Τρείς μήνες σχεδόν μετά το δεύτερο λοκντάουν, η κυβέρνηση, μετά από απίστευτες παλινωδίες και υπαναχωρήσεις, με μπόλικη «επιστημονική» επικάλυψη, ξανανοίγει τα σχολεία, χωρίς κανένα μέτρο, σαν να μην τρέχει τίποτα, σαν να μην υπάρχει πανδημία!
Τα 25άρια και 27άρια τμήματα σε τάξεις-κλουβιά, οι ευπαθείς ομάδες συναδέλφων και μαθητών, η έλλειψη προσωπικού καθαριότητας ήταν και παραμένουν εδώ, παρά τις δεκάδες κινητοποιήσεις που πραγματοποίησαν εκπαιδευτικοί-μαθητές-γονείς θέτοντας το ΥΠΠΑΙΘ και την κυβέρνηση προ των απαράγραπτων ευθυνών τους.
Η κυβέρνηση επιχειρώντας να φορέσει στο λαό το χιλιομπαλωμένο, πλέον, κουρέλι της «ατομικής ευθύνης» προσπαθεί να ποτίσει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς χυμό από λωτό.
· Νομίζει ότι θα ξεχάσουμε πόσο μας συκοφάντησε ήδη από τον περσινό λοκντάουν όταν πιέζαμε για μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, όταν αναδεικνύαμε την αδιαφορία και την απραξία της, κεντρική πολιτική επιλογή, όπως αποδείχτηκε και με τον πρόσφατο ανασχηματισμό.
· Νομίζει ότι δε θυμόμαστε ότι φέρει τεράστια ευθύνη για την άσχημη υγιειονομική κατάσταση της χώρας, κατάσταση που ήδη διαφαίνεται ότι χειροτερεύει με το σωρηδόν κλείσιμο τμημάτων και σχολικών μονάδων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών.
· Νομίζει ότι έχουμε πάθει αμνησία και δεν ξέρουμε πως ευθύνεται για το τεράστιο κόστος στην ψυχοκοινωνική και γνωστική ανάπτυξη των μαθητών μας, για το γεγονός ότι μόνο 1 στους 4 μαθητές μπόρεσε να παρακολουθήσει απρόσκοπτα την τηλεκπαίδευση.
Το μόνο «υγειονομικό» μέτρο που πήρε η κυβέρνηση της τρίτης πιο αστυνομοκρατούμενης χώρας στην ευρωπαϊκή ήπειρο, ήταν τα 30 εκατομμύρια για πρόσληψη αστυνομικών στα…κλειστά Πανεπιστήμια! Κυριολεκτικά πεταμένα λεφτά!
Κοντά σε όλα αυτά, έρχονται και τα ομολογημένα από το Υπουργείο κενά: προσλαμβάνοντας 6000 εκπαιδευτικούς ακριβώς με το τέλος του 2020 το Υπουργείο ομολογεί το ίδιο ευθύνεται για το ότι χάνονταν σε όλα τα σχολεία της χώρας πάνω από 125.000 διδακτικές ώρες κάθε εβδομάδα!
Απολύοντας τους συναδέλφους με τρίμηνες συμβάσεις, άφησε χιλιάδες μαθητές χωρίς εκπαιδευτικών στη μέση της σχολικής χρονιάς, χωρίς να φαίνεται στον ορίζοντα το πότε θα καλυφθούν αυτά τα κενά.
Πλησιάζουμε στο τέλος της χρονιάς και ακόμα η κυβέρνηση δεν έχει «δεήσει» να προχωρήσει την ενισχυτική, ούτε καν για τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία κατάργησε από το Λύκειο,
πολύ περισσότερο στις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου και στο Γυμνάσιο. Αυτές τις ημέρες, προκήρυξε 850 θέσεις αναπληρωτών Γενικής Αγωγής και σχεδόν 150 Ειδικής Αγωγής όλων των βαθμίδων (Α/θμιας και Β/θμιας) και όλων των ειδικοτήτων σε όλους τους νομούς της χώρας! Μόνο στην Αττική και τον Πειραιά λείπουν 15 Φιλόλογοι, 10 Μαθηματικοί, 7 Φυσικοί, 3 Χημικοί, 3 Βιολόγοι! Και μιλάμε ΜΟΝΟ για ειδικότητες που διδάσκουν πανελλαδικά μαθήματα ή τάξεις Λυκείων στα οποία οι μαθητές έχουν μπει σε τροχιά πανελλαδικών. Καταλαβαίνει κανείς ποια είναι η κατάσταση πανελλαδικά.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
✖ αυτοί που κράτησαν τα σχολεία κλειστά επειδή δεν πήραν μέτρα ασφάλειας,
✖ αυτοί που άφησαν τα παιδιά αμόρφωτα επειδή δεν πήραν εκπαιδευτικούς,
✖ αυτοί που «νίπτουν τας χείρας των», προσπαθώντας να ξεφύγουν από τις εγκληματικές τους ευθύνες,
έχουν το θράσος να απειλούν εμάς και τους μαθητές μας, κουνώντας το δάχτυλο! Να τους το κόψουμε!
Συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, με το άνοιγμα κιόλας των σχολείων, καλούμε σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στις κατά τόπους Δ/νσεις Β/θμιας Εκπ/σης και στις Περ/κές Δ/νσεις και απαιτούμε:
· Εδώ και τώρα όριο 15 μαθητών ανά τάξη/ 10 στα εργαστήρια, αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χώρων και αιθουσών. Πλήρης κάλυψη όλων των κενών που θα προκύψουν
· Άμεσα και δωρεάν τεστ Covid στα σχολεία, για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μέτρα για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.
· Να προταχθεί ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών, ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας.
· Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάστηκαν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση
· Διορισμός μόνιμου και επαρκούς προσωπικού καθαριότητας των σχολείων
· Αύξηση των δρομολογίων των σχολικών λεωφορείων για την αποτροπή υπερμετάδοσης της πανδημίας.
· Να γίνει άμεσα αναπροσαρμογή της ύλης σε όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, να εντοπιστούν τα μορφωτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί και να αντιμετωπιστούν με επιστημονικό και παιδαγωγικό τρόπο. Να μην εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων.
· Να στηριχτούν και να λειτουργήσουν άμεσα οι δομές της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης.
· Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο της κυβέρνησης των ταξικών φραγμών, της καταστολής και της αστυνομοκρατίας.