Η γέφυρα του Ευρώτα αποτελεί ντροπή για τη Σπάρτη , όχι γιατί « δεν είναι φωτισμένη και δεν έχει αναδειχθεί» , αλλά επειδή αποτελεί μια δολοφονική εκτροπή από τα διεθνή στάνταρ κυκλοφορίας , μιας ΚΑΙ από τις δύο κατευθύνσεις αυτής της κεντρικής οδικής αρτηρίας (λίγο πριν και λίγο μετά από τη γέφυρα) οι δυο λωρίδες κυκλοφορίας συγκλίνουν απότομα σε μία λωρίδα , η οποία (με τρόπο εκτρωματικό) παρακάμπτει τη γέφυρα δίνοντας πολλά και σοβαρά τροχαία ατυχήματα .
Η «Γέφυρα του Ευρώτα» , έργο του 1895 , λόγω έλλειψης φροντίδας και συντήρησης, παρουσίασε σοβαρά στατικά προβλήματα κι έκλεισε με απόφαση της κρατικής Περιφέρειας Πελοποννήσου , στα 2001 !!! Έκτοτε , επί 20 ολόκληρα χρόνια , η αδιαφορία της τέως Νομαρχίας Λακωνίας , του δήμου Σπάρτης , της περιφέρειας Πελοποννήσου και του Ελληνικού Κράτους , σε συνδυασμό με την ανοχή και τον «ωχαδερφισμό» της τοπικής κοινωνίας , προσέδωσαν μόνιμα χαρακτηριστικά σ’ αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση , παρ’ όλο που οι ειδικοί εμπειρογνώμονες έχουν διαβεβαιώσει ότι η γέφυρα μπορεί να επισκευασθεί και να χρησιμοποιηθεί ως κανονική οδογέφυρα . Και δεν είναι μόνον αυτό : Αντί να δοθεί προτεραιότητα στη λύση του σοβαρότατου προβλήματος των δύο κομβικών γεφυρών της Λακωνίας (Σπάρτης και Σκάλας) , επελέγη η «Νέα Είσοδος Σπάρτης» , ένα «φαραωνικό» (όπως χαρακτηρίστηκε) έργο , του οποίου το κόστος και το μέγεθος βρίσκεται σε πλήρη αντιδιαστολή με τη χρησιμότητά του .
Επομένως , πριν από το βάψιμο και τον φωτισμό της ετοιμόρροπης γέφυρας του Ευρώτα , θα έπρεπε , ήδη , να έχει αρχίσει η αναζήτηση και ο σχεδιασμός του τρόπου, με τον οποίο το πολύ επικίνδυνο αυτό σημείο της εισόδου της πόλης θα γίνει λειτουργικό και ασφαλές και θα πάψει να εκθέτει την Σπάρτη ως μία τριτοκοσμική πόλη .
Σπάρτη 2-11-2019
Βαγγέλης Μητράκος