Γιώργος Δέδες: “Οι «ψευδοπροφήτες» που αμφισβήτησαν την ωριμότητα του έργου διαψεύδονται και η πραγματικότητα δικαιώνει τις μεθοδικές προσπάθειες της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών”
Την Τρίτη 2 Ιουλίου 2019, ολοκληρώθηκε η φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής στον Διεθνή Διαγωνισμό, για την Ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημόσιων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ), υπεβλήθησαν προσφορές από πέντε κορυφαίους τεχνικούς – επενδυτικούς ομίλους, για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με Σ.Δ.Ι.Τ.».
«Με την ολοκλήρωση του σταδίου υποβολής προσφορών, γίνεται ένα ακόμα βήμα στην πορεία πραγματοποίησης του στρατηγικής σημασίας έργου του οδικού άξονα της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, του δρόμου που θα συνδέσει την Καλαμάτα και το αεροδρόμιό της με την ταχέως αναπτυσσόμενη τουριστικά περιοχή της δυτικής Μεσσηνίας, ενώνοντας την ίδια στιγμή και τους δύο διευρωπαϊκούς άξονες της Πελοποννήσου, τον “Μορέα” και την “Ολυμπία Οδό”», τόνισε ο πρώην Γενικός Γραμματέας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Δέδες. «Η εκδήλωση ενδιαφέροντος από πέντε κορυφαίες τεχνικές εταιρείες, όπως αυτή εκφράστηκε με την υποβολή προσφορών και τη συμμετοχή τους στον Διεθνή Διαγωνισμό, αποτελεί την καλύτερη απάντηση σε όσους μέχρι τώρα διακινούσαν σενάρια για δήθεν μη πραγματοποίηση του έργου. Αποδεικνύει επίσης, πως η μεθοδική δουλειά που επιτελέσαμε στη Γενική Γραμματεία Υποδομών, υπό τις κατευθύνσεις του Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, η ρεαλιστική προσέγγιση που ακολουθήσαμε τόσο στο θέμα της χάραξης όσο και για την εξεύρεση των κατάλληλων χρηματοδοτικών εργαλείων, η τεχνοκρατική τεκμηρίωση με την οποία συνοδεύσαμε πάντα τις παρεμβάσεις μας, οδηγούν σήμερα στη σχηματοποίηση της διαδικασίας που διασφαλίζει επιτέλους την πραγματοποίηση του έργου. Μένουμε πιστοί στις δεσμεύσεις που αναλάβαμε απέναντι στους πολίτες και τους φορείς της Μεσσηνίας, μένουμε συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα για τα οποία δεσμευτήκαμε απέναντί τους και θέτουμε έμπρακτα τις βάσεις για την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής και της Πελοποννήσου συνολικά», επισήμανε ο Γιώργος Δέδες.
Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός προϋπολογισμός κατασκευής του έργου εκτιμάται στα 200 εκατομμύρια ευρώ, με 180 εκατομμύρια ευρώ να αφορούν το κόστος κατασκευής και 20 εκατομμύρια ευρώ το κόστος των απαλλοτριώσεων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, μετά την ολοκλήρωση των τριών φάσεων των διαγωνιστικών διαδικασιών που προβλέπονται από το συγκεκριμένο σύστημα συμπράξεων, στις αρχές του 2020 θα υπάρξει ανάδοχος και μέσα στο ίδιο έτος υπολογίζεται η έναρξη κατασκευής του έργου, αφού πρώτα θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις. Ο δρόμος θα ανήκει στο Δημόσιο, το οποίο διατηρεί τον ισχυρό ρυθμιστικό και εποπτικό του ρόλο, δεν θα έχει διόδια, και την κατασκευή – συντήρηση – λειτουργία του θα την αναλάβει ο ιδιώτης, για το χρονικό διάστημα που ορίζει η Σύμβαση, τέσσερα χρόνια η κατασκευή για όλο το δρόμο μέχρι τη Μεθώνη και εικοσιέξι χρόνια η συντήρηση και η λειτουργία.