Σήμερα, εκτός απροόπτου, εγκρίνεται από την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή για έργα ΣΔΙΤ η ένταξη του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη στη συγκεκριμένη σύμπραξη, προκειμένου να δημοπρατηθεί και να υλοποιηθεί με αυτή τη διαδικασία.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, το “πράσινο φως” για την ένταξη του έργου στη ΣΔΙΤ άναψε η αρμόδια Τεχνική Επιτροπή του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, στην οποία μετέχουν ο διευθυντής του Γραφείου του υπουργού Γιάννη Δραγασάκη και ο ειδικός γραμματέας ΣΔΙΤ. Εγκυρες πηγές μας επεσήμαναν ότι σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει γίνει, μέσα στον Απρίλιο θα δημοπρατηθεί το σημαντικό αυτό οδικό έργο της Μεσσηνίας, με την προκήρυξη της προεπιλογής των εταιρειών, που θα κληθούν να καταθέσουν ενδιαφέρον συμμετοχής για την κατασκευή του.
Να υπενθυμίσουμε ότι στις 22 Φεβρουαρίου στην Πύλο, ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Δέδες είχε υποσχεθεί ότι το Μάρτιο θα δημοπρατηθεί ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, προϋπολογισμού 200 εκ. ευρώ, χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες και χωρίς απαλλοτριώσεις (δεν χρειάζονται στην προεπιλογή, στην πρώτη φάση). Είχε ξεκαθαρίσει ότι “θα γίνει με προκήρυξη δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού και η κατασκευή του θα υλοποιηθεί με ΣΔΙΤ”.
Ολα αυτά ενώ δεν έχει έρθει ακόμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου και τα Δημοτικά Συμβούλια Καλαμάτας και Μεσσήνης η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, την ανακατασκευυή του υφιστάμενου δρόμου, που θα είναι τετράιχνος (σαν το Παραδείσια – Τσακώνα) με παρακάμψεις της Μεσσήνης και της Βελίκας και νέα γέφυρα στον Πάμισο.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε παρουσιάσει ο κ. Δέδες -για το οποίο μάλιστα είχε δηλώσει ότι… στοιχηματίζει κιόλας- στις αρχές του 2020 θα υπάρχει ανάδοχος και μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020 υπολογίζεται η έναρξη κατασκευής του έργου.
Ο γ.γ. είχε ενημερώσει ότι 180 εκ. ευρώ είναι το κόστος κατασκευής του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη και 20 εκ. ευρώ το κόστος των απαλλοτριώσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε δώσει, είναι το δεύτερο οδικό έργο στη χώρα που υλοποιείται με ΣΔΙΤ (το πρώτο είναι ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης – ΒΟΑΚ). Ο δρόμος θα ανήκει στο Δημόσιο, δεν θα έχει διόδια και την κατασκευή – συντήρηση – λειτουργία θα την αναλάβει ο ιδιώτης για διάστημα κάποιων 10ετιών, για την ακρίβεια όσα χρόνια θα ορίζει η σύμβαση. Το έργο, που θα κατασκευαστεί σε όλη του τη διαδρομή μέχρι τη Μεθώνη, θα παραδίδεται κατά τμήματα.
Γιάννης Σινάπης