“Σύμφωνα με την απόφαση του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζη ανατέθηκε στην κοινοπραξία «Μορέας» η εκπόνηση των προκαταρκτικών μελετών για την παράκαμψη των οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη του νομού Λακωνίας.
Το έργο είναι στα πλαίσια της σύμβασης παραχώρησης «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη».
Συγκεκριμένα, ο τότε υπουργός αποφάσισε την εκπόνηση των προκαταρκτικών μελετών από την κοινοπραξία «Μορέας» προς το ελληνικό δημόσιο, με σκοπό δωρεάς και χωρίς αντάλλαγμα, προκειμένου αυτές να χρησιμοποιηθούν για τη δημοπράτηση, ως δημοσίων έργων, της παράκαμψης των οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη της περιφερειακής ενότητας Λακωνίας και της κατασκευής νέας γέφυρας στον ποταμό Ευρώτα στη συγκεκριμένη περιοχή. Με την ίδια απόφαση ορίζεται επίσης ως προϊσταμένη αρχή η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης και διευθύνουσα υπηρεσία το Τμήμα Β’.
Επειδή το εν λόγω έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ανάπτυξη όλης της νοτιοανατολικής Λακωνίας η οποία είναι τόσο παραγωγική σε πορτοκάλια, κηπευτικά, ελαιόλαδο και ελιές όσο και τουριστική,
Επειδή ο οδικός σχεδιασμός που προέβλεπε τη διέλευση των εθνικών οδών μέσα από κατοικημένες περιοχές ήταν πρακτική περασμένων δεκαετιών,
Επειδή η υφιστάμενη γέφυρα του ποταμού Ευρώτα στην περιοχή της Σκάλας είναι κατασκευής του 1886 και πλέον καθίσταται επικίνδυνη για την διέλευση μεγάλων φορτίων,
Επειδή ο παρακείμενος χείμαρρος του Βορβά έχει δώσει πολλές φορές πλημμυρικά φαινόμενα και χρειάζεται αντιπλημμυρικά έργα στα ανάντη,
Επειδή έχουν παρέλθει πλέον των 16 μηνών από την ημερομηνία ανάθεσης,
Ερωτάται ο κ. υπουργός:
1. Ποια είναι η εξέλιξη των προκαταρκτικών μελετών που έχουν ανατεθεί στην κοινοπραξία «Μορέας»;
2. Ποιο είναι το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης αυτών;
3. Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα για την υλοποίηση του έργου της κατασκευής της παράκαμψης και πότε θα ξεκινήσουν;”