πρακτικό εσωτερικό που τονίζουν έξυπνες λύσεις όπως τα πίσω καθίσματα Magic Seats. Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ενδιαφέροντα όταν στο παιχνίδι μπαίνουν οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των μοντέλων στα 1.600 κ.εκ.
Κινητήρες-επιδόσεις: Γερό τράβηγμα και μέχρι 1.444 χλμ. αυτονομία!
Αμφότεροι οι κινητήρες των μοντέλων είναι turbodiesel στα 1,6 λτ. Αυτός του Civic είναι ολοκαίνουργιος, με ιδιαίτερη έμφαση στο χαμηλό βάρος και την οικονομία, ενώ του Qashqai είναι γαλλικής καταγωγής (βλέπε Renault) και έχει τονισμένη απόδοση. Το Qashqai είναι διαθέσιμο και με τετρακίνηση, ενώ υπάρχει και επιλογή στα 1,5 λτ.
Οι 10 παραπάνω ίπποι του Qashqai και τα κάπως καλύτερα χαρακτηριστικά ροπής του (η μέγιστη τιμή των 320 Nm εμφανίζεται στις 1.750 σ.α.λ. αντί των 300 Nm στις 2.000 σ.α.λ. του Civic) έχουν σαν αποτέλεσμα την επικράτηση του Qashqai στον τομέα των επιδόσεων. Η απάντηση του Civic, που είναι το ίδιο πολιτισμένο σε λειτουργία και «γεμάτο» στις χαμηλές στροφές, έρχεται με τα μόλις 3,6 λτ./100 χλμ. στην κατανάλωση (4,5 λτ./100 χλμ. το Qashqai), την απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας (107,1 ευρώ το Qashqai) και τα 1.444 χλμ. της θεωρητικής του αυτονομίας. Σε κάθε περίπτωση πάντως και με τα δύο θα κινηθείς αρκετά σβέλτα στον αυτοκινητόδρομο ή στο επαρχιακό δίκτυο. Τέλος, όσον αφορά στα κιβώτια με τα οποία συνδυάζονται, είναι 6τάχυτα με καλή κλιμάκωση, που κρατάει συνεχώς τον κινητήρα σε εγρήγορση, ενώ οι επιλογείς τους είναι πολύ θετικοί στις αλλαγές.
Εσωτερικό-Χώροι: Ευρύχωρο το Qashqai, πρακτικό και hi-tech το Civic
Στο εσωτερικό των δύο μοντέλων, κοινός παρονομαστής τους είναι η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και η ξεχωριστή τους σχεδίαση. Το Qashqai ξεχωρίζει με τη χρήση περισσότερου μαλακού πλαστικού, αλλά κυρίως με την υπερυψωμένη αίσθηση που έχει ο οδηγός και οι επιβάτες. Από την άλλη, το Civic είναι πολύ πιο φουτουριστικό αφήνοντας μια πιο hi-tech αίσθηση με τις ψηφιακές του ενδείξεις και την οθόνη πληροφοριών στο κέντρο του ταμπλό. Θα εκτιμηθεί πολύ η σωστή θέση οδήγησης, μιας και κάθεσαι χαμηλά και με το τιμόνι να βρίσκεται στη σωστή κλίση. Βέβαια, στον τομέα των χώρων, θα πρέπει να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις σε σχέση με το Qashqai που εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις μεγαλύτερες διαστάσεις και το μεταξόνιό του. Σε καμία περίπτωση δε νιώθεις στριμωγμένος στο Civic, αλλά το Qashqai προσφέρει περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια και τα γόνατα των πίσω επιβατών. Ουσιαστική ισοπαλία υπάρχει στη χωρητικότητα των πορτ μπαγκάζ. Σε κάθε περίπτωση, η απάντηση του Civic έρχεται στην πρακτικότητα που τονίζεται με τις πολλές, φανερές και κρυφές θέσεις για μικροαντικείμενα και εκτοξεύεται με τα πίσω Magic Seats καθίσματα. Η διαιρούμενη πλάτη τους αναδιπλώνεται στο ίδιο επίπεδο με το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, ενώ οι βάσεις τους ανασηκώνονται κατά 90 μοίρες και «κλειδώνουν» στις πλάτες, δημιουργώντας έτσι ένα δεύτερο χώρο αποσκευών.
