Απάντηση στην από 17/04/2018 κοινοποίησης προς εμάς από την Επιτροπή Αναφορών, σχετικά με την καταγγελία μας, η οποία χαρακτηρίστηκε παραδεκτή στις 17 Νοεμβρίου 2017 και η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εστάλη στις 31 Ιανουαρίου 2018
Αξιότιμοι κύριοι της Επιτροπής Αναφορών,
Αρχικά να σας ευχαριστήσω για μια ακόμη φορά για την άμεση ενημέρωσή μας σχετικά με την καταγγελία μας.
Απαντώντας στους απαράδεκτους ισχυρισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το πρώτο σχόλιο που έχουμε να κάνουμε είναι ότι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν λέει κουβέντα για το τεράστιο πρόβλημα με το λογισμικό και το χαρτογραφικό σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ που εμποδίζει την ορθή αξιοποίηση των προγραμμάτων, ενώ οδηγεί σε άνιση και άδικη μεταχείριση των δικαιούχων λόγω γεωχωρικής τακτοποίησης, επιλεκτικής επιλεξιμότητας και αυθαίρετου κατακερματισμού των αγροτεμαχίων, όπως πολύ σωστά η Επιτροπή Αναφορών έχει αντιληφθεί και το επισημαίνει στη περίληψή της. Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες και μέλη της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Τα όσα συμβαίνουν είναι πρωτόγνωρα για μια Ευρωπαϊκή χώρα. Το ίδιο έκανε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στα τέλη Νοέμβρη του 2017, αλλά δυστυχώς για εκείνους αντί για το κλείσιμο του φακέλου που επιδίωξαν (φαίνεται ότι αυτή την εντολή είχαν για το κλείσιμο του φακέλου), ο καταγγέλων επαναφέρει «τη μπάλα στο γήπεδο» διαβιβάζοντας συμπληρωματικές πληροφορίες ως αναφέρουν.
Δυστυχώς για μια ακόμη φορά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξακολουθεί προκλητικά να κλείνει τα μάτια και τα αυτιά της, παρανομώντας ασύστολα όπως και ο ΟΠΕΚΕΠΕ, και συγκεκριμένα:
Καθυστερήσεις πληρωμών
Η Επιτροπή ισχυρίζεται ότι προς το παρόν, δεν προβλέπεται προθεσμία για τις πληρωμές στα πλαίσια του ΠΑΑ 2007-2013 Μέτρο 2.1.4 Βιολογική Γεωργία και άρα δεν υπάρχει θέμα με τις Ελληνικές Αρχές για την καθυστέρηση των πληρωμών. Εμείς του θυμίζουμε και τους λέμε ότι:
α) Στο Κανονισμό ΕΚ 1698/2005 που διέπει το ανωτέρω αναφερόμενο πρόγραμμα, και συγκεκριμένα στο Άρθρο 39, παρ. 4 αναφέρεται «…Οι ενισχύσεις χορηγούνται ετησίως και καλύπτουν το πρόσθετο κόστος και το διαφυγόν εισόδημα που απορρέουν από την αναληφθείσα δέσμευση και αν χρειάζεται μπορούν να καλύπτουν και το κόστος συναλλαγής». ΕΤΗΣΙΩΣ ΚΥΡΙΟΙ!!!
β) Στην Ελληνική νομοθεσία, η οποία υποχρεωτικά εναρμονίζεται με την προαναφερόμενη Κοινοτική νομοθεσία, ΚΥΑ 079893/25-10-2011/ΦΕΚ Β 2366, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και συγκεκριμένα στο άρθρο 16, παρ. 1 και άρθρο 17, παρ. 1 αναφέρονται «… η ενίσχυση χορηγείται σε ετήσια βάση» (άρθρο 16, παρ. 1) και «Για τη λήψη της κατ’ έτος ενίσχυσης οι δικαιούχοι…» (άρθρο 17, παρ. 1). Άρα η ενίσχυση δίνεται ετησίως ή κατ’ έτος, προβλέπεται προθεσμία πληρωμής με τον χρονικό προσδιορισμό «ετησίως» ή «κατ’ έτος» και όχι όποτε θέλετε! Πρώτη παρανομία!
Μελέτη που βασίζεται σε μη αξιόπιστα στοιχεία
Ο ισχυρισμός ότι η μελέτη για το Μέτρο 11, Βιολογική Γεωργία του ΠΑΑ 2014-2020 βασίσθηκε σε μη αξιόπιστα στοιχεία δεν είναι δικός μας, αλλά του ανεξάρτητου φορέα, που συνέταξε τη μελέτη. Εσείς κύριοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν μπήκατε καν στο κόπο να διαβάσετε τη μελέτη.
