Από την συζήτηση του Προϋπολογισμού 2020 και των τελών που ψηφίστηκαν από τις Παρατάξεις: α) τις ασκούσες την Διοίκηση (κ. ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΔΡΟΥ (Δήμαρχος) και κ. ΣΩΤΗΡΙΟΥ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ) και β) της ελάσσονος αντιπολίτευσης (κ. ΔΗΜΟΥ ΝΤΑΛΙΑΝΗ), βγήκαν τα εξής συμπεράσματα:
1.Είναι προϋπολογισμός προχειρότητας, λαθών και κυρίως χωρίς αναπτυξιακούς στόχους. Αυτό αποδεικνύεται μεταξύ των άλλων από:
– Την μη ένταξη συμβασιοποιημένων έργων (όπως, π.χ. η ανάπλαση της Πλατείας Δαφνίου, η
ανακατασκευή του στίβου στο δημοτικό στάδιο Βλαχιώτη), ενώ εντάχθηκαν έργα στο πρόγραμμα «Φιλόδημος», που σταμάτησε, (όπως, π.χ., η εκπόνηση μελέτης για την πυροπροστασία των σχολικών μονάδων).
– Τα λάθη στον υπολογισμό των δημοτικών τελών.
– Την προχειρότητα στην σύνταξη του Τεχνικού Προγράμματος, καθόσον δεν εξειδικεύονται τα έργα και η προέλευση των χρημάτων (όπως, π.χ. σε συνεχιζόμενα και νέα έργα).
– Ενώ στην ίδρυση της Κοινωφελούς Επιχείρησης, προβλέπεται επιχορήγηση του τομέα Έρευνας- Τεχνολογίας & Περιβάλλοντος με -80.000,00- Eυρώ, στον προϋπολογισμό του Δήμου η επιχορήγηση ανέρχεται στις -130.000,00 ευρώ.
Το ποσό υπέρβασης των -50.000,00- Ευρώ είναι τουλάχιστον παράτυπο και αδικαιολόγητο ακόμα και από το Δ.Σ της Κοινωφελούς Επιχείρησης.
Μήπως τα χρήματα αυτά σπαταληθούν σε πολιτιστικές εκδηλώσεις, όπως ακούγετε ότι έγινε κατά την περσινή περίοδο κυρίως και χωρίς, καμιά, ουσιαστικά, μελέτη ή πρόβλεψη λειτουργίας του Φυτοπαθολογικού Ινστιτούτου στο Αστέρι;
2.Είναι προϋπολογισμός με εμμονή στις απ’ ευθείας αναθέσεις και κατατμήσεις ανά δημοτική ενότητα, ενάντια στον Ν. 4412/16 και της απλής λογικής, ότι με τους προβλεπόμενους διαγωνισμούς, όταν γίνονται, διασφαλίζουν μεγάλες εκπτώσεις χιλιάδων ευρώ, που θα χρησιμοποιηθούν σε νέα έργα, προμήθειες και εργασίες.
Η τεκμηρίωση για τις απ’ ευθείας αναθέσεις, από τις συμπράξασες παρατάξεις, είναι ότι με τους διαγωνισμούς δεν προμηθεύονται σωστά προϊόντα, αγνοώντας, ότι τις προδιαγραφές των διαγωνισμών τις θέτει ο Δήμος στα πλαίσια των Νόμων.
Μάλιστα κατήγγειλαν προϊόντα χώρας (παγκόσμιας οικονομικής δύναμης) ως άχρηστα, αποκρύπτοντας ή αγνοώντας, ότι με τις απ’ ευθείας αναθέσεις που πραγματοποιούν τώρα, προέρχονται προϊόντα από την χώρα που κατήγγειλαν (π.χ. λαμπήρες).
Είναι βασική μας θέση, ότι οι απ’ ευθείας αναθέσεις χρησιμοποιούνται σε έκτακτες και ειδικές περιπτώσεις, πιστεύοντας πως η καθιέρωση των απ’ ευθείας αναθέσεων ως μόνιμη λειτουργία κατοχυρώνει το πελατειακό σύστημα και διαμορφώνει πλαίσιο για τυχόν διαφθορά.
3.Στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων, αντί να προχωρήσει η ενδιάμεση αξιοποίηση στον αδειοδοτημένο χώρο, δόθηκαν πέρυσι (2019) με απ’ ευθείας ανάθεση -100.000,000- Ευρώ για την συλλογή των απορριμμάτων και θάψιμο σε χωματερή.
