Ο τουρισμός συνεχίζει να αναπτύσσεται με ταχύτερους ρυθμούς από την παγκόσμια οικονομία, με τις παγκόσμιες τουριστικές αφίξεις για το 2018, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Euromonitor, να προβλέπεται ότι θα παρουσιάσουν αύξηση 3,7% και τα έσοδα κατά 4,1% σε σχέση με το 2017, έναντι 3,5% του παγκόσμιου ΑΕΠ.
Η πίεση τιμών θα παραμείνει στο άμεσο μέλλον εξαιτίας των συνθηκών αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία, όπως η κυβέρνηση Τραμπ, το Brexit, οι εντάσεις και οι τεταμένες σχέσεις μεταξύ Β. Κορέας και ΗΠΑ.
Η αύξηση της αξίας του κλάδου το 2017 αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,1% και να περιοριστεί στο +3,1% το 2018 εξαιτίας της αβεβαιότητας και της μικρής οικονομικής επιβράδυνσης που αναμένεται στην Κίνα.
Μέχρι το 2022 η Κίνα θα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά εξερχόμενου τουρισμού σε επίπεδο ζήτησης (128 εκατ. ταξίδια), ξεπερνώντας τις ΗΠΑ. Η ανάπτυξη αναμένεται να είναι ιδιαίτερα ισχυρή και να διαμορφωθεί στο +8,4% για την περίοδο 2017-2022. Εκτός από την Ασία, οι ΗΠΑ και η Γαλλία αναμένεται να επωφεληθούν περισσότερο από κάθε άλλη χώρα.
Η Κίνα αποτελεί ήδη τη μεγαλύτερη αγορά εξερχόμενου τουρισμού βάσει τουριστικών δαπανών, με εκτιμήσεις για αύξηση 10,9% την περίοδο 2017-2022, κυρίως χάρη στο ΑΕΠ και την άνθιση της μεσαίας τάξης.
Η Ιαπωνία είχε την ισχυρότερη αύξηση τουριστικών αφίξεων από την Κίνα την περίοδο 2013-2017, με σωρευτικό ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 54% που αντιστοιχεί σε επιπλέον 6 εκατ. αφίξεις από την Κίνα, χάρη στην απλοποίηση της διαδικασίας έκδοσης visa και στο αδύναμο yen.
Εξαιτίας των διπλωματικών εντάσεων με τη Ν. Κορέα, οι κινεζικές αφίξεις στη χώρα αυτή μειώθηκαν κατά 39% το 2017 ενώ αντίστοιχη τάση παρατηρείται και στην Ταϊβάν για τους ίδιους λόγους.
Τα ξενοδοχεία και οι αερομεταφορείς εξακολουθούν να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων στον τουρισμό, ένδειξη υγείας της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, όπου τα παραδοσιακά στοιχεία συνεχίζουν να αποδίδουν σταθερή ετήσιο σωρευτικό ρυθμό ανάπτυξης 3,3%, με τους αερομεταφορείς και τα καταλύματα να αντιπροσωπεύουν 1,2 τρισ. δολάρια πωλήσεων.
Οι εταιρίες αναζητούν νέες πηγές αναδυόμενης ζήτησης, και νέα επιχειρηματικά μοντέλα όπως οι ενοικιάσεις χαμηλού κόστους ή σύντομης διαμονής δρουν ως καταλύτες στην ανάπτυξη παρά ως εμπόδια.
Στις περισσότερες χώρες, οι online ταξιδιωτικές πωλήσεις αυξάνονται με μεγάλους ρυθμούς κάθε χρόνο. Ωστόσο, στις περισσότερες εξοικειωμένες με τον ψηφιακό κόσμο, όπως το Ην. Βασίλειο, υπάρχει σημείο κορεσμού στη δυνατότητα περαιτέρω αύξησης των διαδικτυακών πωλήσεων. Οι διαδικτυακές πωλήσεις στο Ην.Βασίλειο άρχισαν να σταθεροποιούνται το 2015 και δεν προβλέπεται να ξεπεράσουν το μερίδιο του 70% στο σύνολο της ταξιδιωτικής αγοράς το 2017-2022, με την αγορά εκτός διαδικτύου να λαμβάνει το υπόλοιπο 30%.
Παρόλ αυτά, άλλες παραδοσιακές αγορές όπως η Γερμανία, συνεχίζουν ανοδικά έχοντας μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης σε συνδυασμό με την ισχυρή ανάπτυξη που προέρχεται από την Κίνα, τη Ρωσία και την Ινδία.
Tα μεγαλύτερα ταξιδιωτικά brand στον κόσμο είναι τα Ctrip (60 δισ. δολάρια πωλήσεων το 2017) και Booking.com (33 δισ. δολάρια).
Πρώτο Θέμα