Την Τετάρτη αναμένεται να μπει ξανά… στις ράγες ο σιδηρόδρομος, η επαναλειτουργία του οποίου θα εξελιχθεί σε πέντε φάσεις, ώστε να αυξηθεί το επίπεδο ασφάλειας και να μην επαναληφθεί μία τραγωδία ανάλογη με εκείνη που έλαβε χώρα στα Τέμπη.
Αναλυτικά οι πέντε φάσεις ανάπτυξης των δρομολογίων:
22.03.2023:
Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
Προαστιακός Αθήνα – ΟΙνόη – Χαλκίδα
Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
Θεσσαλονίκη – Δράμα
Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Κάτω Αχαϊα – Πάτρα
Πάτρα – Ρίο
Διακοφτό – Καλάβρυτα
Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
Βόλος – Μηλιές
Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
27.03.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):
Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο
01.04.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):
InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζέυγος)
Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
Παλιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
Λάρισα – Βόλος
Λαμία – Στυλίδα
06.04.2023 Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζέυγη ημερησίως)
Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
11.04.2023 Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
Λοιπά δρομολόγια
Άμεσα μέτρα για την ασφάλεια
-2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
-Προαστιακός: 2 μηχανοδηγοί + 1 συνοδός
-InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη: 3 συνοδοί
-Ταχύτατες προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ
-Μείωση ταχύτητας:
80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες
-Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
-Αναβαθμίζονται οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα ενώ άμεσα πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.