Το ποσό των πριμοδοτήσεων στο πλαίσιο του μέτρου για τη βιολογική γεωργία
Αρνείσθε ότι έχετε ευθύνη για τον πλημμελή έλεγχο για τις επιλογές των Ελληνικών Αρχών. Όσον αφορά το κόστος του γεωπόνου συμβούλου, σε προηγούμενη επιστολή σας, λέγατε άλλα. Αναγνωρίζατε ότι οι βιοκαλλιεργητές, με αυτό τον τρόπο επιβαρύνονται οικονομικά επιπλέον με το κόστος του γεωπόνου συμβούλου, αλλά ισχυρισθήκατε ότι ήταν επιλογή των ελληνικών αρχών.
Περαιτέρω καταγγελίες
Εδώ έχουμε αδιάσειστα στοιχεία περί παρανομίας. Ασφαλώς όλοι γνωρίζουν ότι το χρονικό διάστημα που αντιστοιχεί για την βιολογική γεωργία στην περίοδο μετατροπής είναι όντως μικρότερη των πέντε έως επτά ετών, όμως δεν δίνει τελικό προϊόν Βιολογικής Γεωργίας, αλλά προϊόν σε μετατροπή, δηλαδή Συμβατικό. Έχετε μεγάλη ευθύνη καθώς εγκρίνατε ένα πρόγραμμα 240 εκατομμυρίων ευρώ και οι δικαιούχοι μόλις ολοκληρώσουν την τριετία (περίοδο μετατροπής) και αφού έχουν πάρει τα εκατομμύρια βάση νόμου που εσείς εγκρίνατε, θα μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να φύγουν από το πρόγραμμα (Βιολογική Γεωργία) ανενόχλητοι, χωρίς κυρώσεις και να μην παράξουν τελικά βιολογικό προϊόν, παρόλο που για το σκοπό αυτό επιδοτήθηκαν από τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Εδώ θα πρέπει να σας παραλάβει η OLAF καθώς πρόκειται για απάτη εις βάρος του προϋπολογισμού της ΕΕ και για σοβαρά παραπτώματα στα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα.
Όσον αφορά τη προκήρυξη του προγράμματος Μέτρο 11 Βιολογική Γεωργία με το κριτήριο NATURA 2000, εγκρίνατε το εξής «ακατόρθωτο»:
– εν δυνάμει δικαιούχος με συνολική έκταση 10Ha, εκ των οποίων το 1Ha ακουμπάει σε περιοχή NATURA (δεν είναι καν περιοχή NATURA, απλώς εφάπτεται σε αυτήν) βάση της νομοθεσίας, και τα υπόλοιπα 9Ha βρίσκονται σε απόσταση 30 χιλιομέτρων από το 1Ha, εγκρίνεται στο σύνολο της η εκμετάλλευση του δικαιούχου και εντάσσεται στο πρόγραμμα. Με αυτό το σκεπτικό, εφόσον τα 9 Ha, βάση της δικής σας έγκρισης ανήκουν σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές, άρα εκτάσεις που ακουμπούν σε αυτές (δηλαδή στα 9Ha) δικαιούνται επίσης το κριτήριο NATURA και το θέμα πάει λέγοντας….!!! Η διαβεβαίωση που σας έδωσαν οι Ελληνικές Αρχές, με την τροποποίηση του Ελληνικού ΠΑΑ που εγκρίθηκε στις 28-06-2017 (Απόφαση Επιτροπής C(2017)4571), ότι αναθεώρησαν και αναδιατύπωσαν τα κριτήρια επιλογής προκειμένου να συμπεριλάβουν και τους γεωργούς νεαρής ηλικίας καθώς και εκτάσεις σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές ή σε περιοχές υψηλής φυσικής αξίας είναι λίαν επιεικώς ψευδέστατες και ανακριβείς. Το μόνο που κατάφεραν ήταν να δημιουργήσουν μια στρατιά υποψήφιων δικαιούχων (65.000), να εγκρίνουν μόλις 11.000 και το 90% των παλαιών βιοκαλλιεργητών να μην μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα.
Ίσως οι Ελληνικές Αρχές, πριν προβείτε σε έγκριση του προγράμματος, δεν σας ενημέρωσαν ότι η εκμετάλλευση ενός δικαιούχου μπορεί να αποτελείται από πολλά αγροτεμάχια με μεγάλη γεωγραφική διασπορά μεταξύ τους.
Άλλος ένας τρόπος παρανομίας, προκειμένου να διατεθούν τα 240 εκατομμύρια του προϋπολογισμού του προγράμματος. Εδώ να αναφέρουμε ότι το ίδιο κάνατε και με το Αγροπεριβαλλοντικό Πρόγραμμα της Νιτρορύπανσης (Μέτρο 10 ΠΑΑ 2014-2020) και έχουν δημιουργηθεί πολλά προβλήματα και το «πάρτυ» συνεχίζεται… Και σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να επέμβει η OLAF.
