Ο επικεφαλής της παράταξης μας κ. Τζανέτος Φιλιππάκος, έφερε το ανωτέρω θέμα, της προσάραξης του πλοίου, στο Δημοτικό Συμβούλιο την 10ην Δεκεμβρίου 2021 και προ ημερησίας διατάξεως.
Απευθυνόμενος στον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και Δημοτικό Σύμβουλο κ. Χαρίλαο Τζανετάκο, ζήτησε την άμεση ενημέρωση του σώματος για το συμβάν αυτό και ειδικότερα:
Α) Εάν η θέση που προσάραξε το πλοίο είναι η συνήθης θέση που πρυμνοδετεί στο λιμάνι κάθε φορά.
Β) Εάν όχι, γιατί προσπάθησε να πρυμνοδετήσει σε αυτή τη θέση; Έχετε κάποια ενημέρωση;
Γ) Ποιος όρισε την συγκεκριμένη θέση για πρυμνοδέτηση; Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο ή το Λιμεναρχείο;
Δ) Ισχύει ότι τις θέσεις ελλιμενισμού τις ορίζει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία;
Ε) Γνωρίζετε να μας ενημερώσετε για το βάθος στη συγκεκριμένη θέση που προσάραξε το πλοίο;
Στ) Έχει γίνει βυθομέτρηση στο σημείο που προσάραξε το πλοίο; Και γενικότερα του λιμένα του Γυθείου;
Ζ) Γιατί τα δύο (2) ρυμουλκά που βρίσκονται ελλιμενισμένα στο λιμάνι δεν συνέδραμαν; Έχει βάση ότι επειδή είναι ξένης σημαίας απαγορεύεται να ρυμουλκήσουν πλοίο με Ελληνική σημαία;
Η) Ποιος ο σκοπός του ελλιμενισμού των ρυμουλκών στο λιμάνι του Γυθείου;
Θ) Έχει παραδοθεί οριστικά το έργο της επέκτασης του λιμανιού από την περιφέρεια Πελοποννήσου στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Γυθείου; Αν ναι πότε;
Ι) Η προσωρινή παράδοση έχει γίνει από το 2017;
Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Χαρίλαος Τζανετάκος έδωσε κάποιες απαντήσεις, χωρίς να καλύψει όλα τα σοβαρά θέματα που του τέθηκαν!
Πιο συγκεκριμένα:
Δήλωσε ότι αρμόδιο για τον ορισμό της θέσης πρυμνοδέτησης του πλοίου είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, και η συγκεκριμένη θέση είναι αυτή που έχει ορισθεί.
Δήλωσε ότι τα ρυμουλκά που βρίσκονται εντός του λιμένα του Γυθείου, δεν έχουν αρμοδιότητα, να επιληφθούν, γιατί έχουν ξένη σημαία. Και ότι μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης υποχρεούνται να ενεργήσουν. Γι αυτό και το ρυμουλκό που συνέδραμε στην αποκόλληση ήρθε από την Νεάπολη.
Πέραν αυτών πήρε το λόγο και η αντιπρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Λυροφώνη Γεωργία, η οποία συμπλήρωσε:
Έγιναν αυτά που απαιτούντο και για προληπτικούς λόγους σε συνεργασία με το Λιμεναρχείο, μπήκε φράγμα για τυχόν ρύπανση, του λιμανιού, και ότι θα απαιτήσουν σχετική αποζημίωση από την πλοιοκτήτρια εταιρία.
Επιπλέον δήλωσε ότι όταν θα ενημερωθούν επίσημα για το συμβάν, θα ενημερώσουν στη συνέχεια το Δημοτικό Συμβούλιο.
Οι απαντήσεις που δόθηκαν δεν καλύπτουν τα σοβαρά ερωτήματα που τέθηκαν και τα οποία πρέπει να προβληματίσουν συνολικά όλους τους υπεύθυνους.
Για το ανωτέρω συμβάν ζητήθηκε από τον κ. Φιλιππάκο, η διερεύνηση και καταλογισμός ευθυνών όπου υπάρχουν, καθ’ όσον μπορούσαν να τεθούν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.
Επιπρόσθετα δεν είναι δυνατόν ένα διεθνές καινούργιο λιμάνι που στοίχισε πάνω από δεκατέσσερα εκατομμύρια ευρώ, να παρουσιάζει τέτοια προβλήματα. Να παραμένει ανενεργό για αρκετά χρόνια, ενώ το έχει ανάγκη η περιοχή μας. Μπορεί δε να συμβάλλει σημαντικά στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της πόλης του Γυθείου και της Μάνης γενικότερα.
Εκ του Γραφείου Τύπου
Ενωτικής Κίνησης Μάνη