Στον προϋπολογισμό του 2020 πάλι χωρίς ενδιάμεσο σχέδιο θα δοθούν για την συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών με απ’ ευθείας ανάθεση σε ιδιώτες -100.000,00- ευρώ και με τη ίδια διαδικασία θα δοθούν για την αγορά κάδων -124.000,00- Ευρώ.
Αντί λοιπόν ο Δήμος Ευρώτα να έχει έσοδα από την ανακύκλωση και να υποβάλλει μελέτη σύμφωνα με την πρόσκληση του Υπουργείου, θα σπαταλήσει χρήματα της τάξεως των -224.000,00- Ευρώ.
4. Προτείναμε για όλους μείωση των δημοτικών τελών και των τελών ύδρευσης-
άρδευσης-αποχέτευσης κατά 10% και επιπλέον 20% στους συνεπείς στις υποχρεώσεις τους καταναλωτές ως και τους πολύτεκνους, ΑμΕΑ και ευπαθείς δημότες μας, από το 30% στο 50% και δεν έγινε αποδεκτό, παρά τους μετρίσιμους και ανταποδοτικούς στόχους που θέσαμε.
Προτείναμε την επιδότηση γάμου, γέννας-τοκετού, βρεφών, σχολικών ειδών και βρεφικών αγαθών και αποδείξαμε τον τρόπο της εξεύρεσης των χρημάτων, που επίσης, δεν έγινε αποδεκτό και που μπορούσε νόμιμα να υλοποιηθεί αν υπήρχε η πολιτική βούληση από την Παράταξη του Δημάρχου.
Αν και δώσαμε ψήφο ανοχής για την εκτέλεση του τεχνικού προγράμματος, ως Παράταξη «Συμμαχία Πολιτών Ευρώτα», δεν μπορούμε να έχουμε εμπιστοσύνη στις παρατάξεις τις ασκούσες την Διοίκηση και της συμπράξασας στην ψήφισης του προϋπολογισμού ελάσσονος αντιπολίτευσης.
Δεν μπορούμε να συναινέσουμε σ’ ένα «Προϋπολογισμό» χαμηλών προσδοκιών, χωρίς αναπτυξιακή στρατηγική, διαφάνεια και κοινωνική δικαιοσύνη.
Θα αναμένουμε την κρίση και την αιτιολογία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης αλλά κυρίως και την λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου στην εκτέλεση των απ’ ευθείας αναθέσεων.
5. Η απουσία μελετών για ολοκληρωμένη διαχείριση των υδάτινων πόρων, των στερεών και υγρών αποβλήτων, τα ανεκτέλεστα έργα και μελέτες, το χάσιμο ευκαιριών σε προσκλήσεις μελετών και έργων από το ΕΣΠΑ, το Leader, τον ΦΙΛΟΔΗΜΟ και αλλού, αποδεικνύουν την έλλειψη επάρκειας και την κοντόθωρη διαχειριστική αντίληψη που διαφαίνεται στον Δήμο Ευρώτα.
6. Καταψηφίσαμε τον Προϋπολογισμό και τα τέλη του 2020 και αποδείξαμε, ότι ο Δήμος Ευρώτα με ταυτότητα αγροτοκτηνοτροφικής περιοχής, μπορεί να έχει δυναμική και ανάπτυξη με στρατηγικές και συνεργασίες μελετών και μεγάλων έργων. Δεν ταιριάζει στον Δήμο μας, μόνο η διαχειριστική λογική, η στήριξή του «σε φιλίες και γνωριμίες», η κατασπατάληση των χρημάτων και οι απ’ ευθείας αναθέσεις.
Απαιτούνται προγραμματισμένοι διεκδικητικοί στόχοι μιας ασφαλούς οδικής και αγροτικής οδοποιίας, της γέφυρας του Ευρώτα, της αντιπλημμυρικής θωράκισης, έργων ποιότητας ζωής, της τόνωσης του αγροτικού εισοδήματος με ποιοτικά και ανταγωνιστικά προϊόντα ως επίσης με προβολή και προώθηση.
Τα έργα περιβάλλοντος, ποιότητας ζωής, πολιτισμού και αθλητισμού μαζί με την αναβάθμιση των υπηρεσιών του Δήμου που απουσιάζουν από τον Προϋπολογισμό, είναι μερικά από αυτά που η Παράταξή μας «Συμμαχία Πολιτών Ευρώτα» με σύμμαχο την κοινωνία, θα τα κατοχυρώσει με προτάσεις στο δημοτικό συμβούλιο.
«Συμμαχία Πολιτών Ευρώτα»