Του: Κυριάκου Βελόπουλου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Λάρισας
ΠΡΟΣ: Τoν κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Τον κ. Υπουργό Τουρισμού
ΘΕΜΑ: «Το φιόρδ και η “κόκκινη λιμνοθάλασσα” στον Γέρακα Λακωνίας»
Κύριοι, κύριοι Υπουργοί,
Στις ανατολικές ακτές της Λακωνίας, χτισμένο μέσα σε ένα φιόρδ, το γραφικό λιμάνι του Γέρακα προσφέρει εικόνες σπάνιας ομορφιάς. Μόλις 22 χλμ. από τη Μονεμβασιά, το άγνωστο σε πολλούς λιμάνι του Γέρακα θεωρείται ένα από τα πιο γραφικά της Πελοποννήσου θυμίζοντας αιγαιοπελαγίτικο νησί. Τα ασβεστωμένα σπίτια με τα γαλάζια παράθυρα και τα κόκκινα κεραμίδια και οι ψαροταβέρνες δίπλα στα ήσυχα νερά συνθέτουν ένα μαγευτικό σκηνικό. Ο Γέρακας ή «Ιέραξ», όπως ονομαζόταν κατά τα βυζαντινά χρόνια, αποτέλεσε το ναυτικό σταθμό των Βυζαντινών για την καταπολέμηση των Σαρακηνών, καθώς και το αγκυροβόλιο Υδραίων και Σπετσιωτών εμπόρων, αλλά και όσων απέφευγαν τις τρικυμίες. Στην απόληξη του όρμου του υπάρχει σημαντικός υγροβιότοπος. Τα φυτά της λιμνοθάλασσας έχουν μια κοκκινωπή απόχρωση, δίνοντας την εντύπωση μιας «κόκκινης λιμνοθάλασσας».
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
Προτίθεστε όπως προβείτε – με γνώμονα τον σεβασμό στην ομορφιά της φύσης της περιοχής και τη μοναδικότητα της λιμνοθάλασσά της – σε σχεδιασμό τουριστικής περαιτέρω προβολής του Γέρακα Λακωνίας, διασφαλίζοντας παράλληλα το πέριξ μαγευτικό τοπίο και προστατεύοντας την «ερυθρή λιμνοθάλασσά» του;
Ο ερωτών Βουλευτής ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
Απάντηση στην με Α.Π. 2471/18.01.2022 Ερώτηση.
Σχετικά με την εν θέματι Αναφορά που κατέθεσε στη Βουλή των Ελλήνων ο βουλευτής της Κ.Ο. της Ελληνικής Λύσης κ. Κυριάκος Βελόπουλος, σας γνωρίζουμε τα εξής για τα θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Τουρισμού:
H ανάδειξη της Ελλάδας σε κορυφαίο, ασφαλή προορισμό που προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες θεματικού τουρισμού όλο το χρόνο αποτελεί κεντρική στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού. Η εξασφάλιση των προϋποθέσεων και των συνθηκών για την ποιοτική βελτίωση του τουριστικού προϊόντος και την ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού αναμένεται να οδηγήσει τόσο στην αύξηση των χρηματικών/συναλλαγματικών εισροών στη χώρα, όσο και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ισχυροποίηση του Brand “Ελλάδα”. Στο πλαίσιο της διασύνδεσης της εθνικής στρατηγικής με τις περιφερειακές πολιτικές, η ανάπτυξη εξειδικευμένων τουριστικών προϊόντων ανά Περιφέρεια, μέσω της προώθησης του θεματικού τουρισμού, αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Τουρισμού. Μάλιστα, στη στρατηγική μάρκετινγκ του Υπουργείου Τουρισμού έχει προβλεφθεί μεταξύ των κύριων κατευθύνσεων προβολής η ενίσχυση και προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού για το σύνολο της επικράτειας.
Όσον αφορά στην τουριστική προβολή των επιμέρους περιοχών, οι Περιφέρειες και οι Δήμοι είναι αρμόδιοι για την κατάρτιση και υλοποίηση των κατά τόπους προγραμμάτων προώθησης και προβολής, με σκοπό την περαιτέρω ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων τους. Τα εργαλεία επικοινωνίας του ΕΟΤ, ιδιαίτερα τα ψηφιακά Visit Greece assets, όπως η ιστοσελίδα, το application αλλά και οι σελίδες των κοινωνικών δικτύων, είναι στη διάθεση όλων των τοπικών φορέων για την ενσωμάτωση εξειδικευμένων πληροφοριών και την ανάδειξη ιδιαίτερων εμπειριών και περιοχών φυσικού κάλλους, όπως η “κόκκινη λιμνοθάλασσα” στο Γέρακα Λακωνίας.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