Συμπέρασμα
Τέλος, κύριοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το συμπέρασμά σας αναφέρει επί λέξει ότι «Με βάση τα στοιχεία που υποβλήθηκαν και εξετάστηκαν από τις υπηρεσίες της Επιτροπής, τα ζητήματα που θίγονται στην αναφορά δε φανερώνουν παραβίαση της νομοθεσίας της ΕΕ και εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του κράτους μέλους». Αλήθεια αναρωτιόμαστε το κράτος μέλος από πού ελέγχεται; Τι είδους στοιχεία υποβλήθηκαν και εξετάστηκαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από πού; Ποιοι ήταν αυτοί που έλεγξαν τα καταγγελλόμενα σε σύγκριση με τα στοιχεία που επικαλείστε; Γιατί δεν απαντάτε επί της ουσίας στα ερωτήματα που τέθηκαν στις καταγγελίες μας καθώς επίσης και στην περίληψη αναφοράς της Επιτροπής Αναφορών;
Όλες σας οι ενέργειες, κύριοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κρύβουν δόλο, θέλετε να κάνετε πλάτες στον ΟΠΕΚΕΠΕ και στο ΥΠΑΑΤ, οδηγήσατε σε σπατάλη κοινοτικών και εθνικών πόρων, καταστρέφετε τη Βιολογική Γεωργία, επεμβαίνετε στον ανταγωνισμό, ζημιώνετε τους Έλληνες παραγωγούς βιολογικών προϊόντων και παρανομείτε μη τηρώντας την Κοινοτική Νομοθεσία που εσείς δημιουργήσατε, με σκοπό να ευνοηθείτε και να ευνοήσετε τον ΟΠΕΚΕΠΕ και το ΥΠΑΑΤ.
Επίσης να σας υπενθυμίσουμε και την με αρίθμ. πρωτ. 1951/26-01-2018 επιστολή-δικαιολογία του Προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ προς τη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στην Ε.Ε. Ο.Μ. Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες (υπόψη κ. Καραγεώργου), με θέμα «Αναφορές Ελλήνων πολιτών στην Επιτροπή Αναφορών», όπου ψευδέστατα και ξεδιάντροπα, ισχυριζόταν ότι μέχρι τις 26-01-2108 είχε ολοκληρωθεί η πληρωμή των ενισχύσεων για τα έτη 2015 και 2016 πανελλαδικώς. Ωστόσο ο Νομός Λακωνίας παραμένει απλήρωτος έως και σήμερα 28-05-2018, για το έτος 2016 καθώς και για τις ενστάσεις 2014, 2015 και για τις αιτήσεις θεραπείας για τα έτη 2012, 2013, 2014 και 2015. Εάν αμφισβητείτε τα όσα σας αναφέρουμε, μπορείτε να κάνετε έλεγχο στα στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ και όχι απλώς να δέχεσθε ότι σας σερβίρουν, δηλαδή «μαϊμού» στοιχεία χωρίς αποδεικτικά και έγγραφα που τεκμηριώνουν τα όσα σας λένε. Να σας ενημερώσω επίσης ότι στις 24/11/2017 βγήκαν καταστάσεις για τη Λακωνία για το έτος 2015 και οι απορριπτόμενοι ήταν 59. Μετά από δύο ημέρες οι καταστάσεις αυτές ανακλήθηκαν και στις 29/11/2017, δηλαδή πέντε ημέρες μετά, βγήκαν νέες καταστάσεις και οι απορριπτόμενοι ήταν 26!!! Σημειωτέον ότι, οι 33 που μέσα σε πέντε ημέρες, πέρασαν απευθείας (εφόσον τα ευρήματα ήταν σωστά, γιατί εμείς τα αμφισβητούμε) και πληρώθηκαν εις βάρος της κοινοτικής και εθνικής νομοθεσίας. Έχετε κάτι να μας πείτε επ’ αυτού κύριοι;
Αξίζει να σημειώσουμε ότι προσπαθείτε να απαντήσετε σε καταγγελία δική μας που έγινε το καλοκαίρι του 2017 και τα προβλήματα συνεχίζονται.
Κύριοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα πρέπει να ντρέπεστε λίαν επιεικώς, διότι με αυτήν την απαράδεκτη συμπεριφορά σας, οδηγήσατε τους Βιοκαλλιεργητές στην απόγνωση με αποτέλεσμα να καταστρέφετε η Βιολογική Γεωργία – Κτηνοτροφία. Ντροπή σας, ντροπή σας, ντροπή σας!!!!!!!! Ειλικρινά, δεν αξίζει να ασχοληθούμε ξανά μαζί σας.
Σπάρτη, 28/05/2018
Για την Ένωση Βιοκαλλιεργητών Π.Ε. Λακωνίας
Ο Πρόεδρος, Καραμπάσης Δημήτρης