Στο πλαίσιο της δράσης «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» το 1ο ΕΠΑΛ Σπάρτης απέσπασε 3 συνολικά βραβεία για την παράστασή του «Το ηλιακό μας σύστημα».
Το θέμα της παράστασης έχει ως αφετηρία τη λειτουργία του ηλιακού μας συστήματος και αποτελεί διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία επιστημονικού θέματος μέσα από τις αρχές της Διερευνητικής Μάθησης.
Η Παιδαγωγική Ομάδα του Σχολείου με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τον Κουντούρη Παναγιώτη (εμπνευστή του έργου και σεναριογράφο), την Κεφαλοπούλου Αικατερίνη (συγγραφή διαλόγων του έργου, θεατρική διδασκαλία, σκηνοθεσία), την Καζακλή Αναστασία (κοστούμια, θεατρική διδασκαλία και σκηνοθεσία), τον Νάνο Ιωάννη (τεχνικό φροντιστή), την Καράντζαλη – Παπασταθάκη Παναγιώτα (φιλική συμμετοχή) και τον Κουμάνταρο Παναγιώτη (υπεύθυνο μακιγιάζ) δραματοποίησαν με πρωτότυπο και δημιουργικό τρόπο (αλλά και με χιούμορ) επιστημονικές έννοιες όπως την κίνηση των πλανητών, τους δορυφόρους τους, την απόστασή τους από τον Ήλιο, τον όγκο και την πυκνότητά τους, το είδος ατμόσφαιρας που τους περιβάλλει, τον αριθμό φεγγαριών που έχουν και το διπλό σέλας που παράγεται από το μαγνητικό πεδίο του Γανυμήδη, πάνω από το βόρειο και το νότιο πόλο.
Στην παράσταση συμμετείχαν οι εξής μαθητές:
1. Λεβετσοβίτη Σταυρούλα
2. Λεοντακιανάκη Αικατερίνη
3. Τσαρούχας Παναγιώτης
4. Μουλλάχου Γιάννης
5. Μαρουδάς Λευτέρης
6. Σούλι Πέτρος
7. Σίνα Κάστριοτ
8. Μπισμπής Γιάννης
9. Λυμπεροπούλου Ηλιάνα
10. Παυλούνη Ελευθερία
11. Λαμπρινού Κωνσταντίνα
12. Καρακώστας Βλάσσης
13. Μπαγιώκου Ευαγγελία
14. Κυριακούλια Νίκη
15. Τρανάκος Παντελής
16. Κύρα Γιάννης
17. Μπραντασέσι Ταξιάρχης
18. Μάρκου Αλέξανδρος
19. Λάμπρος Δημήτριος
20. Παππά Ειρήνη
21. Σαξιώνη Αικατερίνη
22. Τσακαλάκη Σταματίνα
23. Κουμουτσίδης Στέφανος
24. Λαμπρινάκος Δημήτριος
25. Μπακογιώργης Σταύρος
Τα βραβεία που απέσπασε η παράσταση είναι:
• Καλύτερα σκηνικά και κοστούμια
• Καλύτερη χορογραφία
• Διάδοση και προώθηση της παράστασης
Το «Μαθαίνοντας την Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» είναι μια πρωτοποριακή δράση, όπου μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από την ύλη που διδάσκονται στα σχολεία. Η δράση αυτή είναι μία πρωτοβουλία της ScienceView (Ελληνική Ένωση Δημοσιογράφων Επιστήμης, Επικοινωνιολόγων Επιστήμης και Συγγραφέων Επιστήμης), με συνεργαζόμενους φορείς το τμήμα ΦΠΨ του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, την Ελληνογερμανική Αγωγή, και το Noesis – Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας, και τελεί υπό την Αιγίδα της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Αρ. Πρωτ. 194810/ΓΔ4, 13-11-2017).