Απάντηση σε καταγγελία ασφαλισμένης του ΕΟΠΥΥ στον FLY

Κύριε  Διευθυντά

Χθες, Τετάρτη 14-5-2014, σε πρωινή εκπομπή του Σταθμού σας, ακροάτριά σας, έκανε «στον αέρα», καταγγελία σε βάρος της Υπηρεσίας μας, που αφορούσε τη χορήγηση φαρμάκων υψηλού κόστους.

Σχετικά με την καταγγελία, είμαι αναγκασμένη να σας αποστείλω την απάντηση αυτή, για δύο λόγους:

α) Για να αποκαταστήσω την αλήθεια και την πραγματικότητα, επειδή από την καταγγέλλουσα, με αναληθή και ανακριβή στοιχεία, παρουσιάστηκε η τοπική μας Υπηρεσία και οι υπάλληλοί της, ως ανάλγητοι γραφειοκράτες που κωλυσιεργούν και δεν χορηγούν τα φάρμακα στην ώρα τους, ο δε Σταθμός σας και ιδίως το άρθρο στον ιστότοπο flynews, δημιουργεί την εντύπωση ότι αποδέχεται τουλάχιστον τα περί κωλυσιεργίας, χωρίς δυστυχώς να έχει καν ζητήσει, ούτε τηλεφωνικά, την άποψή μας.

β) Για να ενημερώσω εσάς, αλλά και τους ασφαλισμένους, (εφόσον ο Σταθμός σας, στα πλαίσια της σφαιρικής και αντικειμενικής ενημέρωσης, δημοσιεύσει την απάντησή μου), ως προς το τι ισχύει στη Λακωνία, σχετικά με τα φάρμακα υψηλού κόστους.

  – Τα φάρμακα αυτά δεν διακινούνται από τα ιδιωτικά φαρμακεία. Διακινούνται μέσω των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ και των Νοσοκομείων.

  – Η καταγγέλλουσα προσήλθε στην Υπηρεσία μας στις 12 Μαΐου 2014, προσκομίζοντας σχετικά δικαι-ολογητικά μεταξύ αυτών και τη συνταγή των φαρμάκων, με ημερομηνία 7-5-2014, ζητώντας να της χορηγηθεί άμεσα το φάρμακο.

Αυτό φυσικά ήταν αδύνατον διότι, αντίθετα με τις δηλώσεις της, στο νομό Λακωνίας δεν λειτουργεί φαρμακείο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Επίσης, από τα Νοσοκομεία του νομού Λακωνίας δεν χορηγούνται φάρμακα υψηλού κόστους.

Η διακίνηση των φαρμάκων αυτών έχει ανατεθεί πρόσφατα στην Υπηρεσία μας, η οποία δεν διαθέτει Φαρμακείο ούτε υπάλληλο φαρμακοποιό.

Η προμήθειά τους γίνεται από το Κεντρικό Φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στην Αθήνα, με συγκεκριμένη διαδικασία και αυστηρώς καθοριζόμενα δικαιολογητικά, όπως  προβλέπονται από διατάξεις νόμων και εγκυκλίων.

Μεταξύ άλλων, έχει καθοριστεί (από την Κεντρική Υπηρεσία), πότε θα αποστέλλουμε τις παραγγελίες και πότε θα παραλαμβάνουμε τα φάρμακα.
Όταν τα δικαιολογητικά είναι πλήρη, η παραλαβή γίνεται, κατά κανόνα, έξι (6) ημέρες μετά την παραγγελία.

Επειδή η διαδικασία επαναλαμβάνεται, οι ασφαλισμένοι προσκομίζουν έγκαιρα τα δικαιολογητικά για την επόμενη δόση και έτσι εξασφαλίζεται ομαλή ροή στη χορήγηση των φαρμάκων αυτών.
 
Σε περίπτωση κάποιας έκτακτης ανάγκης, προσπαθούμε να βρούμε την καλύτερη λύση, συνήθως με εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου σε γειτονικό νομό,  που διαθέτει φαρμακείο ΕΟΠΥΥ.

Κατά τον τρόπο αυτό εξυπηρετήθηκε απόλυτα και η καταγγέλλουσα, η οποία αν είχε προσκομίσει έγκαιρα τα δικαιολογητικά και τη συνταγή, που είχε εκδοθεί από τις 7 Μαΐου, θα παραλάμβανε κανονικά τα φάρμακά της, όπως όλοι οι υπόλοιποι ασφαλισμένοι.
 
-Όλοι οι υπάλληλου της Υπηρεσίας μας, που ασχολούνται με το αντικείμενο των φαρμάκων, είναι βαθύτατα ευαισθητοποιημένοι, γνωρίζοντας ότι αυτά προορίζονται για ασθενείς με πολύ σοβαρές παθήσεις και προσπαθούν πάντα να τους εξυπηρετήσουν με ευγένεια, ταχύτητα και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, δείχνοντας κατανόηση ακόμα και σε αναίτιες επιθέσεις και ανάρμοστες συμπεριφορές που δέχονται, ευτυχώς από ελάχιστους, (τους ίδιους κάθε φορά).

Θα πρέπει όμως να γίνει κατανοητό και στους ελάχιστους που δεν το έχουν αντιληφθεί ακόμα, ότι πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό αντικείμενο, πρωτίστως επειδή αφορά την υγεία των ασφαλισμένων αλλά επίσης και επειδή αφορά φάρμακα μεγάλης χρηματικής αξίας και για το λόγο αυτό δεν συγχωρείται καμία παρατυπία, παράληψη ή απόκλιση από τις ισχύουσες διατάξεις.

 -Είμαστε στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου για σχετικές πληροφορίες.-

Η  Αναπληρώτρια Προϊσταμένου
Γιαννακοπούλου Γεωργία

Ακούστε τι δήλωσε στον αέρα του FLY η ακροάτρια του σταθμού.

{youtube}c9mnhEveehY{/youtube}

Για προσωπικούς λόγους η καταγγέλουσα δεν θέλησε να κοινοποιήσει το ονοματεπώνυμό της στον αέρα του FLY. Τα στοιχεία της βρίσκονται στη διάθεση του σταθμού.