Σε πορεία ολοκλήρωσης περνάει το έργο της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας μέχρι την Κάτω Αχαγιά. Όπως αναφέρουν πληροφορίες από τον ΟΣΕ στο ypodomes.com το βασικό έργο της επέκτασης έχει πρακτικά ολοκληρωθεί.
Πρόκειται για την εργολαβία που έγιναν παρεμβάσεις στη γραμμή και τους σταθμούς και παρότι το έργο ταλαιπωρήθηκε από καθυστερήσεις τελικά φτάνει στο σημείο ολοκλήρωσης. Να θυμίσουμε ότι το έργο ξεκίνησε σις 30 Αυγούστου 2016 με αρχικό ορίζοντα τα τέλη Σεπτεμβρίου του 2017.
Τώρα το μέλημα είναι να μπορέσει να ολοκληρωθεί η εργολαβία των 32 ΑΣΙΔ (των αφύλακτων διαβάσεων δηλαδή). Είναι η δεύτερη εργολαβία που αφορά την προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία αυτόματων μηχανημάτων που θα κατεβάζουν μπάρες κατά την έλευση του τρένου και θα επιτρέπουν την ασφαλή κίνηση του τραίνου και των επιβατών.
Όπως αναφέρουν τα ίδια στελέχη η ολοκλήρωση της εργολαβίας αναμένεται εντός 12μήνου και στόχος είναι μέχρι το τέλος του επόμενου καλοκαιριού το έργο να έχει πλήρως ολοκληρωθεί.
Αυτό θα σημάνει αυτόματα και την επέκταση των δρομολογίων του Προαστιακού Πάτρας που σήμερα τερματίζουν στον Άγιο Ανδρέα να φτάσει μέχρι την Κάτω Αχαγιά με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να παίρνει τη σκυτάλη για την ένταξη του νέου τμήματος στα καθημερινά της δρομολόγια. Οι νέοι σταθμοί που θα λειτουργήσουν με την ολοκλήρωση των έργων είναι: Ανθείας, Άγιος Γεώργιος, Παραλία Πατρών 25ης Μαρτίου, Τσαούση-Μιντιλόγλι, Βραχνεϊκα, Τσουκαλεϊκα, Αλισσός, Κάτω Αχαγιά.
Στο τμήμα μέχρι την Κάτω Αχαγιά υπάρχουν 32 ισόπεδες διαβάσεις. Σε αυτό (για άγνωστο λόγο) ο ΟΣΕ επέλεξε να διεξάγει ξεχωριστό διαγωνισμό. Πρόκειται για το έργο προμήθειας και εγκατάστασης τριάντα (30) νέων αυτομάτων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) και αποκατάσταση λειτουργιάς δύο (2) υφιστάμενων με κόστος 4,1εκατ.ευρώ.
Πέραν των παραπάνω η εργολαβία περιλαμβάνει έργα στις στάσεις με την κατασκευή και διαμόρφωση αποβαθρών με κεκλιμένες ράμπες για ΑμεΑ, φωτισμός στεγάστρων κ.α. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com