Στο δρόμο: Το Qashqai πάει παντού, πιο σπορτίφ το Civic
Ευχάριστη αίσθηση αφήνουν και τα δύο αυτοκίνητα στο δρόμο, αφού «πατάνε» γερά και εμπνέουν σιγουριά ακόμη και υπό πίεση. Το Qashqai σαν πιο υψηλό και με μεγαλύτερες διαδρομές στην ανάρτηση γέρνει παραπάνω, αλλά είναι πιο άνετο και μπορεί να κινηθεί με ευκολία στο χώμα ή να τα βγάλει πέρα με σαμαράκια και κακοτεχνίες.. Το Civic έχει σαφώς πιο σπορτίφ αίσθηση χάρη στην σφιχτή ανάρτηση και το άμεσο σε πληροφόρηση τιμόνι. Στην οριακή οδήγηση και τα δύο εμφανίζουν υποστροφικές τάσεις, που δεν αιφνιδιάζουν και ελέγχονται με το άφημα του γκαζιού. Και στα δύο μοντέλα το ESP υπάρχει από το βασικό εξοπλισμό. Αναφορικά με τα φρένα τους, και τα δύο είναι καλά σε αίσθηση, αλλά αυτά του Civic έχουν πολύ καλύτερη απόδοση. Από πλευράς θορύβου και τα δύο είναι ήσυχα, με το Civic να έχει ένα πλεονέκτημα στις μεσαίες και υψηλές ταχύτητες.
Στην πόλη από την άλλη, αμφότερα δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα ευελιξίας, αλλά το τιμόνι του Qashqai «κόβει» περισσότερο και παρά το μεγαλύτερο μήκος του, έχει μικρότερο κύκλο στροφής (10,4 μ.). Η αεροτομή του Civic δεν είναι ό,τι καλύτερο για την προς τα πίσω ορατότητα.
Value For Money: Τσιμπημένα, αλλά πλήρως εξοπλισμένα
Φτηνό δεν είναι κανένα από τα δύο μοντέλα. Το μεν Honda Civic 1,6 i-DTEC κοστίζει 20.970 ευρώ (με απόσυρση) στην έκδοση Comfort, ενώ η τιμή του Nissan Qashqai 1,6 dCi 4×2 ξεκινά από τα 23.900 ευρώ. Τo 4Χ4 ξεκινάει από 25.810 ευρώ.
Από την άλλη και τα δύο χαρακτηρίζονται από πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, που δεν παρουσιάζει καμία έλλειψη στοιχείο που δικαιολογεί κάπως την τσιμπημένη τιμή τους. Και τα δύο μοντέλα κατασκευάζονται στη Μεγ. Βρετανία. Και τα δύο αυτοκίνητα καλύπτονται από 3 χρόνια εγγύησης, αλλά η Honda προσφέρει +2 χρόνια, χωρίς επιβάρυνση.
Παθητική ασφάλεια: Πεντάστερα
Τόσο το Honda Civic, όσο και το Nissan
Qashqai, έχουν λάβει 5 αστέρια στις δοκιμασίες πρόσκρουσης του EuroNCAP. Ωστόσο, το Honda Civic έχει βαθμολογηθεί με τις αυστηρότερες νεότερες διαδικασίες, ενώ το Nissan Qashqai με το σύστημα προ του 2009 και για αυτό δεν μπορεί να γίνει κάποια άμεση σύγκριση μεταξύ τους. Αναφορικά με τον εξοπλισμό ασφάλειας, και τα δύο έχουν από 6 αερόσακους με στάνταρ το ESP.
Συμπέρασμα
Το Honda Civic 1,6 i-DTEC με τη φουτουριστική σχεδίαση και το σπορ χαρακτήρα του είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο με εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα και ιδιαίτερα πρακτική καμπίνα επιβατών. Καλοφτιαγμένο, με compact διαστάσεις και πλούσιο εξοπλισμό θα πρέπει να μπει ψηλά στη λίστα των αγοραστών της κατηγορίας των μικρομεσαίων χάτσμπακ. Από την άλλη, το Nissan Qashqai αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση που διευρύνει την πρακτικότητά της με το γεγονός ότι μπορεί να πάει πιο πέρα από την άσφαλτο και να τα βάλει καλύτερα με λακκούβες και σαμαράκια. Ο κινητήρας του είναι κορυφαίος σε απόδοση, αλλά όχι τόσο οικονομικός όσο του Civic.
autotriti