Εν δήμω | Τι κάνει η Αλεξανδρούπολη για το κυκλοφοριακό

Γράφει ο Βαγγέλης Μητράκος

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των σύγχρονων πόλεων (ίσως το πιο σημαντικό) είναι το κυκλοφοριακό, το οποίο υποβαθμίζει την πόλη δραματικά, εμποδίζει τη συνολική ανάπτυξή της κι έχει αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή των πολιτών και στο περιβάλλον.

Πολλές πόλεις στην Ελλάδα, αντιμετώπισαν δραστικά το πρόβλημα αυτό πριν γίνει εκρηκτικό και άλλες, ήδη, προχωρούν προς το μέλλον.

Η δημοτική αρχή της Αλεξανδρούπολης, π.χ., (η οποία ΚΑΙ δημοτικά πάρκινγκ διαθέτει, ΚΑΙ κυκλοφοριακό σχέδιο έχει εφαρμόσει, ΚΑΙ φωτεινούς σηματοδότες διαθέτει ΚΑΙ πεζοδρομήσεις έχει κάνει) δίνει νέες προοπτικές περαιτέρω βελτίωσης του κυκλοφοριακού στην πόλη, μέσω μιας πιλοτικής εφαρμογής με αισθητήρες παρκαρίσματος (τσιπάρισμα) δεκάδων θέσεων αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης. Στόχος της εφαρμογής αυτής είναι να μπει τάξη στο παρκάρισμα, να καταπολεμηθεί η παράνομη στάθμευση και το διπλοπαρκάρισμα και να «ανασάνει» το κέντρο της πόλης αφού θα αποφεύγονται οι πολλές και άσκοπες βόλτες που κάνει κάποιος, προκειμένου να βρει μια θέση για να παρκάρει. Τελικός, δηλαδή, στόχος της δημοτικής αρχής Αλεξανδρούπολης είναι να οργανωθεί ακόμα καλύτερα το κυκλοφοριακό και η κίνηση των οχημάτων μέσα στην πόλη, ενώ στο επόμενο διάστημα, με μια εφαρμογή μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου, θα ξέρει ο Δημότης που μπαίνει στο κέντρο με το αυτοκίνητο πού υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις για να παρκάρει. Η πληροφόρηση του Δημότη-οδηγού θα είναι σε πραγματικό χρόνο μέσα στο αυτοκίνητο του, οπότε όσο πλησιάζει προς την υποδεικνυόμενη ελεύθερη θέση στάθμευσης, εάν αυτή καταλαμβάνεται από κάποιο άλλον δημότη, θα του υποδεικνύει την αμέσως πιο κοντινή προς εκείνον θέση στάθμευσης!!!

Με την ίδια εφαρμογή θα τσιπαριστούν και ΟΛΕΣ οι θέσεις πάρκινγκ και στάθμευσης ΑΜΕΑ, έτσι ώστε, όταν θα παρκάρει κάποιος παρανόμως σε θέση ΑΜΕΑ θα ειδοποιείται αυτομάτως η Δημοτική Αστυνομία για να απελευθερώνει τη θέση.

Εκτός όλων αυτών η δημοτική αρχή της Αλεξανδρούπολης σχεδιάζει την υλοποίηση μιας ακόμα νέας εφαρμογής, εκείνης του «ψηφιακού τροχονόμου», με την οποία, σε πραγματικό χρόνο, τα τρία βασικά φανάρια του αστικού ιστού της πόλης θα ρυθμίζονται αυτόματα (μαζί τους και η κυκλοφορία) με βάση την κίνηση που υπάρχει.

Παράλληλα με τις εφαρμογές αυτές, η δημοτική αρχή Αλεξανδρούπολης, έχει υποβάλει και πρόταση στο πρόγραμμα «Α. Τρίτσης» για τη δημιουργία 600-700 θέσεων παρκαρίσματος.

Εν κατακλείδι: Υπάρχουν πόλεις στην Ελλάδα που δείχνουν δρόμους προς το μέλλον, δρόμους ανάπτυξης των πόλεών τους και βελτίωσης της ποιότητας ζωής των κατοίκων τους. Στις άλλες πόλεις που έχουν μείνει πίσω δεν απομένει παρά να παραδειγματιστούν.

5-1-2022

Βαγγέλης Μητράκος