Με ιδιαίτερη χαρά διαβάσαμε το άρθρο της έγκριτης βρετανικής εφημερίδας GUARDIAN στο οποίο προτείνει τη Σπάρτη στη δεύτερη θέση ανάμεσα σε προορισμούς που προσφέρουν πολύ καλή «ευκαιρία» για ταξίδι εντός του 2013.
Η Σπάρτη περιλαμβάνεται στις προτάσεις της εφημερίδας, μπαίνοντας στην ίδια λίστα με τη Νέα Υόρκη, τη Μόσχα, την Κωνσταντινούπολη, τη Βαρκελώνη και άλλες μεγάλες πόλεις.
Η προβολή της Σπάρτης μέσω του ανωτέρω άρθρου αποτελεί μια καλή ευκαιρία που δίνεται στο Δήμο μας να τοποθετηθεί στον τουριστικό χάρτη. Παρόλα αυτά, ορισμένα τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης παράλληλα με την αναδημοσίευση του άρθρου της εφημερίδας Guardian συνόδευσαν την είδηση με ποικίλα περιπαικτικά και απαξιωτικά σχόλια και φωτογραφίες. Τους λόγους για τους οποίους τα μέσα αυτά προσπαθούν από τη μια να ακυρώσουν τα όποια θετικά προκύπτουν από την προβολή του Δήμου και από την άλλη να καταλογίσουν ευθύνες για τις ελλείψεις και παραλείψεις τις τελευταίας 20ετίας στον τουριστικό τομέα στην παρούσα Δημοτική Αρχή, τους αφήνουμε στην κρίση των Δημοτών.
Δυστυχώς για κάποιους το δημοσίευμα της Guardian αποτέλεσε άλλη μια αφορμή μίζερης αντιμετώπισης των θεμάτων του Δήμου. Επειδή όμως εκτός των άλλων γράφονται και ανακρίβειες σχετικά με τις ενέργειες του Δήμου για τον τουρισμό θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα έως τώρα πεπραγμένα και τα όσα έχουν δρομολογηθεί.
Κατά το προηγούμενο έτος ενδεικτικά αναφέρουμε:
• Την οργάνωση και λειτουργία του γραφείου τουρισμού του Δήμου για την πληροφόρηση και εξυπηρέτηση των επισκεπτών.
• Την υιοθέτηση του σλόγκαν THIS IS SPARTA για τουριστική χρήση και δημιουργία τουριστικού σήματος του Δήμου.
• Την έκδοση τουριστικού χάρτη ο οποίος μοιράζεται σε επισκέπτες από το γραφείο τουρισμού και από ξενοδοχεία.
• Την ολοκλήρωση της ιστοσελίδας του Δήμου www.sparti.gr με συνεχή εμπλουτισμό της με νέα-εκδηλώσεις, βίντεο και φωτογραφίες. Μέσα τον Ιανουάριο θα έχει ολοκληρωθεί η ανάρτηση νέων βίντεο για κάθε Δημοτική Ενότητα καθώς και για θρησκευτικό, φυσιολατρικό, πολιτιστικό τουρισμό. Η ιστοσελίδα είναι διαθέσιμη και στα Αγγλικά και πολύ σύντομα και στα Γερμανικά..
• Τη δημιουργία τουριστικής σελίδας του Δήμου στο facebook με συνεχή ενημέρωσή της.
• Τις καταχωρήσεις και αφιερώματα σε περιοδικά και εφημερίδες όπως ο Περιηγητής της Λακωνίας, το TRAVELBOOK, τα ένθετα Reportage & Ταξίδι, της εφημερίδας ΕΘΝΟΣ, οι ιστοσελίδες Αθηνόραμα και Touristorama.
Η έκδοση νέων χαρτών και πληροφοριακού εντύπου για τα μονοπάτια Πάρνωνα-Ταϋγέτου σε συνεργασία με τον Ε.Ο.Σ Σπάρτης.
• Η συνεργασία με τις δύο Εφορείες Αρχαιοτήτων του νομού και παροχή πληροφοριακού υλικού από και προς το γραφείο τουρισμού.
• Η συνεργασία με το Ινστιτούτο Ελληνοισραηλινής Συνεργασίας για την προώθηση του τουρισμού.
• Η υποστήριξη και διάθεση πληροφοριακού υλικού σε όλες τις μεγάλες εκδηλώσεις του Δήμου (Σπάρταθλον, Γιορτή Ελιάς & Λαδιού, Συνέδριο για την Αρχαία Σπάρτη με το Πανεπιστήμιο του Nottigham, κ.α).
Για το τρέχον έτος το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Σπάρτης όπως εγκρίθηκε με την υπ’ αριθμ. 647/28-12-2012 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου περιλαμβάνει τις εξής ενέργειες:
• Δημιουργία νέου τουριστικού οδηγού του Δήμου σε δύο γλώσσες ( ελληνικά και αγγλικά).
• Συμμετοχή στις τουριστικές εκθέσεις World Travel Market στο Λονδίνο και PHILOXENIA στη Θεσσαλονίκη.
• Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε εφημερίδες-περιοδικά.
• Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε ιστοσελίδες.
• Πρόσκληση δημοσιογράφων του τουριστικού ρεπορτάζ σε συνεργασία με τοπικούς φορείς για αφιερώματα σε τηλεοπτικές εκπομπές και περιοδικά-εφημερίδες.
• Δημιουργία βάσης δεδομένων με στοιχεία επικοινωνίας δημοσιογράφων και ΜΜΕ καθώς και σχεδιασμός και αποστολή newsletter για τακτική επικοινωνία μαζί τους.
• Δημιουργία αγροτουριστικού οδηγού και φυλλαδίων.
• Παραγωγή ντοκιμαντέρ για τον αγροτουρισμό.
• Διεξαγωγή ενημερωτικής ημερίδας για τον αγροτουρισμό.
• Αναβάθμιση της τουριστικής ιστοσελίδας του Δήμου www.sparti.gr με φωτογραφίες και κείμενα για τον αγροτουρισμό τη φύση , τα τοπικά προϊόντα, την τοπική κουζίνα κ.α.
Το ανωτέρω πρόγραμμα είναι κοστολογημένο σύμφωνα με τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου οι οποίες όπως γνωρίζουν όλοι είναι πλέον πολύ περιορισμένες λόγω του μνημονίου. Η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Σπάρτης που εισηγήθηκε το πρόγραμμα θα είναι σε συνεχή συνεργασία με τις υπηρεσίες του Δήμου για την ορθή παρακολούθηση και εφαρμογή του.
Ο Δήμος Σπάρτης κινείται με σταθερά βήματα και όχι με επικοινωνιακές φωτοβολίδες για να καλύψει το χαμένο έδαφος στον τουρισμό. Ευκαιρίες όπως παλιότερα με την ταινία «300» και τώρα με το δημοσίευμα του Guardian δεν θα μένουν αναξιοποίητες.