Ανατρέχοντας στις δύο τελευταίες δεκαετίες δεν θυμόμαστε υπουργό κυβέρνησης – εκτός προεκλογικής περιόδου- να επισκέπτεται τα χωριά του Ταϋγέτου, να μιλάει με τους προέδρους των κοινοτήτων, δημοτών συμβούλων και των πολιτιστικών συλλόγων για τα προβλήματα του τόπου τους, και να αναζητά μέσα από τη συνεργασία με τους ίδιους, λύσεις στα αιτήματα που άκουσε. Αυτό έγινε, όμως, το βράδυ της Παρασκευής, κατά τη διάρκεια της διήμερης περιοδείας του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας Αλέξη Χαρίτση στην Καλαμάτα, τον οποίο συνόδευε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μεσσηνίας Γιώτα Κοζομπόλη- Αμανατίδη.
Υπενθυμίζουμε ότι με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, χρηματοδοτείται η αναβάθμιση του οδικού δικτύου Ταϋγέτου του Δήμου Καλαμάτας με 3 εκατομμύρια ευρώ από το Εθνικό Σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Το έργο περιλαμβάνει εργασίες για την άρση επικινδυνότητας των κεντρικών αξόνων που ενώνουν τους οικισμούς του Ταϋγέτου. Οι συγκεκριμένοι δρόμοι είχαν υποστεί σημαντικές φθορές από τη θεομηνία του Σεπτεμβρίου 2016 και η αποκατάστασή τους κρίθηκε αναγκαία για την οδική ασφάλεια των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών.
Ο Καλαματιανός αναπληρωτής υπουργός, όμως, δεν βρέθηκε εκεί για να … δρέψει τις δάφνες της παραπάνω απόφασης. Σκοπός του ήταν να ακούσει από κοντά τα προβλήματα των κατοίκων, σε μια συνάντηση που κράτησε πάνω από δύο ώρες, να προγραμματιστούν, να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν περαιτέρω δράσεις, οι οποίες θα δώσουν στα χωριά την προστιθέμενη αξία που έχουν.
Δεν είναι δυνατόν η ορεινή Αρκαδία ή άλλες περιοχές να αποτελούν πόλο του χειμερινού τουρισμού στην Ελλάδα και ο Ταΰγετος να είναι παρατημένος στην τύχη του και στην…ερημιά του.
Οι προτάσεις που ακούστηκαν πολλές. Εκείνο που χρειάζεται είναι η ιεράρχησή τους σε συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή, και η εξεύρεση κονδυλίων για να αρχίσει η περιοχή να ζωντανεύει και πάλι.
Τέλος, το ποσό των τριών εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τη μελέτη που έχει συνταχθεί από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Καλαμάτας, θα διατεθεί για να γίνουν εκτεταμένες παρεμβάσεις, όπως ασφαλτοστρώσεις, τοιχία αντιστήριξης, μπάρες, διευθέτηση ομβρίων, πλέγματα για τη συγκράτηση βράχων κ.λπ. σε όλη την έκταση του οδικού δικτύου και συγκεκριμένα στους δρόμους:
Α) Γιαννιτσάνικα – Ελαιοχώρι – Περιβολάκια – Εθνική Οδός , Β) Εθνική Οδός – Καρβέλι – Λαδά – Εθνική Οδός ,Γ) Εθνική Οδός – Νέδουσα – Μαχαλάς – Αλαγονία – Πηγές – Αρτεμισία κ.λπ.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη